Contents 1 History 1.1 Founding and early history 1.2 1901 to 1945 1.3 1946 to 1985 1.4 1986 to 2004 1.5 2004 to present 2 Political stance 3 Sister publications 3.1 The Sunday Telegraph 3.2 The Young Telegraph 3.3 Website 3.3.1 History 3.3.2 My Telegraph 4 Notable stories 4.1 2009 MP expenses scandal 4.2 2016 Sam Allardyce investigation 5 Awards 6 Charity and fundraising work 7 Criticisms 7.1 Accusation of news coverage influence by advertisers 7.2 Premature obituaries 8 Notable people 8.1 Editors 8.2 Notable columnists and journalists 9 See also 10 References 11 Further reading 12 External links


History[edit] Founding and early history[edit] The Daily Telegraph and Courier was founded by Colonel Arthur B. Sleigh in June 1855 to air a personal grievance against the future commander-in-chief of the British Army, Prince George, Duke of Cambridge.[3][13] Joseph Moses Levy, the owner of The Sunday Times, agreed to print the newspaper, and the first edition was published on 29 June 1855. The paper cost 2d and was four pages long.[3] Nevertheless, the first edition stressed the quality and independence of its articles and journalists:[6] We shall be guided by a high tone of independent action. However, the paper was not a success, and Sleigh was unable to pay Levy the printing bill.[13] Levy took over the newspaper, his aim being to produce a cheaper newspaper than his main competitors in London, the Daily News and The Morning Post, to expand the size of the overall market.[citation needed] Levy appointed his son, Edward Levy-Lawson, and Thornton Leigh Hunt to edit the newspaper, and relaunched it as The Daily Telegraph, with the slogan "the largest, best, and cheapest newspaper in the world".[14] Hunt laid out the newspaper's principles in a memorandum sent to Levy: "We should report all striking events in science, so told that the intelligent public can understand what has happened and can see its bearing on our daily life and our future. The same principle should apply to all other events—to fashion, to new inventions, to new methods of conducting business".[15] In 1876, Jules Verne published his novel Michael Strogoff, whose plot takes place during a fictional uprising and war in Siberia. Verne included among the book's characters a war correspondent of The Daily Telegraph, named Harry Blount—who is depicted as an exceptionally dedicated, resourceful and brave journalist, taking great personal risks to follow closely the ongoing war and bring accurate news of it to The Telegraph's readership, ahead of competing papers.[16] In 1882 The Daily Telegraph moved to new Fleet Street premises, which were pictured in the Illustrated London News. 1901 to 1945[edit] In 1908, Kaiser Wilhelm II of Germany gave a controversial interview to The Daily Telegraph that severely damaged Anglo-German relations and added to international tensions in the build-up to World War I.[17][18] In 1928 the son of Baron Burnham, Harry Lawson Webster Levy-Lawson, 2nd Baron Burnham, sold the paper to William Berry, 1st Viscount Camrose, in partnership with his brother Gomer Berry, 1st Viscount Kemsley and Edward Iliffe, 1st Baron Iliffe. In 1937, the newspaper absorbed The Morning Post, which traditionally espoused a conservative position and sold predominantly amongst the retired officer class. Originally William Ewart Berry, 1st Viscount Camrose, bought The Morning Post with the intention of publishing it alongside The Daily Telegraph, but poor sales of the former led him to merge the two. For some years the paper was retitled The Daily Telegraph and Morning Post before it reverted to just The Daily Telegraph. In the late 1930s Victor Gordon Lennox, The Telegraph's diplomatic editor, published an anti-appeasement private newspaper The Whitehall Letter that received much of its information from leaks from Sir Robert Vansittart, the Permanent Under-Secretary of the Foreign Office, and Rex Leeper, the Foreign Office's Press Secretary.[19] As an result, Gordon Lennox was monitored by MI5.[19] In 1939, The Telegraph published Clare Hollingworth's scoop that Germany was to invade Poland.[20] In November 1940, with Fleet Street subjected to almost daily bombing raids by the Luftwaffe, The Telegraph started printing in Manchester at Kemsley House (now The Printworks entertainment venue), which was run by Camrose's brother Kemsley. Manchester quite often printed the entire run of The Telegraph when its Fleet Street offices were under threat. The name Kemsley House was changed to Thomson House in 1959. In 1986 printing of Northern editions of the Daily and Sunday Telegraph moved to Trafford Park and in 2008 to Newsprinters at Knowsley, Liverpool. During the Second World War, The Daily Telegraph covertly helped in the recruitment of code-breakers for Bletchley Park. The ability to solve The Telegraph's crossword in under 12 minutes was considered to be a recruitment test. The newspaper was asked to organise a crossword competition, after which each of the successful participants was contacted and asked if they would be prepared to undertake "a particular type of work as a contribution to the war effort". The competition itself was won by F. H. W. Hawes of Dagenham who finished the crossword in less than eight minutes.[21] 1946 to 1985[edit] Both the Camrose (Berry) and Burnham (Levy-Lawson) families remained involved in management until Conrad Black took control in 1986. On the death of his father in 1954, Seymour Berry, 2nd Viscount Camrose assumed the chairmanship of the Daily Telegraph with his brother Michael Berry, Baron Hartwell as his editor-in-chief. During this period, the company saw the launch of sister paper The Sunday Telegraph in 1960.[22] 1986 to 2004[edit] Canadian businessman Conrad Black, through companies controlled by him, bought the Telegraph Group in 1986. Black, through his holding company Ravelston Corporation, owned 78% of Hollinger Inc. which in turn owned 30% of Hollinger International. Hollinger International in turn owned the Telegraph Group and other publications such as the Chicago Sun-Times, the Jerusalem Post and The Spectator. On 18 January 2004, Black was dismissed as chairman of the Hollinger International board over allegations of financial wrongdoing. Black was also sued by the company. Later that day it was reported that the Barclay brothers had agreed to purchase Black's 78% interest in Hollinger Inc. for £245m, giving them a controlling interest in the company, and to buy out the minority shareholders later. However, a lawsuit was filed by the Hollinger International board to try to block Black from selling his shares in Hollinger Inc. until an investigation into his dealings was completed. Black filed a countersuit but, eventually, United States judge Leo Strine sided with the Hollinger International board and blocked Black from selling his Hollinger Inc. shares to the twins. On 7 March 2004, the twins announced that they were launching another bid, this time just for The Daily Telegraph and its Sunday sister paper rather than all of Hollinger Inc. Current[when?] owner of the Daily Express, Richard Desmond, was also interested in purchasing the paper, selling his interest in several pornographic magazines to finance the initiative. Desmond withdrew in March 2004, when the price climbed above £600m,[23] as did Daily Mail and General Trust plc a few months later on 17 June.[24] 2004 to present[edit] In November 2004, The Telegraph celebrated the tenth anniversary of its website, Electronic Telegraph, now re-launched as www.telegraph.co.uk. The Electronic Telegraph launched in 1995 with 'The Daily Telegraph Guide to the Internet' by writer Sue Schofield for an annual charge of £180.00. On 8 May 2006 the first stage of a major redesign of the website took place, with a wider page layout and greater prominence for audio, video and journalist blogs. On 10 October 2005, The Daily Telegraph relaunched to incorporate a tabloid sports section and a new standalone business section. The Daily Mail's star columnist and political analyst Simon Heffer left that paper in October 2005 to rejoin The Daily Telegraph, where he has become associate editor. Heffer has written two columns a week for the paper since late October 2005 and is a regular contributor to the news podcast. In November 2005 the first regular podcast service by a newspaper in the UK was launched.[25] Just before Christmas 2005, it was announced that The Telegraph titles would be moving from Canada Place in Canary Wharf, to Victoria Plaza near Victoria Station in central London.[26] The new office features a "hub and spoke" layout for the newsroom to produce content for print and online editions. In October 2006, with its relocation to Victoria, the company was renamed the Telegraph Media Group, repositioning itself as a multimedia company. On 2 September 2008, the Daily Telegraph was printed with colour on each page for the first time when it left Westferry for Newsprinters at Broxbourne, Hertfordshire, another arm of the Murdoch (Rupert Murdoch) company.[27] The paper is also printed in Liverpool and Glasgow by Newsprinters. In May 2009, the daily and Sunday editions published details of MPs' expenses. This led to a number of high-profile resignations from both the ruling Labour administration and the Conservative opposition. In June 2014, The Telegraph was criticised by Private Eye for its policy of replacing experienced journalists and news managers with less-experienced staff and search engine optimisers.[28] On 10 September 2014, the Telegraph Media Group advertised in the Daily Telegraph for a new Head of Interactive Journalism stating candidates should "have demonstrable interest in news and journalism (previous newsroom experience is not needed however)".[29]


Political stance[edit] The Daily Telegraph has been politically conservative in modern times.[30] The personal links between the paper's editors and the leadership of the Conservative Party, along with the paper's generally right-wing stance and influence over Conservative activists, have resulted in the paper commonly being referred to, especially in Private Eye, as the Torygraph.[30] Even when Conservative support was shown to have slumped in the opinion polls and Labour gained the ascendant (particularly when leader Tony Blair rebranded the party as "New Labour" on becoming leader after the death of John Smith in 1994), the newspaper remained loyal to the Conservatives. This loyalty continued after Labour ousted the Conservatives from power by a election result in 1997, and in the face of Labour election wins in 2001 and the third successive Labour election win in 2005. When the Barclay brothers purchased the Telegraph Group for around £665m in late June 2004, Sir David Barclay suggested that The Daily Telegraph might no longer be the "house newspaper" of the Conservatives in the future. In an interview with The Guardian he said, "Where the government are right we shall support them". The editorial board endorsed the Conservative Party in the 2005 general election. During the 2014 Scottish Independence Referendum the paper supported the Better Together 'No' Campaign.[31][32][33][34] Alex Salmond, the former leader of the SNP, called The Telegraph "extreme" on Question Time in September 2015.[35]


Sister publications[edit] The Sunday Telegraph[edit] Main article: The Sunday Telegraph This section does not cite any sources. Please help improve this section by adding citations to reliable sources. Unsourced material may be challenged and removed. (March 2016) (Learn how and when to remove this template message) The Daily Telegraph's sister Sunday paper was founded in 1961. The writer Sir Peregrine Worsthorne is probably the best known journalist associated with the title (1961–97),[according to whom?] eventually being editor for three years from 1986. In 1989 the Sunday title was briefly merged into a seven-day operation under Max Hastings's overall control. In 2005 the paper was revamped, with Stella being added to the more traditional television and radio section. It costs £2.00 and includes separate Money, Living, Sport and Business supplements. Circulation of The Sunday Telegraph in July 2010 was 505,214 (ABC) The Young Telegraph[edit] The Young Telegraph was a weekly section of The Daily Telegraph published as a 14-page supplement in the weekend edition of the newspaper. The Young Telegraph featured a mixture of news, features, cartoon strips and product reviews aimed at 8–12-year-olds. It was edited by Damien Kelleher (1993–97) and Kitty Melrose (1997–1999). Launched in 1990, the award-winning supplement also ran original serialised stories featuring popular brands such as Young Indiana Jones and the British children's sitcom Maid Marian and Her Merry Men. In 1995, an interactive spin-off called Electronic Young Telegraph was launched on floppy disk. Described as an interactive computer magazine for children, Electronic Young Telegraph was edited by Adam Tanswell, who led the relaunch of the product on CD-Rom in 1998.[36] Electronic Young Telegraph featured original content including interactive quizzes, informative features and computer games, as well as entertainment news and reviews. It was later re-branded as T:Drive in 1999. Website[edit] Telegraph.co.uk is the online version of the newspaper. It uses banner title The Telegraph and includes articles from the print editions of The Daily Telegraph and The Sunday Telegraph, as well as web-only content such as breaking news, features, picture galleries and blogs. It was named UK Consumer Website of the Year in 2007[37] and Digital Publisher of the year in 2009[38] by the Association of Online Publishers.[39] The site is overseen by Kate Day,[40] digital director of Telegraph Media Group. Other staff include Shane Richmond, head of technology (editorial),[41] and Ian Douglas, head of digital production.[42] The site, which has been the focus of the group's efforts to create an integrated news operation producing content for print and online from the same newsroom, completed a relaunch during 2008 involving the use of the Escenic content management system, popular among northern European and Scandinavian newspaper groups. Telegraph TV is a Video on Demand service run by The Daily Telegraph and the Sunday Telegraph. It is hosted on The Telegraph's website, telegraph.co.uk. Telegraph.co.uk became the most popular UK newspaper site in April 2008.[43] It was overtaken by Guardian.co.uk in April 2009 and later by "Mail Online".[44] As of December 2010, "Telegraph.co.uk" is now the third most visited British newspaper website with 1.7 million daily browsers compared to 2.3 million for "Guardian.co.uk" and nearly 3 million for "Mail Online".[45] In November 2012, international customers accessing the Telegraph.co.uk site would have to sign up for a subscription package. Visitors had access to 20 free articles a month before having to subscribe for unlimited access. In March 2013 the pay meter system was also rolled out in the UK.[46] History[edit] The website was launched, under the name electronic telegraph at midday on 15 November 1994 at the headquarters of The Daily Telegraph at Canary Wharf in London Docklands. It was Europe's first daily web-based newspaper. At this time, the modern internet was still in its infancy, with as few as 10,000 websites estimated to have existed at the time – compared to more than 100 billion by 2009. In 1994, only around 1% of the British population (some 600,000 people) had internet access at home, compared to more than 80% in 2009.[47] Initially the site published only the top stories from the print edition of the newspaper but it gradually increased its coverage until virtually all of the newspaper was carried online and the website was also publishing original material. The website, hosted on a Sun Microsystems Sparc 20 server and connected via a 64 kbit/s leased line from Demon Internet, was edited by Ben Rooney. Key personnel behind the launch of the site were Matthew Doull and Saul Klein and the then marketing manager of The Daily Telegraph, Hugo Drayton, and the webmaster Fiona Carter. Drayton later became managing director of the newspaper. An early coup for the site was the publication of articles by Ambrose Evans-Pritchard on Bill Clinton and the Whitewater controversy. The availability of the articles online brought a large American audience to the site. In 1997, the Clinton administration issued a 331-page report that accused Evans-Pritchard of peddling "right-wing inventions". Derek Bishton, who by then had succeeded Rooney as editor, later wrote: "In the days before ET it would have been highly unlikely that anyone in the US would have been aware of Evans-Pritchard's work – and certainly not to the extent that the White House would be forced to issue such a lengthy rebuttal."[48] Bishton, who later became consulting editor for Telegraph Media Group, was followed as editor by Richard Burton, who was made redundant in August 2006. Edward Roussel replaced Burton. My Telegraph[edit] My Telegraph offers a platform for readers to have their own blog, save articles, and network with other readers. Launched in May 2007, My Telegraph won a Cross Media Award from international newspaper organisation IFRA in October 2007.[49] One of the judges, Robert Cauthorn, described the project as "the best deployment of blogging yet seen in any newspaper anywhere in the world".


Notable stories[edit] In December 2010 Telegraph reporters posing as constituents secretly recorded Business Secretary Vince Cable. In an undisclosed part of the transcript given to the BBC's Robert Peston by a whistleblower unhappy that The Telegraph had not published Cable's comments in full, Cable stated in reference to Rupert Murdoch's News Corporation takeover bid for BSkyB, "I have declared war on Mr Murdoch and I think we are going to win."[50] Following this revelation, Cable had his responsibility for media affairs – including ruling on Murdoch's takeover plans – withdrawn from his role as business secretary.[51] In May 2011 the Press Complaints Commission upheld a complaint regarding The Telegraph's use of subterfuge: "On this occasion, the commission was not convinced that the public interest was such as to justify proportionately this level of subterfuge."[52] In July 2011 a firm of private investigators hired by The Telegraph to track the source of the leak concluded "strong suspicion" that two former Telegraph employees who had moved to News International, one of them Will Lewis, had gained access to the transcript and audio files and leaked them to Peston.[53] 2009 MP expenses scandal[edit] In May 2009, The Daily Telegraph obtained a full copy of all the expenses claims of British Members of Parliament. The Telegraph began publishing, in instalments from 8 May 2009, certain MPs' expenses.[54] The Telegraph justified the publication of the information because it contended that the official information due to be released would have omitted key information about redesignating of second-home nominations.[55] This led to a number of high-profile resignations from both the ruling Labour administration and the Conservative opposition. 2016 Sam Allardyce investigation[edit] In September 2016 Telegraph reporters posing as businessmen filmed England manager Sam Allardyce, offering to give advice on how to get around on FA rules on player third party ownership and negotiating a £400,000 deal.[10] The investigation saw Allardyce leave his job by mutual consent on 27 September and making the statement "entrapment has won".[56]


Awards[edit] The Daily Telegraph has been named the National Newspaper of the Year in 2009, 1996 and 1993, while The Sunday Telegraph won the same award in 1999. Its investigation on the 2009 expenses scandal was named the "Scoop of the Year" in 2009, with William Lewis winning "Journalist of the Year".[57] The Telegraph won "Team of the Year" in 2004 for its coverage of the Iraq War.[57] The paper also won "Columnist of the Year" three years' running from 2002 to 2004: Zoë Heller (2002), Robert Harris (2003) and Boris Johnson (2004).[57]


Charity and fundraising work[edit] This section does not cite any sources. Please help improve this section by adding citations to reliable sources. Unsourced material may be challenged and removed. (September 2016) (Learn how and when to remove this template message) In 1979, following a letter in The Daily Telegraph and a Government report highlighting the shortfall in care available for premature babies, Bliss, the special care baby charity, was founded. In 2009, as part of the Bliss 30th birthday celebrations, the charity was chosen as one of four beneficiaries of the newspaper's Christmas Charity Appeal. In February 2010 a cheque was presented to Bliss for £120,000. The newspaper runs a charity appeal every Christmas, choosing different charities each year. In 2009, £1.2 million was raised.


Criticisms[edit] Accusation of news coverage influence by advertisers[edit] In July 2014, the Daily Telegraph was criticised for carrying links on its website to pro-Kremlin articles supplied by a Russian state-funded publication that downplayed any Russian involvement in the downing of the passenger jet Malaysia Airlines Flight 17.[58] These had featured on its website as part of a commercial deal, but were later removed.[59] The paper is paid £900,000 a year to include the supplement Russia Beyond the Headlines, a publication sponsored by the Rossiyskaya Gazeta, the Russian government's official newspaper. It is paid a further £750,000 a year for a similar arrangement with the Chinese state in relation to the pro-Beijing China Watch supplement.[60][61] In February 2015 the chief political commentator of the Daily Telegraph, Peter Oborne resigned. Oborne accused the paper of a "form of fraud on its readers"[11] for its coverage of the bank HSBC in relation to a Swiss tax-dodging scandal that was widely covered by other news media. He alleged that editorial decisions about news content had been heavily influenced by the advertising arm of the newspaper because of commercial interests.[12] Professor Jay Rosen at New York University stated that Oborne's resignation statement was "one of the most important things a journalist has written about journalism lately".[12] Oborne cited other instances of advertising strategy influencing the content of articles, linking the refusal to take an editorial stance on the repression of democratic demonstrations in Hong Kong to the Telegraph's support from China. Additionally, he said that favourable reviews of the Cunard cruise liner Queen Mary II appeared in the Telegraph, noting: "On 10 May last year The Telegraph ran a long feature on Cunard's Queen Mary II liner on the news review page. This episode looked to many like a plug for an advertiser on a page normally dedicated to serious news analysis. I again checked and certainly Telegraph competitors did not view Cunard's liner as a major news story. Cunard is an important Telegraph advertiser."[11] In response, the Telegraph called Oborne's statement an "astonishing and unfounded attack, full of inaccuracy and innuendo".[12] In January 2017 the Telegraph Media Group had a higher number of upheld complaints than any other UK newspaper by its regulator IPSO.[62] Most of these findings pertained to inaccuracy, as with other UK tabloids.[63] Premature obituaries[edit] The paper has published premature obituaries for Cockie Hoogterp, the second wife of Baron Blixen,[64] Dave Swarbrick in 1999,[64] and Dorothy Southworth Ritter, the widow of Tex Ritter and mother of John Ritter, in August 2001.[64]


Notable people[edit] Editors[edit] Name Tenure Thornton Leigh Hunt 1855 to 1873 Edwin Arnold 1873 to 1888 John le Sage 1888 to 1923 Fred Miller 1923 to 1924 Arthur Watson 1924 to 1950 Colin Coote 1950 to 1964 Maurice Green 1964 to 1974 Bill Deedes 1974 to 1986 Max Hastings 1986 to 1995 Charles Moore 1995 to 2003 Martin Newland 2003 to 2005 John A. Bryant 2005 to 2007 William Lewis 2007 to 2009 Tony Gallagher 2009 to 2013 Jason Seiken 2013 to 2014 Chris Evans 2014 to Present Notable columnists and journalists[edit] Boris Johnson, former Brussels correspondent Katharine Birbalsingh, columnist Roger Highfield, former science editor Herbert Hughes, music critic, 1911–1932 Anthony Loyd, one-time war correspondent J. H. B. Peel, columnist Serena Sinclair, former fashion editor Mark Steyn, former columnist Auberon Waugh, a previous columnist Peter Simple, the pseudonym of Michael Wharton, who wrote a humorous column, "Way of the World", from 1957 to 2006. Robbie Collin, film critic Zoe Strimpel, lifestyle columnist


See also[edit] Journalism portal Conservatism portal List of the oldest newspapers History of newspapers and magazines Newspaper of record


References[edit] ^ Fred McConnell (21 January 2014). "Tony Gallagher exits as Daily Telegraph editor | Media". The Guardian. Retrieved 17 July 2016.  ^ General Election 2015 explained: Newspapers Independent. Published 28 April 2015. Retrieved 9 December 2016. ^ a b c "The UK's 'other paper of record'". BBC News. 19 January 2004. Retrieved 20 December 2007.  ^ a b c "ABC: Increased bulks help Daily Telegraph become only UK newspaper to increase circulation in November". Press Gazette. Retrieved 3 January 2018.  ^ Rajan, Amol (21 December 2016). "What does the future hold for the Daily Telegraph?". BBC News. Retrieved 21 December 2016.  ^ a b "The Daily Telegraph motto: Was, is, and will be". Telegraph.co.uk. Retrieved 7 December 2016.  ^ United Newspapers PLC and Fleet Holdings PLC, Monopolies and Mergers Commission (1985), pp. 5–16. ^ During 1989, the daily and Sunday papers were merged into a seven-day operation under Max Hastings's overall control, but then the editorship was split again.[citation needed] ^ "MPs' expenses: Full list of MPs investigated by The Telegraph". Retrieved 27 September 2016.  ^ a b "Sam Allardyce on the brink of being sacked as England manager after Telegraph investigation". Retrieved 27 September 2016.  ^ a b c Peter Oborne (17 February 2015). "Why I have resigned from the Telegraph". Open Democracy. Retrieved 9 February 2016.  ^ a b c d "Daily Telegraph's Peter Oborne resigns over HSBC coverage". BBC News. 17 February 2015. Retrieved 18 February 2015.  ^ a b Burnham, 1955. p. 1 ^ Burnham, 1955. p. 5 ^ Burnham, 1955. p. 6 ^ Verne, Jules. "Michael Strogoff Book 1", 1997–2010, Great Literature Online. Retrieved 28 April 2010. ^ "Kaiser Wilhelm II". History.com. Retrieved 21 November 2014.  ^ "The Daily Telegraph Affair: The interview of the Emperor Wilhelm II on October 28, 1908". wwi.lib.byu.edu The World War I Document Archive. Brigham Young University Library. 2 June 2009. Retrieved 21 November 2014.  ^ a b Watt, Donald Cameron "Rumors as Evidence" pages 276–286 from Russia War, Peace and Diplomacy edited by Ljubica & Mark Erickson, London: Weidenfeld & Nicolson, 2004 page 278. ^ "Clare Hollingworth, the foreign correspondent who broke news of Second World War, turns 104". Telegraph.co.uk. Retrieved 11 January 2017.  ^ The Daily Telegraph, "25000 tomorrow" 23 May 2006 ^ The Daily Telegraph, "Obituary: Lord Hartwell" 4 April 2001 ^ Shah, Saeed (27 March 2004). "Desmond withdraws bid for 'overpriced' Telegraph". The Independent. London. Retrieved 23 November 2014.  ^ Gibson, Owen (17 June 2004). "Barclays favourites to land Telegraph". The Guardian. London. Retrieved 23 November 2014.  ^ "'Hear all about it' as the Telegraph launches podcast". Press Gazette. 18 November 2005.  ^ White, Dominic (22 December 2005). "Telegraph moves to Victoria". The Daily Telegraph. London. Retrieved 18 September 2009.  ^ "Daily Telegraph unveils full-colour redesign". Press Gazette. 2 September 2008. Retrieved 18 September 2009.  ^ Private Eye, Issue 1369, 27 June – 10 July 2014, pg. 7. ^ Daily Telegraph (September 2014). "Head of Interactive Journalism", The Daily Telegraph, 10 September 2014. Retrieved 2 October 2014 ^ a b Curtis, Bryan (25 October 2006). "Strange days at the Daily Telegraph". Slate. Retrieved 2 May 2010.  ^ Booker, Christopher (27 December 2014). "The insecure Scots have turned in on themselves and against us". The Daily Telegraph. Retrieved 31 December 2014.  ^ Anderson, Bruce (27 December 2014). "England must be resolute and save the Scots from self-destruction". The Daily Telegraph. Retrieved 31 December 2014.  ^ Hodges, Dan (16 December 2014). "England won't put up with Scotlands behaviour for long". The Daily Telegraph. Retrieved 31 December 2014.  ^ McTernan, John (30 August 2011). "Tell the Truth Scotland has been indulged for too long". The Daily Telegraph. Retrieved 10 January 2015.  ^ Sparrow, Andrew. "John McDonnell apologises profusely on Question Time for comments praising IRA – as it happened". The Guardian. Retrieved 18 September 2015.  ^ Barrett, Patrick (19 February 1998). "NEW MEDIA: Telegraph CD-Rom move. – By Patrick Barrett – Marketing Magazine". Brand Republic. Retrieved 24 June 2011.  ^ "AOP Award Winners 2007". Ukaop.org.uk. 3 October 2007. Retrieved 8 December 2011.  ^ "AOP Award Winners 2009 in full". Ukaop.org.uk. 2 June 2009. Retrieved 8 December 2011.  ^ UK Association of Online Publishers (AOP) | Newspaper brands shine at AOP Awards Archived 11 October 2007 at the Wayback Machine. ^ "Telegraph: Jason Seiken confirms MacGregor and Evans in editing roles". The Guardian. London. 21 February 2014.  ^ "Shane Richmond's Telegraph blog". The Daily Telegraph. London. Retrieved 8 December 2011.  ^ "Ian Douglas's Telegraph blog". The Daily Telegraph. London. Retrieved 8 December 2011.  ^ Kiss, Jemima (22 May 2008). "ABCe: Telegraph website overtakes Guardian". The Guardian. London. Retrieved 18 September 2009.  ^ Kiss, Jemima (21 May 2009). "ABCe: Guardian.co.uk takes top spot". The Guardian. London. Retrieved 18 September 2009.  ^ Halliday, Josh (21 December 2010). "Guardian.co.uk passes 40m monthly browsers". The Guardian. London.  ^ "Terms and Conditions – Telegraph". The Daily Telegraph.  ^ "Telegraph.co.uk: 15 years of online news". The Daily Telegraph. 11 November 2009.  ^ Bishton, Derek (5 February 2010). "From ET to TD". The Daily Telegraph. London. Retrieved 2 May 2010.  ^ Oliver, Laura (9 October 2007). "My Telegraph wins international new media award". Journalism. Retrieved 20 May 2013.  ^ "Vince Cable criticises Murdoch takeover in secret tapes". BBC News. 21 December 2010. Retrieved 21 December 2010.  ^ Wintour, Patrick (21 December 2010). "Humiliated Vince Cable stripped of Sky role after 'war with Murdoch' gaffe". The Guardian. London. Retrieved 23 January 2011.  ^ Robinson, James (10 May 2011). "Daily Telegraph censured by PCC over Vince Cable tapes". The Guardian. London.  ^ Halliday, Josh (23 July 2011). "News Corp boss 'linked' to leak of Vince Cable's Rupert Murdoch comments". The Guardian. London.  ^ "Full List of MPs investigated". The Daily Telegraph. UK. 8 May 2009. Retrieved 13 May 2009.  ^ "Q&A: MPs' expenses". BBC. 8 May 2009. Retrieved 8 May 2009.  ^ Kelleher, Michael (28 September 2016). "Sam Allardyce says 'entrapment has won' after his exit as England manager". skysports.com. Retrieved 30 December 2016.  ^ a b c Press Gazette, Roll of Honour. Retrieved 24 July 2011. ^ Spence, Alex (July 2014). "Telegraph and TV channel criticised over crash reports", The Times, 22 July 2014. Retrieved 7 October 2014 ^ Spence, Alex (July 2014). "Telegraph spikes 'Russian propaganda'", The Times, 30 July 2014. Retrieved 7 October 2014. ^ Private Eye No. 1374, "Street of Shame", 5–18 September 2014, pg. 6. ^ "China spends big on propaganda in Britain... but returns are low | Hong Kong Free Press". Hongkongfp.com. 3 April 2016. Retrieved 17 July 2016.  ^ "Rulings and regulation statements". IPSO.  ^ Mayhew, Freddy (19 September 2016). "Daily Telegraph tops IPSO naughty list with nine upheld complaints followed by The Times and Daily Express". Press Gazette.  ^ a b c McKie, Andrew (30 August 2001). "The day I managed to 'kill off' Tex Ritter's wife". The Daily Telegraph (London).


Further reading[edit] Burnham, E. F. L. (1955). Peterborough Court: the story of the Daily Telegraph. Cassell. Merrill, John C. and Harold A. Fisher. The world's great dailies: profiles of fifty newspapers (1980) pp 111–16 The House The Berrys Built by Duff Hart-Davis. Concerns the history of The Daily Telegraph' from its inception to 1986. Illustrated with references and illustrations of William Ewart Berry, 1st Viscount Camrose (later called Lord Camrose). William Camrose: Giant of Fleet Street by his son Lord Hartwell. Illustrated biography with black-and-white photographic plates and includes an index. Concerns his links with The Daily Telegraph.


External links[edit] Wikimedia Commons has media related to The Daily Telegraph. Official website Leaping into the future at The Telegraph's Camelot – from The Guardian The Guardian: The plight of Hollinger BBC: Telegraph empire in tycoons' grip – 18 Jan 2004 Daily Telegraph "will not be the house organ of the Conservatives" – from BBC News Online The continuing takeover saga – from BBC News 7 March 2004 Plunkett, John (21 November 2007). "Telegraph 'told to spike Blunkett story'". The Guardian. London.  v t e Newspapers of Scotland Daily The Courier Daily Record Edinburgh Evening News Evening Express Evening Telegraph Evening Times Greenock Telegraph The Herald The National Paisley Daily Express The Press and Journal The Scotsman Daily Star of Scotland The Daily Telegraph (Scottish edition) Metro (Scottish edition) Scottish Daily Express Scottish Daily Mail Daily Mirror The Scottish Sun The Times (Scottish edition) Sunday Scotland on Sunday Sunday Herald Sunday Mail The Sunday Post Scottish Mail on Sunday Scottish Sunday Express Scottish Sunday Mirror The Sunday Telegraph (Scottish edition) The Sunday Times Scotland The Observer In Scotland Defunct An Gàidheal Ùr Business AM Edinburgh Advertiser Edinburgh Courant Evening Citizen Scottish Daily News Mercurius Caledonius Scottish News of the World Scottish Standard Sunday Scot Sunday Standard See also Media of Scotland Regional newspapers v t e Press Holdings Current assets Telegraph Media Group The Daily Telegraph The Sunday Telegraph Other Apollo The Spectator Former assets The Business The Scotsman Publications Edinburgh Evening News Herald & Post The Scotsman Scotland on Sunday People David and Frederick Barclay Andrew Neil Category v t e Media in the United Kingdom UK national newspapers, magazines, and other periodicals Newspapers (History) Berliner The Guardian The Observer Broadsheet Financial Times The Daily Telegraph The Sunday Telegraph The Sunday Times Compact i The Times Middle-market Daily Express Daily Mail The Mail on Sunday Tabloid Daily Mirror Sunday Mirror Morning Star The Sunday People Daily Star Daily Star Sunday The Sun Sunday Sport Magazines & other periodicals List of magazines by circulation Radio in the UK National stations BBC Analogue / digital Radio 1 Radio 2 Radio 3 Radio 4 5 Live Digital only Radio 1Xtra Radio 4 Extra 5 Live Sports Extra 6 Music Asian Network World Service BBC National DAB (multiplex) Independent / commercial Analogue / digital Absolute Radio Classic FM Heart Kiss Talksport Digital only Absolute 80s Absolute Radio Extra BFBS Radio Capital Digital One (multiplex) Heart Extra heat The Hits Jazz FM Kerrang! Kiss Fresh Kisstory LBC Magic Planet Rock Premier Christian Radio Radio X RNIB Connect Radio Sound Digital (multiplex) Smooth Talkradio UCB UK Virgin Radio UK Regional & local stations BBC List of BBC Local Radio stations List of BBC Regional Radio stations Independent / commercial List of community radio stations List of local commercial radio stations List of semi-national / regional analogue and digital radio stations Other stations List of hospital radio stations Pirate radio Restricted Service Licence (RSL) List of RSL stations List of satellite radio stations List of student and schools radio Other Broadcasting House FM broadcasting The Studios, MediaCityUK Radio Academy Radio Academy Awards Radio Independents Group RAJAR Most listened to programmes Television in the UK Principal channels (List) BBC BBC One BBC Two BBC Four BBC News BBC Parliament CBBC CBeebies ITV ITV ITV2 ITV3 ITV4 CITV ITV Encore ITVBe ITV Box Office Ch 4 Channel 4 E4 Film4 More4 4seven Ch 5 Channel 5 5Prime 5Spike 5Star 5USA Sky Challenge Pick Real Lives Sky One Sky Two Sky Arts Sky Atlantic Sky Cinema Sky Living Sky News Sky Sports Sky Sports F1 Sky Sports News UKTV Alibi Dave Drama Eden Gold Good Food Home Really W Yesterday Sony Pictures Television Chart Show TV Chart Show Hits Movies4Men Pop Pop Max Starz TV Sony Channel Sony Movie Channel Scuzz Tiny Pop True Crime True Entertainment True Movies truTV The Vault Services & platforms All 4 Film4oD analogue analogue terrestrial (defunct) BBC iPlayer BBC Three BBC Store TalkTalk TV Store BT TV cable digital digital terrestrial List of channels Freesat Freesat+ Freeview high-definition List of channels ITV ITV Hub, STV Player local television My5 Now TV Real Digital Restricted Service Licence satellite List of channels Sky Freesat from Sky On Demand Sky+ Sky+ HD TalkTalk TV Top Up TV TVPlayer Virgin Media FilmFlex TiVo V+ YouView Zattoo Studios Current BBC Elstree Centre BBC Pacific Quay The Bottle Yard Studios Broadcasting House Broadcasting House, Belfast Broadcasting House, Bristol Broadcasting House, Cardiff Elstree Studios (Shenley Road) Gas Street Studios The Leeds Studios The London Studios The Maidstone Studios Mailbox Birmingham MediaCityUK Osterley Television Centre Roath Lock Television Centre, London Defunct British and Dominions Imperial Studios Fountain Studios Gate Studios Granada Studios MGM-British Studios Pebble Mill Studios Teddington Studios Television Centre, Newcastle upon Tyne Television Centre, Southampton Upper Boat Studios Other Defunct channels Edinburgh International Television Festival History List of years List of channels Student television Viewing statistics Most-watched broadcasts Companies and organisations Companies Major companies Archant Ascential Bauer Radio BBC Bloomsbury Publishing BT Group Channel Four Television Corporation Daily Mail and General Trust Dentsu Aegis Network Economist Group EMI Music Publishing Endemol Shine UK Global Group Guardian Media Group Haymarket Media Group Informa ITN ITV plc Johnston Press Mecom Group News UK Newsquest Northern & Shell Now TV Limited Origin Broadband Pearson PLC Press Holdings RELX Group Reuters Sky UK Limited Sky plc STV Group Syco TalkTalk Group Time Inc. UK Trinity Mirror UBM plc Virgin Media Wireless Group Other resources Arqiva List of largest UK book publishers Government & regulatory bodies Advertising Standards Authority BBC Trust British Board of Film Classification British Film Institute Culture, Media, and Sport Select Committee Department for Digital, Culture, Media and Sport Independent Press Standards Organisation Ofcom Press Recognition Panel S4C Authority Industry & trades bodies British Academy of Film and Television Arts British Phonographic Industry Broadcasting, Entertainment, Cinematograph and Theatre Union Clearcast Digital TV Group Digital UK Equity Federation Against Copyright Theft National Union of Journalists The Publishers Association Royal Television Society United Kingdom Independent Broadcasting Other BBC Academy National Film and Television School National Science and Media Museum Regional and student media Regional media Media in England Birmingham London Manchester Media in Scotland Aberdeen Dundee Glasgow Media in Wales Cardiff Student media Student television Category v t e United Kingdom Alternative Vote referendum, 2011 Results Referendum question "At present, the UK uses the “first past the post” system to elect MPs to the House of Commons. Should the “alternative vote” system be used instead?" Legislation Parliamentary Voting System and Constituencies Act 2011 Parties For a "Yes" vote Alliance Party of Northern Ireland Christian Party Christian Peoples Alliance English Democrats Green Party of England and Wales Liberal Democrats Liberal Party Mebyon Kernow Pirate Party UK Plaid Cymru Scottish Green Party Scottish National Party SDLP Sinn Féin UKIP Libertarian Party Neutral/split Labour Party Socialist Party of Great Britain Official Monster Raving Loony Party For a "No" vote British National Party Communist Party Conservative Party Democratic Unionist Party England First Party Green Party in Northern Ireland Respect Party Socialist Party Traditional Unionist Voice Ulster Unionist Party Advocacy groups Advocating a "Yes" vote YES! To Fairer Votes Advocating a "No" vote NOtoAV Print media For a "Yes" vote The Guardian The Independent Financial Times Daily Mirror For a "No" vote The Sun Daily Mail The Times Daily Express The Daily Telegraph The Economist London Evening Standard Politics Portal Authority control WorldCat Identities VIAF: 127240012 ISNI: 0000 0001 0740 0638 GND: 4148752-7 Retrieved from "https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=The_Daily_Telegraph&oldid=825340043" Categories: Publications established in 1855National newspapers published in the United KingdomTelegraph Media Group1855 establishments in the United KingdomNewspapers published in LondonDaily newspapers published in the United KingdomHidden categories: All articles with unsourced statementsArticles with unsourced statements from September 2015Webarchive template wayback linksEngvarB from August 2016Articles with unsourced statements from May 2009All articles with vague or ambiguous timeVague or ambiguous time from April 2011Articles needing additional references from March 2016All articles needing additional referencesAll articles with specifically marked weasel-worded phrasesArticles with specifically marked weasel-worded phrases from March 2016Articles needing additional references from September 2016Use dmy dates from July 2017Wikipedia articles with VIAF identifiersWikipedia articles with ISNI identifiersWikipedia articles with GND identifiers


Navigation menu Personal tools Not logged inTalkContributionsCreate accountLog in Namespaces ArticleTalk Variants Views ReadEditView history More Search Navigation Main pageContentsFeatured contentCurrent eventsRandom articleDonate to WikipediaWikipedia store Interaction HelpAbout WikipediaCommunity portalRecent changesContact page Tools What links hereRelated changesUpload fileSpecial pagesPermanent linkPage informationWikidata itemCite this page Print/export Create a bookDownload as PDFPrintable version In other projects Wikimedia CommonsWikinews Languages AfrikaansالعربيةAsturianuবাংলাБеларускаяभोजपुरीCatalàČeštinaCymraegDanskDeutschEestiΕλληνικάEspañolEsperantoEuskaraفارسیFrançais한국어Հայերենहिन्दीHrvatskiBahasa IndonesiaÍslenskaItalianoעבריתქართულიLatinaLatviešuLietuviųMagyarNederlandsनेपाल भाषा日本語NorskNorsk nynorskOʻzbekcha/ўзбекчаپښتوPolskiPortuguêsRomânăРусскийScotsSimple EnglishSlovenčinaSlovenščinaSuomiSvenskaதமிழ்ไทยTürkçeУкраїнськаاردوTiếng Việt中文 Edit links This page was last edited on 12 February 2018, at 21:05. Text is available under the Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc., a non-profit organization. Privacy policy About Wikipedia Disclaimers Contact Wikipedia Developers Cookie statement Mobile view (window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function(){mw.config.set({"wgPageParseReport":{"limitreport":{"cputime":"1.392","walltime":"1.611","ppvisitednodes":{"value":5256,"limit":1000000},"ppgeneratednodes":{"value":0,"limit":1500000},"postexpandincludesize":{"value":345689,"limit":2097152},"templateargumentsize":{"value":25650,"limit":2097152},"expansiondepth":{"value":18,"limit":40},"expensivefunctioncount":{"value":10,"limit":500},"entityaccesscount":{"value":1,"limit":400},"timingprofile":["100.00% 1289.567 1 -total"," 40.44% 521.534 1 Template:Reflist"," 18.30% 235.966 29 Template:Cite_news"," 13.59% 175.262 1 Template:Infobox_newspaper"," 13.20% 170.284 18 Template:Cite_web"," 13.04% 168.203 18 Template:Navbox"," 12.32% 158.890 1 Template:Infobox"," 10.62% 136.893 1 Template:Media_in_the_United_Kingdom"," 10.19% 131.445 1 Template:Navbox_with_collapsible_groups"," 5.78% 74.549 3 Template:Fix"]},"scribunto":{"limitreport-timeusage":{"value":"0.669","limit":"10.000"},"limitreport-memusage":{"value":8116188,"limit":52428800}},"cachereport":{"origin":"mw1241","timestamp":"20180218025528","ttl":1900800,"transientcontent":false}}});});(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function(){mw.config.set({"wgBackendResponseTime":1785,"wgHostname":"mw1241"});});


The_Daily_Telegraph - Photos and All Basic Informations

The_Daily_Telegraph More Links

The Daily Telegraph (Sydney)The Telegraph (disambiguation)BroadsheetTelegraph Media GroupConservative Party (UK)Centre-right PoliticsLondonNewspaper CirculationThe Sunday TelegraphInternational Standard Serial NumberOCLCMedia Of The United KingdomList Of Newspapers In The United KingdomBroadsheetTelegraph Media GroupArthur B. SleighNewspaper Of RecordBBCList Of Newspapers In The United Kingdom By CirculationUnited Kingdom Parliamentary Expenses ScandalBritish Press AwardsSam AllardycePeter OborneHSBCArthur B. SleighCommander-in-chiefBritish ArmyPrince George, Duke Of CambridgeJoseph Moses LevyThe Sunday TimesOld Penny SterlingDaily News (London)The Morning PostWikipedia:Citation NeededEdward Levy-Lawson, 1st Baron BurnhamThornton Leigh HuntJules VerneMichael StrogoffSiberiaEnlargeFleet StreetIllustrated London NewsKaiserWilhelm II, German EmperorDaily Telegraph AffairAnglo-German RelationsHarry Levy-Lawson, 1st Viscount BurnhamWilliam Berry, 1st Viscount CamroseGomer Berry, 1st Viscount KemsleyEdward Iliffe, 1st Baron IliffeThe Morning PostRobert Vansittart, 1st Baron VansittartRex LeeperMI5Clare HollingworthInvasion Of PolandThe PrintworksBletchley ParkDagenhamConrad BlackSeymour Berry, 2nd Viscount CamroseMichael Berry, Baron HartwellThe Sunday TelegraphConrad BlackRavelston CorporationHollinger Inc.Hollinger InternationalChicago Sun-TimesJerusalem PostThe SpectatorChairman Of The BoardHollinger InternationalBarclay BrothersHollinger Inc.Pound SterlingStockLeo StrineWikipedia:Manual Of Style/Dates And NumbersDaily ExpressRichard DesmondDaily Mail And General Trust PlcDaily MailSimon HefferCanary WharfVictoria Station (London)WestferryBroxbourneRupert MurdochLiverpoolGlasgowUnited Kingdom Parliamentary Expenses ScandalPrivate EyeSearch Engine OptimizationConservative Party (UK)Private EyeLabour Party (UK)Tony BlairNew LabourJohn Smith (Labour Party Leader)United Kingdom General Election, 1997United Kingdom General Election, 2001United Kingdom General Election, 2005Telegraph GroupDavid And Frederick BarclayConservative Party (UK)The GuardianScottish Independence ReferendumBetter Together (campaign)Alex SalmondQuestion Time (TV Series)The Sunday TelegraphWikipedia:Citing SourcesWikipedia:VerifiabilityHelp:Introduction To Referencing With Wiki Markup/1Wikipedia:VerifiabilityHelp:Maintenance Template RemovalSunday EditionsPeregrine WorsthorneWikipedia:Manual Of Style/Words To WatchMax HastingsMaid Marian And Her Merry MenVideo On DemandCanary WharfLondon DocklandsSun MicrosystemsLeased LineDemon InternetSaul Klein (venture Capitalist)Ambrose Evans-PritchardBill ClintonWhitewater (controversy)Derek BishtonRichard Burton (journalist)Vince CableVince CableBBCRobert PestonRupert MurdochNews Corporation Takeover Bid For BSkyBPress Complaints CommissionNews InternationalWilliam Lewis (journalist)Members Of ParliamentEngland National Football Team ManagerSam AllardyceThird-party Ownership In Association FootballBritish Press AwardsUnited Kingdom Parliamentary Expenses ScandalWilliam Lewis (journalist)Iraq WarZoë HellerRobert Harris (novelist)Boris JohnsonWikipedia:Citing SourcesWikipedia:VerifiabilityHelp:Introduction To Referencing With Wiki Markup/1Wikipedia:VerifiabilityHelp:Maintenance Template RemovalBliss (charity)Malaysia Airlines Flight 17Russia Beyond The HeadlinesRossiyskaya GazetaPeter OborneHSBCJay RosenNew York UniversityHong KongCunardRMS Queen Mary 2List Of Premature ObituariesBror Von Blixen-FineckeDave SwarbrickDorothy FayTex RitterJohn RitterThornton Leigh HuntEdwin ArnoldJohn Le SageFred Miller (British Journalist)Arthur Watson (journalist)Colin CooteMaurice Green (journalist)Bill DeedesMax HastingsCharles Moore (journalist)Martin NewlandWilliam Lewis (journalist)Tony GallagherJason SeikenBoris JohnsonKatharine BirbalsinghRoger HighfieldHerbert Hughes (composer)Anthony LoydJ. H. B. PeelSerena Sinclair LesleyMark SteynAuberon WaughMichael WhartonRobbie CollinZoe StrimpelPortal:JournalismPortal:ConservatismList Of The Oldest NewspapersHistory Of Newspapers And MagazinesNewspaper Of RecordMonopolies And Mergers CommissionMax HastingsWikipedia:Citation NeededPress GazetteWayback MachinePress GazetteDuff Hart-DavisWilliam Ewart Berry, 1st Viscount CamroseTemplate:Scottish NewspapersTemplate Talk:Scottish NewspapersList Of Newspapers In ScotlandScotlandThe Courier (Dundee)Daily Record (Scotland)Edinburgh Evening NewsEvening Express (Scotland)Evening Telegraph (Dundee)Evening TimesGreenock TelegraphThe Herald (Glasgow)The National (Scotland)Paisley Daily ExpressThe Press And Journal (Scotland)The ScotsmanDaily Star Of ScotlandMetro (British Newspaper)Scottish Daily ExpressScottish Daily MailDaily MirrorThe Scottish SunThe TimesScotland On SundaySunday HeraldSunday Mail (Scotland)The Sunday PostThe Mail On SundayScottish Sunday ExpressSunday MirrorThe Sunday TelegraphThe Sunday Times ScotlandThe ObserverAn Gàidheal ÙrEdinburgh AdvertiserEdinburgh CourantEvening CitizenScottish Daily NewsMercurius CaledoniusNews Of The WorldScottish StandardMedia Of ScotlandList Of Newspapers In ScotlandTemplate:Press HoldingsTemplate Talk:Press HoldingsPress HoldingsTelegraph Media GroupThe Sunday TelegraphApollo (magazine)The SpectatorThe Business (magazine)The Scotsman PublicationsEdinburgh Evening NewsEdinburgh Herald And PostThe ScotsmanScotland On SundayDavid And Frederick BarclayAndrew NeilCategory:Press HoldingsTemplate:Media In The United KingdomTemplate Talk:Media In The United KingdomUnited KingdomMedia Of The United KingdomList Of Newspapers In The United KingdomHistory Of British NewspapersBerliner (format)The GuardianThe ObserverBroadsheetFinancial TimesThe Sunday TelegraphThe Sunday TimesCompact (newspaper)I (newspaper)The TimesMiddle-market NewspaperDaily ExpressDaily MailThe Mail On SundayTabloid (newspaper Format)Daily MirrorSunday MirrorMorning Star (British Newspaper)The Sunday PeopleDaily Star (United Kingdom)Daily Star SundayThe Sun (United Kingdom)Sunday SportList Of Magazines By CirculationRadio In The United KingdomList Of Radio Stations In The United KingdomBBC RadioDigital Radio In The United KingdomBBC Radio 1BBC Radio 2BBC Radio 3BBC Radio 4BBC Radio 5 LiveBBC Radio 1XtraBBC Radio 4 ExtraBBC Radio 5 Live Sports ExtraBBC Radio 6 MusicBBC Asian NetworkBBC World ServiceBBC National DABIndependent National RadioDigital Radio In The United KingdomAbsolute RadioClassic FM (UK)Heart (radio Network)Kiss (UK Radio Station)TalksportAbsolute 80sAbsolute Radio ExtraBritish Forces Broadcasting ServiceCapital UKDigital OneHeart ExtraHeat RadioThe Hits RadioJazz FM (UK)Kerrang RadioKissFreshKisstoryLBCMagic 105.4 FMPlanet Rock (radio Station)Premier Christian RadioRadio X (United Kingdom)RNIB Connect RadioSound DigitalSmooth RadioTalkradioUnited Christian BroadcastersVirgin Radio UKBBC Local RadioList Of Radio Stations In The United KingdomList Of Radio Stations In The United KingdomIndependent Local RadioList Of Radio Stations In The United KingdomList Of Radio Stations In The United KingdomList Of Radio Stations In The United KingdomList Of Radio Stations In The United KingdomPirate Radio In The United KingdomRestricted Service LicenceList Of Radio Stations In The United KingdomList Of Radio Stations In The United KingdomList Of Radio Stations In The United KingdomBroadcasting HouseFM Broadcasting In The UKThe StudiosRadio AcademyRadio Academy AwardsRadio Independents GroupRAJARList Of Most-listened-to Radio ProgramsTelevision In The United KingdomList Of Television Stations In The United KingdomBBC TelevisionBBC OneBBC TwoBBC FourBBC News (TV Channel)BBC ParliamentCBBC (TV Channel)CBeebiesITV (TV Network)ITV (TV Network)ITV2ITV3ITV4CITVITV EncoreITVBeITV Box OfficeChannel Four Television CorporationChannel 4E4 (TV Channel)Film4More44sevenChannel 5 (UK)Channel 5 (UK)5Spike5Star5USASky PlcChallenge (TV Channel)Pick (TV Channel)Real Lives (TV Channel)Sky OneSky TwoSky ArtsSky AtlanticSky CinemaSky LivingSky NewsSky SportsSky Sports F1Sky Sports NewsUKTVAlibi (TV Channel)Dave (TV Channel)Drama (UK TV Channel)Eden (TV Channel)Gold (UK TV Channel)Good FoodHome (TV Channel)Really (TV Channel)W (UK TV Channel)Yesterday (TV Channel)Sony Pictures TelevisionChart Show TVChart Show HitsMovies4MenPop (UK And Ireland)Pop MaxStarz TVSony Channel (UK And Ireland)Sony Movie Channel (UK)ScuzzTiny PopTrue Crime (TV Channel)True EntertainmentTrue MoviesTruTV (UK And Ireland)The Vault (TV Channel)All 4Film4oDAnalogue Television In The United KingdomAnalogue Terrestrial Television In The United KingdomBBC IPlayerBBC Three (online)BBC StoreTalkTalk TV StoreBT TVCable Television By RegionDigital Television In The United KingdomDigital Terrestrial Television In The United KingdomList Of DTT Channels In The United KingdomFreesatFreesat+Freeview (UK)High-definition Television In The United KingdomList Of HD Channels In The United KingdomITV (TV Network)ITV HubSTV PlayerLocal Television In The United KingdomMy5Now TV (UK & Ireland)Real DigitalRestricted Service LicenceTelevision In The United KingdomList Of Free-to-air Channels At 28°ESky PlcFreesat From SkyOn Demand (Sky)Sky+Sky+ HDTalkTalk TVTop Up TVTVPlayerVirgin TVFilmFlexTiVoV+YouViewZattooBBC Elstree CentreBBC Pacific QuayThe Bottle Yard StudiosBroadcasting HouseBroadcasting House, BelfastBroadcasting House, BristolBroadcasting House, CardiffElstree Studios (Shenley Road)Gas Street StudiosThe Leeds StudiosThe London StudiosThe Maidstone StudiosMailbox BirminghamMediaCityUKOsterley Television CentreRoath LockTelevision Centre, LondonBritish And Dominions Imperial StudiosFountain StudiosGate StudiosGranada StudiosMGM-British StudiosPebble Mill StudiosTeddington StudiosTelevision Centre, Newcastle Upon TyneTelevision Centre, SouthamptonUpper Boat StudiosList Of Former TV Channels In The United KingdomEdinburgh International Television FestivalTelevision In The United KingdomList Of Years In British TelevisionList Of Television Stations In The United KingdomStudent Television In The United KingdomTelevision In The United KingdomList Of Most Watched Television BroadcastsArchantAscentialBauer RadioBBCBloomsbury PublishingBT GroupChannel Four Television CorporationDaily Mail And General TrustDentsu Aegis NetworkEconomist GroupEMI Music PublishingEndemol Shine UKGlobal GroupGuardian Media GroupHaymarket Media GroupInformaITNITV PlcJohnston PressMecom GroupNews UKNewsquestNorthern & ShellNow TV (UK & Ireland)Origin BroadbandPearson PLCPress HoldingsRELX GroupReutersSky UKSky PlcSTV Group (Scotland)SycoTalkTalk GroupTime Inc. UKTrinity MirrorUBM PlcVirgin MediaWireless GroupArqivaList Of Largest Book Publishers Of The United KingdomAdvertising Standards Authority (United Kingdom)BBC TrustBritish Board Of Film ClassificationBritish Film InstituteCulture, Media And Sport CommitteeDepartment For Digital, Culture, Media And SportIndependent Press Standards OrganisationOfcomPress Recognition PanelS4C AuthorityBritish Academy Of Film And Television ArtsBritish Phonographic IndustryBroadcasting, Entertainment, Cinematograph And Theatre UnionClearcastDigital TV GroupDigital UKEquity (trade Union)Federation Against Copyright TheftNational Union Of JournalistsThe Publishers AssociationRoyal Television SocietyUnited Kingdom Independent BroadcastingBBC AcademyNational Film And Television SchoolNational Science And Media MuseumMedia In BirminghamMedia In LondonMedia In ManchesterMedia In AberdeenMedia In DundeeMedia In GlasgowMedia In CardiffStudent Television In The United KingdomCategory:Media In The United KingdomTemplate:United Kingdom Alternative Vote Referendum, 2011Template Talk:United Kingdom Alternative Vote Referendum, 2011United Kingdom Alternative Vote Referendum, 2011Results Of The United Kingdom Alternative Vote Referendum, 2011Parliamentary Voting System And Constituencies Act 2011Alliance Party Of Northern IrelandChristian Party (UK)Christian Peoples AllianceEnglish DemocratsGreen Party Of England And WalesLiberal Democrats (UK)Liberal Party (UK, 1989)Mebyon KernowPirate Party UKPlaid CymruScottish Green PartyScottish National PartySocial Democratic And Labour PartySinn FéinUK Independence PartyLibertarian Party (UK)Labour Party (UK)Socialist Party Of Great BritainOfficial Monster Raving Loony PartyBritish National PartyCommunist Party Of BritainConservative Party (UK)Democratic Unionist PartyEngland First PartyGreen Party In Northern IrelandRespect PartySocialist Party (England And Wales)Traditional Unionist VoiceUlster Unionist PartyYES! To Fairer VotesNOtoAVThe GuardianThe IndependentFinancial TimesDaily MirrorThe Sun (United Kingdom)Daily MailThe TimesDaily ExpressThe EconomistLondon Evening StandardPortal:PoliticsHelp:Authority ControlVirtual International Authority FileInternational Standard Name IdentifierIntegrated Authority FileHelp:CategoryCategory:Publications Established In 1855Category:National Newspapers Published In The United KingdomCategory:Telegraph Media GroupCategory:1855 Establishments In The United KingdomCategory:Newspapers Published In LondonCategory:Daily Newspapers Published In The United KingdomCategory:All Articles With Unsourced StatementsCategory:Articles With Unsourced Statements From September 2015Category:Webarchive Template Wayback LinksCategory:EngvarB From August 2016Category:Articles With Unsourced Statements From May 2009Category:All Articles With Vague Or Ambiguous TimeCategory:Vague Or Ambiguous Time From April 2011Category:Articles Needing Additional References From March 2016Category:All Articles Needing Additional ReferencesCategory:All Articles With Specifically Marked Weasel-worded PhrasesCategory:Articles With Specifically Marked Weasel-worded Phrases From March 2016Category:Articles Needing Additional References From September 2016Category:Use Dmy Dates From July 2017Category:Wikipedia Articles With VIAF IdentifiersCategory:Wikipedia Articles With ISNI IdentifiersCategory:Wikipedia Articles With GND IdentifiersDiscussion About Edits From This IP Address [n]A List Of Edits Made From This IP Address [y]View The Content Page [c]Discussion About The Content Page [t]Edit This Page [e]Visit The Main Page [z]Guides To Browsing WikipediaFeatured Content – The Best Of WikipediaFind Background Information On Current EventsLoad A Random Article [x]Guidance On How To Use And Edit WikipediaFind Out About WikipediaAbout The Project, What You Can Do, Where To Find ThingsA List Of Recent Changes In The Wiki [r]List Of All English Wikipedia Pages Containing Links To This Page [j]Recent Changes In Pages Linked From This Page [k]Upload Files [u]A List Of All Special Pages [q]Wikipedia:AboutWikipedia:General Disclaimer