Contents 1 History 1.1 Chesapeake Television Corporation 1.1.1 1971–84 1.2 Sinclair Broadcast Group 1.2.1 1985–2010 1.2.2 2011–13 1.2.3 2014–16 1.2.4 2017–present Acquisition of Tribune Media 2 Programming 3 Political views 3.1 Must-run segments 3.2 Nightline reading of the names 3.3 Stolen Honor documentary 3.4 Breaking Point infomercial 3.5 2012 pre-election special 3.6 Coverage during the 2016 presidential election campaign 4 Retransmission disputes 4.1 Suddenlink 4.2 Mediacom 4.3 Time Warner Cable 4.4 Comcast 4.5 Dish Network 4.6 DirecTV 5 Sinclair stations 6 Holdings 6.1 Chesapeake Television 6.1.1 Stations 6.2 Sinclair Television Group 6.3 Equity holdings 7 Affiliated companies 7.1 Cunningham Broadcasting 8 References 9 External links

History[edit] This section appears to be slanted towards recent events. Please try to keep recent events in historical perspective and add more content related to non-recent events. (December 2013) (Learn how and when to remove this template message) Chesapeake Television Corporation[edit] 1971–84[edit] The company, founded by Julian Sinclair Smith, originated in 1971 as the Chesapeake Television Corporation. Its founding television station property was WBFF (channel 45) in Baltimore, Maryland, which signed on the air on April 11 of that year. A subsidiary of Chesapeake Television Corporation, the Commercial Radio Institute, later founded WPTT (channel 22, now WPNT) in Pittsburgh, in 1978; and WTTE (channel 28) in Columbus, Ohio, in 1984. All three stations originally were independents, though WBFF and WTTE became charter affiliates of the Fox Broadcasting Company at its launch in 1986. Sinclair Broadcast Group[edit] 1985–2010[edit] Sinclair Broadcast Group logo (1985–2017) Smith's son David D. Smith began taking a more active role in the company in the 1980s. In 1985, the Chesapeake Television Corporation changed its name to the Sinclair Broadcast Group. In 1990, David Smith and his three brothers bought their parents' remaining stock and went on a buying spree that eventually made it one of the largest station owners in the country, through the purchases of groups such as Act III Broadcasting (in 1995) and River City Broadcasting (in 1996). Sinclair pioneered the concept of the local marketing agreement (LMA) in American television in 1991, when it sold WPTT to its general manager Eddie Edwards (founder of Glencairn, Ltd., the Sinclair-affiliated licensee that would eventually become Cunningham Broadcasting) in order to purchase fellow Pittsburgh station WPGH-TV to comply with FCC ownership rules of the time that prohibited duopolies, while agreeing to allow Sinclair to retain operational responsibilities for the station. However, while LMAs would become an integral part of the company's business model in subsequent years, Sinclair's plans to acquire KOKH-TV in Oklahoma City through Glencairn, which would subsequently attempt to sell five of its 11 existing LMA-operated stations to Sinclair outright in turn (with Sinclair stock included in the deal) was challenged by the Rainbow/PUSH coalition (headed by Jesse Jackson) to the Federal Communications Commission (FCC) in 1998, citing concerns over a single company controlling two broadcast licenses in the same market in violation of FCC rules. The coalition argued that Glencairn passed itself off as a minority-owned company (Edwards is African American) which, since the Smith family controlled most of the company's stock, was technically a Sinclair arm that planned to use the LMA with KOKH to gain control of the station and create an illegal duopoly with KOCB.[5][6] In 2001, the FCC levied a $40,000 fine against Sinclair for illegally controlling Glencairn.[7] Sinclair became a publicly listed company in 1995, while the Smith family retained a controlling interest. In a filing with the Securities and Exchange Commission on July 14, 2009, Sinclair stated that if the company could not refinance its $1.33 billion debt or if Cunningham Broadcasting became insolvent due to nonpayment on a loan worth $33.5 million, Sinclair may be forced to file for Chapter 11 bankruptcy.[8] However, the company seemingly recovered its financial fortunes enough, as it would begin a major string of acquisitions involving television stations and other properties two years later. 2011–13[edit] On September 8, 2011, Sinclair entered into an agreement to purchase all of the assets of Four Points Media Group from Cerberus Capital Management for $200 million.[9] The Federal Trade Commission (FTC) gave its antitrust approval of the deal in late September; as a result, that October 1, Sinclair took over the management of the stations from the Nexstar Broadcasting Group through time brokerage agreements Cerberus would then pay Nexstar a portion of Sinclair's purchase price – $6.7 million – to terminate the outsourcing agreement, which was set to expire in March 2012, five months early. Sinclair would also supply working capital to the stations in consideration of service fees and performance incentives through the LMAs.[10] The group deal was officially completed on January 1, 2012 after the FCC approved it on December 21, 2011. On November 2, 2011, it was announced that Sinclair would purchase all eight television stations owned by Freedom Communications in a move for Freedom to eliminate its debt.[11][12] Sinclair took over the operations of the Freedom stations on December 1, 2011 through time brokerage agreements. The deal was granted approval by the FCC on March 13, 2012 and was consummated on April 1. At the same time, it was also reported that Sinclair had made an offer to purchase Columbus, Ohio CW affiliate WWHO from LIN TV, making it a sister station to WSYX and managed Fox affiliate WTTE.[11] The station was subsequently sold to Manhan Media, who entered into a shared services agreement with Sinclair.[13] On May 15, 2012, Sinclair renewed its affiliation agreement for its 19 Fox affiliates for five years through 2017. The agreement included the option for Sinclair to purchase Baltimore MyNetworkTV affiliate WUTB from Fox Television Stations at any point between July 1, 2012 and March 31, 2013. If exercised, this would create a virtual triopoly with flagship station WBFF and CW affiliate WNUV, which Sinclair manages under a local marketing agreement with Cunningham Broadcasting; it also gave Fox Television Stations the option to buy any combination of six Sinclair-owned CW and MyNetworkTV affiliates in three of four markets: Raleigh, North Carolina (WLFL and WRDC), Las Vegas, Nevada (KVCW and KVMY), Cincinnati, Ohio (WSTR-TV) and Norfolk, Virginia (WTVZ). Of these stations, WLFL and WTVZ are both former Fox charter affiliates, having disaffiliated with the network in 1998 to become affiliates of The WB.[14] On July 19, 2012, Sinclair announced it would acquire six stations from Newport Television, including WKRC-TV in Cincinnati, WOAI-TV in San Antonio, WHP-TV (along with its LMA for WLYH-TV) in Harrisburg, Pennsylvania, WPMI-TV and WJTC in Mobile, Alabama and KSAS-TV (along with its LMA for KMTW) in Wichita, Kansas for $412.5 million. Concurrently, Sinclair announced that it would also acquire Tampa station WTTA outright from Bay Television (which Sinclair operated under a LMA), for $40 million.[15] Sinclair also sold two stations, WSTR-TV and KMYS, to Deerfield Media, a company owned by Stephen P. Mumblow (the owner of Manhan Media), in order to satisfy the FCC's restrictions on duopolies. Sinclair continues to operate these two stations under shared services agreements. Sinclair also gave Deerfield Media the option to purchase WJTC and WPMI at some future date.[15][16] On November 26, 2012, Sinclair exercised its option on WUTB through its recently formed LMA partner Deerfield Media (the transfer was formally consummated on June 1, 2013). In January 2013, Fox announced that it would not exercise its option from the 2012 renewal deal to buy any of the Sinclair stations in the four markets. Therefore, Sinclair is required to pay Fox $25 million.[17] Deerfield Media also acquired Beaumont, Texas Fox affiliate KBTV-TV from Nexstar. Following the acquisition, Sinclair-owned KFDM took over its operations under a shared services agreement.[18] The deal was granted approval by the FCC for both Sinclair and Deerfield Media with their respective stations on November 19, 2012. The sale was consummated on December 3; on that day, Sinclair also acquired the non-FCC assets of ABC affiliate WHAM-TV in Rochester, New York from Newport, with the license and other FCC assets being transferred to Deerfield Media.[19] On February 25, 2013, Cox Media Group announced that it would sell its four smallest (by market size) television stations – KFOX-TV in El Paso, Texas, WJAC-TV in Johnstown, Pennsylvania, KRXI-TV in Reno, Nevada and WTOV-TV in Steubenville, Ohio – to Sinclair. Cox sold these stations as part of a refocus on larger markets.[20] Concurrently, Deerfield Media acquired the license assets of KAME-TV in Reno, which has long been operated by KRXI, from Ellis Communications.[21] WJAC-TV and WTOV-TV have overlapping coverage with Sinclair's existing stations in Pittsburgh, WPGH-TV and WPNT (then known as WPMY). Three days later, on February 28, 2013, Sinclair announced the purchase of Barrington Broadcasting's 18 stations; six other stations operated by Barrington also came under the management of Sinclair.[22] Sinclair operates the former Cox and Barrington stations through a subsidiary, Chesapeake Television, which focuses on smaller markets;[21][22][23] this unit has separate management from Sinclair's main group, which operates the company's larger-market properties.[22] As part of the Barrington acquisition, Chesapeake Television inherited Barrington's headquarters in Schaumburg, Illinois. Concurrently with the Barrington acquisition, Sinclair originally planned to transfer WYZZ-TV in Peoria–Bloomington, Illinois and WSYT (and its LMA of WNYS-TV) in Syracuse, New York to Cunningham Broadcasting, because of FCC ownership restrictions, as Barrington already owned stations in these markets.[22] However, in an updated filing with the FCC on August 9, it was revealed that WSYT would instead be sold to Bristlecone Broadcasting, LLC; a company owned by Brian Brady, owner of Stainless Broadcasting Company.[24] Sinclair would continue to operate WSYT and WNYS through a transitional service agreement for six months, following consummation of the deal. The deal with Sinclair acquiring the four smaller-market Cox stations was granted approval by the FCC on April 29, 2013, with Deerfield Media's acquisition of KAME-TV following suit the next day. The Sinclair and Deerfield acquisitions of their respective Cox-controlled stations were consummated on May 1. The Barrington acquisition had to wait until November 18 to be granted FCC approval,[25] with formal consummation taking place on November 25. On April 11, 2013, Sinclair announced that it would merge with Fisher Communications, which owned 20 television stations in the western United States, as well as three Seattle radio stations.[26] Sinclair reportedly beat out LIN Media in the bidding war for Fisher. As a result of the deal, Sinclair took over the operations of an additional former Newport Television station, KMTR in Eugene, Oregon (which Fisher, owner of KVAL-TV in Eugene, had reached a deal to operate under a shared services agreement),[26] and return to radio ownership for the first time since selling its previous radio group to Entercom and Emmis Communications in 1999 and 2000.[27][28] The deal was initially met with financial scrutiny; the law firm Levi & Korsinsky notified Fisher shareholders with accusations that Fisher's board of directors were breaching fiduciary duties by "failing to adequately shop the Company before agreeing to enter into the transaction," and Sinclair was underpaying for Fisher's stock.[29] Shortly after the announcement, a lawsuit was filed by a Fisher shareholder;[30] the suit was settled in July 2013,[31] with Fisher's shareholders approving the merger on August 6.[32] On August 7, the FCC granted its approval of the deal, which was completed the next day.[33] On June 3, 2013, Sinclair announced that it would purchase four stations from the Titan TV Broadcast Group – KMPH-TV and KFRE-TV in Fresno, California, KPTM in Omaha, Nebraska, and KPTH in Sioux City, Iowa. Sinclair also took over the operations of KXVO in Omaha and KMEG in Sioux City, which had been operated by TTBG through shared services agreements.[34] On April 23, TTBG had filed to sell a seventh station, KDBC-TV in El Paso, Texas, to Cunningham Broadcasting,[35] leading to speculation that the station's operations would be consolidated with Sinclair-owned KFOX-TV.[36] On August 7, Sinclair exercised its option to purchase KDBC outright from Cunningham Broadcasting.[37] FCC duopoly regulations normally disallow two of the four highest-rated stations (which are usually the affiliate stations of the "Big Four" networks) from being directly owned by a single entity. However, in this case (due to the presence of U.S.-based Spanish-language stations in the market among the top four), Sinclair cited that KDBC was ranked fourth overall in the El Paso market while KFOX was the sixth-rated station, permitting a direct purchase of the former.[38] The entire Titan deal closed on October 3.[39] On June 18, 2013, the company announced its purchase of Dielectric Communications, a key supplier of television broadcasting antennas, from SPX. Dielectric had been scheduled to shut down by the end of July, which threatened to throw the FCC-proposed incentive auction and subsequent repacking of television broadcast spectrum into disarray.[40] On July 29, 2013, Sinclair agreed to acquire seven television stations owned by Allbritton Communications for $985 million. Allbritton sold the stations in order to refocus on its Politico website and newspaper. In addition to the television stations (all of which are affiliated with ABC) including Washington, D.C. flagship station WJLA-TV, the deal included a regional cable news channel in Washington, D.C., NewsChannel 8, which Sinclair has indicated may be the base for a larger expansion in cable news.[41] Concurrent with the deal, Sinclair was to have sold the license assets for WABM and WTTO in Birmingham, Alabama and WHP-TV in Harrisburg, Pennsylvania to Deerfield Media and for WMMP in Charleston, South Carolina to Howard Stirk Holdings, a company owned by conservative talk show host Armstrong Williams (these four stations are in markets also served by an Allbritton station); Sinclair would have continued to operate them through joint sales and shared services agreements.[42] However, on March 21, 2014, in advance of an FCC vote that barred joint sales agreements, Sinclair announced that it would instead sell WABM, WHP-TV and WMMP to independent third parties that would not enter into any operational agreements with Sinclair, assign the grandfathered time brokerage agreement for WLYH-TV in Lancaster to the new owner of WHP-TV and terminate the local marketing agreement for WTAT-TV in Charleston (Sinclair would retain ownership of WTTO and the grandfathered time brokerage agreement for WDBB in the revised deal).[citation needed] Unable to find buyers for stations that it tried to sell in the two markets, on May 29, Sinclair announced a proposal to relinquish the licenses of three ABC affiliates (WCFT-TV in Tuscaloosa, Alabama, WJSU-TV in Anniston, Alabama, – both serving as full-power satellites of Birmingham ABC affiliate WBMA-LD at the time – and WCIV in Charleston) to the FCC, and move ABC programming to the company's existing MyNetworkTV-affiliated stations in those markets, WABM and WMMP, in order to expedite approval of the deal.[43][44] On June 23, the company announced its intention to sell WHTM-TV in Harrisburg to Media General for $83.4 million. The company also announced the sale of the non-license assets of WTAT to Cunningham.[45] After nearly a year of delays, the deal was approved by the FCC on July 24, 2014.[46] Sinclair completed the sale on August 1.[47] On September 25, 2013, Sinclair announced that it would purchase eight stations owned or operated by New Age Media. To comply with FCC ownership regulations, three stations – WSWB in Scranton/Wilkes-Barre, Pennsylvania, WTLH in Tallahassee, Florida and WNBW-DT in Gainesville, Florida – were to be sold to Cunningham Broadcasting; a fourth station, WTLF in Tallahassee, was to be purchased by Deerfield Media. These four stations would have been operated by Sinclair through joint sales and shared services agreements; WSWB, WNBW and WTLF are owned by MPS Media, but have long been operated by New Age Media through such agreements (which Sinclair will continue), while WTLH cannot be acquired by Sinclair directly due to its existing ownership of WTWC-TV.[48][49] New Age Media and MPS Media requested the dismissal of its applications to sell the stations on October 31, 2014;[50][51][52][53][54][55] the next day, Sinclair purchased the stations' non-license assets and began operating them through a master service agreement.[56][57] 2014–16[edit] Sinclair signed an agreement in June 2014 to carry the classic film subchannel network GetTV in 33 markets by the end of September.[58] In July of that year, Sinclair announced the launch of the American Sports Network (ASN) service, operating within its Sinclair Networks company. This service, which produces and distributes college sports broadcasts, is primarily carried on Sinclair stations.[59] ASN was created as part of the company's foray into original, non-news content creation beyond Ring of Honor Wrestling and school sports. Subsequently, on August 21, 2014, the company announced the formation of Sinclair Original Programming, a new division concentrating on entertainment and commercial content. The company also announced plans for a future cable news network. The Original Programming division chief operating officer was announced as Arthur Hasson, general manager of Sinclair stations in Harrisburg, Pennsylvania.[60] On August 20, 2014, Sinclair announced that it would swap WTTA in Tampa and KXRM-TV and KXTU-LD in Colorado Springs to Media General in exchange for WJAR in Providence, Rhode Island, WLUK-TV and WCWF in Green Bay and WTGS in Savannah, Georgia. The deal was part of Media General's merger with LIN Media, the owner of WLUK and WCWF and operator of WTGS at that time, as both Media General and LIN owned stations in the three markets, requiring both companies to sell off stations in conflicting markets due to the FCC's recent decision to scrutinize sharing agreements between stations owned by different licensees.[61][62] The swap was approved by the FCC alongside the Media General-LIN merger on December 12, 2014.[63] On September 3, 2014, Sinclair announced the purchase of Las Vegas NBC affiliate KSNV-DT from Intermountain West Communications Company for $120 million. As Sinclair already owns a duopoly in Las Vegas (KVMY and KVCW), the company will sell the license assets (though not the programming) of one of the three stations to comply with FCC ownership restrictions, with the divested station's programming being relocated to the other stations.[64] The purchase of KSNV's non-license assets was completed on November 1, 2014.[56] On September 11, 2014, the license assets of WCIV were sold to Howard Stirk Holdings (pending FCC approval) and aside from sharing studio space with WMMP (which will retain the ABC affiliation and current programming of WCIV), will have no operational control from Sinclair, saving the station from being forfeited back to the FCC.[65][66][67] Similar sales were filed with the FCC for WBMA-LD satellite stations WCFT-TV on September 24[68] and WJSU-TV on September 28.[69] Sinclair continued its push into original programming. Since May 2015, three deals were made to expand American Sports Network beyond college sports. In June, subsidiary Sinclair TV Group, Inc. formed Tornante-Sinclair LLC, a TV production company, with Michael Eisner's Tornante Co. With MGM on October 31, 2015, Comet was launched as a sci-fi broadcast subchannel network.[70][71] On October 12, Sinclair Original Programming and the programming department was merged into Sinclair Programming and moved into Sinclair Television Group.[72] On January 27, 2016, Sinclair Broadcast Group announced that it would acquire Tennis Channel for $350 million. The channel's corporation comes with $200 million in net operating losses that SBGI can use to offset future income thus reducing taxes.[73] Sinclair's news operations had launched six drone teams in September 2016. Initial stations getting drone teams were in Washington, Baltimore, Green Bay, Wisconsin, Columbus, Ohio; Tulsa, Oklahoma and Little Rock, Arkansas.[74] In the mid-2010s, Sinclair launched Refined, an online local lifestyle web magazine run in conjunction with local Sinclair stations. The third was announced for DC under WJLA-TV.[75] In December 2016, SBG announced TBD, a new digital subchannel network aimed towards millennials, with a focus on digital content.[76] It began broadcasting on February 13, 2017.[77] At NATPE, SBG and MGM announced a second TV network, Charge!, on January 17, 2017 to begin broadcasting in the first quarter of 2017.[78] Sinclair had two rounds of executive promotions announced in November 2016 and effective January 1, 2017 with chair and CEO David D. Smith moving up to executive chairman while CFO Christopher Ripley becoming president and CEO. In the second round, David Amy was promoted from chief operating officer to vice chairman with responsibility for corporate marketing, human resources and the networks group, while Steven Pruett move from co-COO of Sinclair Television Group to executive vice president and chief TV development officer.[79] 2017–present[edit] On March 1, 2017, Sinclair bought Tennis Media Company for $8 million, which includes the website and Tennis magazine; the deal also includes up to $6 million in earnout if certain targets are reached. Sinclair intends to integrate the properties with Tennis Channel.[80] On April 21, 2017, following the reinstatement of the "UHF discount" (a policy that counts television stations broadcasting on UHF channels by 50% of their total audience towards the FCC's 39% market cap), Sinclair announced its intent to purchase Bonten Media Group for $240 million.[81] The sale was approved on June 30,[82] and the sale was completed September 1.[83][84][85][86] Acquisition of Tribune Media[edit] Main article: Proposed acquisition of Tribune Media by Sinclair Broadcast Group See also: Tribune Media On March 1, 2017, reports surfaced that Sinclair Broadcast Group was in discussions to acquire Chicago-based Tribune Media, which was approached by Sinclair management about a possible merger in late February. Any deal would occur pending FCC review of the UHF discount, which had been eliminated in a 3-2 vote led by former FCC Chairman Tom Wheeler in September 2016, on grounds of 1985's rule obsolescence as UHF stations transmitting over the ATSC digital format have improved signal reception compared to those which broadcast over the NTSC analog standard. Such a deal would complement Sinclair, as it only has an 11% market overlap with Tribune and requires minimum divestment; additionally, Sinclair would expand its reach within the top-10 markets – adding stations in markets such as New York City (WPIX, which would displace WJLA-TV as its largest station by market size), Los Angeles (KTLA), Chicago (WGN-TV), Philadelphia (WPHL-TV) and Dallas (KDAF) – as well as gain WJW in Cleveland, which would give the company at least one television station in every Ohio market (except Youngstown, Lima and Marietta. In addition, such a deal would also give Sinclair a national cable presence in WGN America, and further expand Sinclair's multicasting and cable portfolio with the additions of Antenna TV, Chicago-based regional news channel Chicagoland Television, and partial interests in Food Network and This TV. Reports later stated that Sinclair was offering to buy Tribune at a per-share price in the high $30s.[87][88] The reports of Sinclair's interest in acquiring Tribune led several unnamed station owners – which also inquired about purchasing some or all of Tribune's assets outright or through a consortium – as well as Tribune shareholder Starboard Value to approach 21st Century Fox about taking options to thwart the deal as a defensive measure; the major impetus was that a combination of Sinclair (which is already the largest Fox affiliate operator by station count, with 54 primary and subchannel-only affiliates) and Tribune (the network's largest affiliate operator by total market reach, as its 14 Fox stations are concentrated in top-50 markets) would potentially result in Sinclair obtaining leverage over 21st Century Fox in reverse compensation negotiations for its Fox and MyNetworkTV affiliates (the 68 Fox affiliates that the two companies own cover a combined 28% of the U.S.).[89] Although 21st Century Fox CEO James Murdoch told investors in February that it was unlikely that its Fox Television Stations unit would acquire additional stations if the FCC relaxed ownership regulations, Financial Times reported on April 30, that Fox was considering a partnership with private equity firm The Blackstone Group – in which Blackstone would help finance the acquisition, while Fox would contribute its existing owned-and-operated stations to the joint venture – to bid for Tribune.[90][91][92] Fox eventually dropped its bid for the company shortly before final bids were submitted to Tribune board members and shareholders on May 5, after it and Blackstone were unable to agree on an offer structure in such a short time period.[93][94][95] On May 7, 2017, reports indicated that Sinclair was nearing a deal to purchase Tribune.[96][97] These reports were confirmed on May 8, when Sinclair announced that it would acquire Tribune for $3.9 billion,[98] along with the assumption of Tribune's $2.7 billion debt load; it beat Nexstar Media Group, which was not willing to make a higher bid closer to Tribune's appraisal price, for the stations. The deal is expected to receive FCC approval sometime in the fourth quarter of 2017.[99][100][101][102][103][104][105][106][107][108] To comply with Department of Justice antitrust and FCC ownership regulations (assuming a draft of the latter agency's media ownership review – which is expected to be released as early as late summer – is unable to receive Congressional approval), Sinclair will likely be required to sell stations owned by either company in up to twelve markets in order to address ownership conflicts. The most significant conflicts exist in Seattle, Salt Lake City, Oklahoma City, Harrisburg and Grand Rapids–Kalamazoo, where Sinclair and Tribune each have two stations that rank among the four highest-rated in terms of total viewership and maintain news departments. Other divestitures or signal reshuffling may be required in St. Louis, Portland (Oregon), Norfolk/Virginia Beach, Greensboro/Winston-Salem/High Point, Richmond, Scranton/Wilkes-Barre and Des Moines where ownership regulations would be violated (either because Sinclair already has or would have operational stewardship of three or more stations, or just two stations with too few independent station owners to permit a duopoly). If the national station ownership cap is not raised any further, Sinclair will also have to divest certain stations in non-conflict markets that would put its total reach over the current 39% limit (the enlarged group would effectively cover nearly 72% of the U.S., but would still reach over 45% coverage even with the UHF discount factored in).[109] Sinclair CEO Christopher Ripley stated that the company would consider full divestitures of any conflict stations to independent buyers (stating the markets where station divestitures were likeliest to occur, to comply with antitrust regulations on advertising share, are in Seattle, Scranton/Wilkes-Barre and Salt Lake City); however, FCC chairman Ajit Pai's relaxed scrutiny on outsourcing agreements raised concerns by opponents of the deal – most notably by House Minority Leader Nancy Pelosi and House Committee on Energy and Commerce ranking member Frank Pallone in a letter they co-authored in advance of the FCC's April 20 vote that reinstated the UHF discount – that Sinclair could choose to retain the conflict stations through its partner companies, potentially eliminating an independent news voice in those markets.[110] Among the other objections to the deal expressed by Free Press and other media advocacy groups was the perceived conservative lean of the group's syndicated news content, as observers expressed concern that the expansion of partisan content by Sinclair into new markets could worsen existing distrust of American media organizations to local media, which has maintained higher ratings of trustworthiness among the general public over national media.[111][109] The concerns about Sinclair potentially creating an oligarchy in the broadcast television industry – alongside Nexstar Media Group, which has a station portfolio of similar size – led public interest groups to attempt to block the merger by preventing the UHF discount from being reinstated. On June 1, 2017, the District of Columbia Court of Appeals issued a seven-day administrative stay to the UHF discount rulemaking, in order to allow review of an emergency stay motion filed by The Institute for Public Representation (a coalition of public interest groups comprising Free Press, the United Church of Christ, Media Mobilizing Project, the Prometheus Radio Project, the National Hispanic Media Coalition and Common Cause) on May 15. The coalition argued that the UHF discount was no longer logical from a technical standpoint (as stations that transmit on the UHF band have typically maintained better digital signal quality than those transmitting on VHF, a reversal of the technical issues with both bands during the analog era) and would trigger a wave of mergers and acquisitions in the broadcast television industry that would further reduce diversity in station ownership.[112][113][114][115][116] The D.C. Court of Appeals denied the emergency stay motion on June 15, 2017, though it is still subject to a pending court proceeding to appeal the UHF discount implementation.[117][118][119] On August 2, 2017, it was reported that Fox Television Stations was in talks with Ion Media to create a joint venture that would own their respective stations. The partnership was said to include plans to shift affiliations from Sinclair stations in favor of Ion-owned stations, such as those whose affiliation agreements are soon to expire. Fox was reportedly concerned of Sinclair's growing influence, and that its conservative news programming would harm Fox News. It has been suggested that this proposed partnership was meant to place pressure on Sinclair, as the Ion stations have historically had little local staff, infrastructure, or programming, including local news—leading an analyst to consider the plan to be unfeasible. Sinclair's stock prices slipped following the news.[120][121] On October 19, 2017, it was reported that Tribune Media shareholders have approved the $3.9 billion deal for the company to be acquired by Sinclair Broadcast Group.[122][123][124][125][126][127] On October 24, 2017, it was reported that the Federal Communications Commission eliminated a rule that required broadcast station groups to maintain a physical presence in the community of their primary local coverage areas, a move that would help media companies further consolidate their operations and potentially assist Sinclair Broadcast Group's media ambitions.[128][129][130][131][132] On November 29, 2017, it was reported that Sinclair Broadcast Group – which attempted to convince the DOJ's Assistant Attorney General of the Antitrust Division, Makan Delrahim, to relax rules pertaining to a broadcast television combination's total advertising share within a media market but was denied in their efforts – was reportedly close to a deal with the U.S. Department of Justice to sell thirteen unspecified television stations (although Sinclair has attempted to gain DOJ permission to divest only ten stations) as a condition of the approval for its $3.9 billion acquisition of Tribune Media. Nexstar Media Group, Tegna, Inc. and Meredith Corporation are among the groups that have offered to acquire the divested outlets. Fox Television Stations has also been reported to have entered into negotiations to acquire between six and ten stations, among those involved in the DOJ consent agreement and/or those already owned by Sinclair or Tribune that are located in markets where neither groups' stations conflict with FCC rules (among them, KCPQ and its MyNetworkTV-affiliated sister KZJO in Seattle, the former of which was earlier sought by Fox in 2014 in a failed attempt to leverage KCPQ's Fox affiliation in order to convince Tribune into selling).[133][134][135][136] On December 14, reports stated that the U.S. Department of Justice signaled that it would grant approval of the Sinclair-Tribune merger, provided that the groups sell off a total of between 11 and 13 stations in the ten conflict markets.[137] In January 2018, the Financial Times reported that Fox was finalizing a deal to acquire as many as 10 Fox affiliates from the combined company, including KCPQ, Sinclair's KOKH-TV, and several former O&Os currently under Tribune ownership (such as KDVR and KSTU-TV).[138][139] Later that month, Sinclair sidecar Howard Stirk Holdings claimed that it was looking to acquire KOKH-TV/KOCB, WRLH-TV, KDNL-TV, and Tribune's KZJO and WGNT (along with the unrelated WCWG, operated by Hearst Television, which already announced it would purchase that station from Lockwood Broadcast Group in a deal related to an existing channel-sharing agreement with Hearst-owned WXII-TV), likely to ease regulatory hurdles and would not be permitted to enter any agreements with Sinclair for those stations.[140] On February 21, 2018 Sinclair informed the FCC that it planned to sell off Tribune stations in New York City, Chicago, and San Diego, while seeking waivers to purchase the Tribune stations in Indianapolis, South Central Pennsylvania, and Piedmont Triad. Sinclair is expected to enter into LMA's to operate WPIX and WGN-TV, while selling off KSWB outright. Overlapping stations in Seattle, St. Louis, Salt Lake City, Oklahoma City, Grand Rapids, Michigan, Richmond, Virginia, and Des Moines, Iowa will be sold off to unaffiliated third parties.[141]

Programming[edit] Sinclair had experimented with using a centralized news organization called News Central that provided prepackaged news segments for distribution to several of the group's stations. These segments were integrated into programming during local news broadcasts. Mark E. Hyman, a high-ranking executive at Sinclair, also created "The Point", a series of conservative editorial segments that were broadcast on stations operated by the group that maintain news departments.[142][143] On May 21, 2011, it was announced that Sinclair had purchased the professional wrestling promotion Ring of Honor (ROH). As part of the purchase, the promotion began to produce a weekly program, Ring of Honor Wrestling, to air on Sinclair's stations and in syndication.[144] It was also, for a time, aired by Destination America.[145] In October 2015, Sinclair premiered Full Measure, a syndicated public affairs program hosted by Sharyl Attkisson.[146] On July 1, 2017, Sinclair launched a new daily morning kids' TV block called KidsClick, partnering with This TV.[147]

Political views[edit] Sinclair's stations have been known for featuring news content and programming that promote conservative political positions, and have been involved in various controversies surrounding politically-motivated programming decisions,[148][3] such as news coverage and specials during the lead-ups to elections that were in support of the Republican Party.[149][150][148] The Washington Post noted that WJLA-TV's news content began to exhibit a conservative slant following Sinclair's acquisition of the station, while the company also produces pieces from a Washington bureau that similarly exhibit a conservative viewpoint.[3] In April 2017, Sinclair announced it had hired Boris Epshteyn, who was briefly the White House assistant communications director for surrogate operations for the Trump administration, and a senior advisor of Donald Trump's presidential campaign, as chief political analyst.[151] In 2004, Sinclair's political slant was scrutinized by critics when it was publicized that nearly all of Sinclair's recent campaign contributions were to the Republican Party. In particular, the Center for Public Integrity showed concern that the Republican slant of Sinclair's news programming, along with Mark Hyman's past history of government lobbying (such as for the FCC to loosen rules regarding concentration of media ownership—a factor that has assisted in the company's growth),[152] made its stations provide "anything but fair and balanced news programming." Hyman disputed these allegations by stating that its newscasts were "pretty balanced" and that "the reason why some on the left have characterized us as conservative is that we run stories that others in the media spike."[142][148] Must-run segments[edit] Sinclair often mandates its stations to air specific reports, segments, and editorials, referred to as "must-runs". The practice has been criticized by some of Sinclair's stations' news staff due to the viewpoints they propagate; in 1996, after CEO David Smith was arrested in a prostitution sting, he ordered Sinclair's Baltimore station WBFF to produce reports on a local drug counseling program as part of his community service sentence. The order was criticized by WBFF reporter LuAnne Canipe.[153] Following the September 11 attacks, Sinclair ordered its stations to read editorials in support of President George W. Bush's response to the attack. The Baltimore Sun reported that WBFF staff internally objected to the editorial, as they felt that the endorsement would "undermine public faith in their political objectivity". The station, however, complied with the mandate.[4][3] Newsroom employees of KOMO-TV in Seattle told The New York Times they felt the national pieces were low quality, and were too politically skewed for the city's progressive audience. One employee admitted they had tried to reduce their prominence by deliberately scheduling them during lesser-viewed portions of newscasts (such as around commercial breaks).[154][2][155] In July 2017, the HBO news comedy program Last Week Tonight devoted a segment to discussing Sinclair, where host John Oliver presented clips of various anchors using an identical script describing the FBI as having a "personal vendetta" against Michael Flynn, clips of Mark Hyman editorials (in which he compared multiculturalism and political correctness to a cancer epidemic, and stated that marriage was a solution to domestic abuse), and joked that the "Terrorism Alert Desk" segments defined terrorism as "anything a Muslim does". Oliver remarked that he "did not know it was possible to dip below the journalistic standards of Breitbart", and felt that it was inappropriate for local newscasts to advance political positions.[156][157] Nightline reading of the names[edit] In April 2004, ABC broadcast a special episode of Nightline where host Ted Koppel listed the names of soldiers killed in the 2003 invasion and subsequent occupation of Iraq.[158] Sinclair ordered its seven ABC affiliates to not air the episode; the company argued the broadcast "[appeared] to be motivated by a political agenda designed to undermine the efforts of the United States in Iraq", and undermined a then-ongoing effort by its Washington bureau to report on positive, "untold" stories from Iraq under occupation that were being ignored by mainstream media outlets.[159][160][3] ABC stated that the segment was meant to be "an expression of respect which seeks to honor those who have laid down their lives for this country."[148][161] Stolen Honor documentary[edit] Later in October 2004, just two weeks prior to the 2004 presidential election, it was reported that all 62 of Sinclair's stations would preempt prime time programming to air Stolen Honor: Wounds That Never Heal, a documentary critical of U.S. presidential candidate John Kerry's anti-Vietnam War activism.[150] The film was produced by Carlton Sherwood, a former associate of Tom Ridge, and accused Kerry of prolonging the Vietnam War because of his anti-war activism. The organization Swift Boat Veterans for Truth, an anti-Kerry organization in the 2004 election year, was cross-promoting the film as part of a $1.4 million advertising campaign.[162] In response, the Democratic National Committee filed a legal motion with the Federal Election Commission stating that it is inappropriate for the media organization to air "partisan propaganda" in the last 10 days of an election campaign.[163] As this controversy made the news, with a number of Sinclair advertisers pulling their ads and Sinclair stock dropping 17% in eleven days,[164] Sinclair announced that it had never intended to air Stolen Honor in an hour slot in the first place, indicating that it might instead show clips of the video in a discussion panel format. Ultimately, Sinclair did not broadcast any such show. Following the incident, Sinclair fired its Washington bureau chief Jon Lieberman for publicly criticizing the film in The Baltimore Sun as "biased political propaganda."[165] Breaking Point infomercial[edit] In November 2010, it was reported that five Fox affiliates and one ABC affiliate owned by Sinclair broadcast an infomercial critical of then-President Barack Obama, Breaking Point: 25 Minutes that will Change America, which was sponsored by the National Republican Trust Political Action Group.[166] The infomercial painted Obama as an extremist, and claimed that, during the 2008 presidential campaign, he received some campaign money from the Hamas terrorist group, and that Obama said in a speech, "You want freedom? You’re gonna have to kill some crackers! You gonna have to kill some of those babies." The special also discusses Obama advisers Van Jones and John Holdren, as well as Obama staff Anita Dunn, Kevin Jennings, Carol Browner and Cass Sunstein – all in an unflattering light; in one case, the special claimed that Holdren said that trees should be permitted to sue humans in court. The infomercial aired at various times during the weekend of October 30, 2010 on Sinclair-owned stations in Madison, Cape Girardeau, Lexington, Pittsburgh, Des Moines, and Winston-Salem – all in swing states vital to the 2010 elections.[167][168] 2012 pre-election special[edit] On November 5, 2012, six Sinclair stations in swing states aired a special focusing on issues surrounding the presidential election occurring the next day, such as the Libyan civil war and health care reform; the special consisted of a series of segments which were presented by the local anchors at each station. While scheduling of the special was at the discretion of each station, Columbus, Ohio ABC affiliate WSYX pre-empted both ABC World News and Nightline to air it.[149] The special was met with controversy for showing a bias against Obama and focusing little on Republican candidate Mitt Romney, as opposed to showcasing both candidates equally. A Sinclair staff member disputed these claims, stating that "no one is disputing the facts of the stories that aired in the special," and that its decision on which markets to air the special was influenced by their "news value" and resonation with the public.[149] Coverage during the 2016 presidential election campaign[edit] On December 16, 2016, Jared Kushner, son-in-law of then-President-elect Donald Trump, stated that it had reached deals with Sinclair to give the company extended access to the Trump campaign, in exchange for airing, without further commentary, interviews with the Republican Party candidate on its stations, which Kushner said had a better reach than cable networks such as CNN.[169] Sinclair VP of news Scott Livingston stated that the company wanted to "give all candidates an opportunity to voice their position and share their position with our viewers", as part of an effort towards "tracking the truth and telling the truth" and allowing Trump to "clearly state his position on the key issues". He also stated that Sinclair had made similar offers to the Hillary Clinton campaign (Clinton did not do interviews with Sinclair, according to Livingston, though her running mate, Tim Kaine, did). A spokesperson for the Trump campaign stated that the deal did not involve monetary compensation, and that it had attempted to make similar deals with other local station groups such as Hearst Television.[169] A December 22, 2016 Washington Post review of Sinclair's internal documents, as well as reviews of the newscasts and public affairs programming on the company's stations, revealed that more broadcast time was given to favorable or neutral coverage of Trump's campaign than to other candidates in the primary and general election campaigns of 2016. The coverage included distribution of reports favorable to Trump's campaign or challenging to Clinton's on a "must-run" basis, as well as Sinclair managers offering local reporters and anchors questions of "national importance" to use in interviews with candidates (a common company practice, according to Livingston, so that other Sinclair stations can share the content).[154] In May 2017, in response to Sinclair's announced intent to acquire Tribune Media, Craig Aaron, president/CEO of media advocacy group Free Press, accused Sinclair of currying favor with the Trump administration through the interview arrangement with Trump, the group's February hiring of former Trump campaign aide Boris Epshteyn as a political analyst, and executive chair David Smith's meetings with then-FCC commissioner Ajit Pai prior to his appointment as the agency's chair in exchange for deregulating media ownership rules to allow the company to expand its broadcasting portfolio.[104][170][171][111][109]

Retransmission disputes[edit] See also: Carriage dispute Suddenlink[edit] In the summer of 2006, Charter Communications streamlined its operations, which included selling off portions of the cable system's service franchises that it considered to be "geographically non-strategic". Charter's Huntington-Charleston, West Virginia franchise was purchased by Suddenlink Communications. Sinclair requested a $40 million one-time fee, and a $1-per subscription per month fee from Suddenlink for retransmission rights of both ABC affiliate WCHS-TV and Fox affiliate WVAH-TV on the Suddenlink cable system.[172] This led to a protracted media battle and smear campaign between the two companies, and Sinclair pulled the two stations off of Charter's systems in the neighboring Beckley, West Virginia market.[citation needed] After several weeks of negotiations, the two companies reached an agreement which allowed WCHS-TV and WVAH-TV to continue transmission over the Suddenlink cable system. The terms of the agreement were not released to the public.[173] Mediacom[edit] Mediacom filed an antitrust lawsuit against Sinclair on October 2006, claiming that the group insisted on blanket carriage of 22 Sinclair-owned/managed stations across Mediacom-operated service areas where Sinclair operates a television station regardless of market differences. The District Court for the Southern District of Iowa denied Mediacom's injunction motion on October 24; the cable provider filed an appeal to the United States Court of Appeals for the Eighth Circuit, but dropped the request on December 13. Sinclair's retransmission agreement with Mediacom was originally set to expire on December 1, 2006, but the group later extended the deadline to January 5, 2007. Despite the extension, the two sides remained at an impasse over how much money Mediacom should pay Sinclair for carriage of its stations. On January 4, the Federal Communications Commission's Media Bureau denied Mediacom's complaint, stating that Sinclair failed to negotiate with Mediacom in good faith. After failing to respond to Mediacom's offer to take the dispute to binding arbitration before the deadline, Sinclair pulled all 22 stations from Mediacom's lineups shortly after midnight on January 6.[174] Despite a plea from Iowa's Congressional delegation urging the two sides to submit to binding arbitration, Sinclair rejected the plea on January 11.[175] The two sides discussed the dispute in front of Iowa lawmakers on January 23.[176] On January 30, 2007, Senators Daniel Inouye, chairman of the Senate Committee on Commerce, Science and Transportation and Ranking Member Ted Stevens signed a letter addressed to FCC chairman Kevin Martin.[177] The impasse ended on February 2 when Mediacom announced that it had reached a retransmission agreement with Sinclair for undisclosed terms. All 22 stations were restored to Mediacom systems shortly after the agreement was announced.[178] Mediacom lost 14,000 subscribers during the last quarter of 2006 and an additional 18,000 subscribers during the first quarter of 2007.[179] In December 2009, Sinclair announced that it would pull all of its stations from Mediacom systems for the second time in three years if a new carriage agreement was not reached by midnight on December 31. The impasse had threatened coverage of the January 5 Orange Bowl in Iowa, where the Hawkeyes played, and the January 7 2010 BCS National Championship Game in Alabama. Mediacom and lawmakers from Iowa and Alabama asked the FCC to intervene.[180] On December 31, Mediacom and Sinclair agreed to an eight-day extension of the retransmission agreement that permitted Sinclair's stations to remain on Mediacom until January 8.[181] Both sides reached a one-year retransmission agreement on January 7, one day before the interim agreement was set to expire.[182] Time Warner Cable[edit] Sinclair was also involved with retransmission negotiations with Time Warner Cable at the same time as the Mediacom dispute in 2006 and 2007, however in this case, the two sides reached an agreement on January 19, 2007.[183] In November 2010, Sinclair announced that it would pull 33 of its stations in 21 cities from Time Warner Cable on January 1, 2011, if the two parties did not come to an agreement.[184] The deadline was subsequently extended to January 14, 2011.[185] Regardless of the outcome, Time Warner Cable was obligated to carry Fox network programming on its systems due to a deal reached with the network earlier in 2010, however the agreement did not extend to syndicated and locally produced programs on Sinclair's Fox affiliates.[186] The two companies reached an agreement on January 15, 2011, shortly after the deadline was extended by another 24 hours.[187] Comcast[edit] In a January 5, 2007 article, Broadcasting & Cable reported that Sinclair might pull 30 stations from Comcast systems after its retransmission agreement was slated to expire on February 5.[188] Comcast was granted an extension to March 1,[189][190] and again to March 10.[191] Comcast stated that it would not pay cash for retransmission rights, but was willing to barter, for example, promoting Sinclair stations on cable channels carried by Comcast devoid of any advertising payments by the company.[192] On March 9, Comcast and Sinclair jointly announced a four-year deal for retransmission rights, expiring on March 1, 2011.[193] Sinclair and Comcast came to a new agreement for continued carriage on March 3, 2011; this agreement was negotiated without any public statements or announcements.[194][195] Dish Network[edit] Dish Network's retransmission agreement with Sinclair Broadcast Group was slated to expire on August 13, 2012. If an agreement had not reached by that time, 74 Sinclair stations would have been blacked out, including the affiliates of three of the major networks. A representative for Dish Network stated that Sinclair is "...seeking a massive price increase that would force Dish to pay more to carry Sinclair’s stations than it pays to any other broadcaster." A Sinclair representative, meanwhile, stated that it "believes significant doubt exists as to whether or not a new agreement will be reached with Dish." Dish Network subsequently set up its own website regarding the dispute.[196] Dish and Sinclair came to an agreement on August 16, averting the removal of its any of the group's stations.[197] On August 25, 2015, ten days after the 2012 retransmission agreement had expired, Dish customers lost access to 129 Sinclair stations, resulting in the largest local television blackout in history [198] DirecTV[edit] DirecTV's retransmission agreement with Sinclair was slated to expire on February 28, 2013. If an agreement had not been reached by that date, 87 Sinclair stations were to be blacked out by the satellite provider. Representatives for Sinclair noted that they "...have been negotiating for quite some time in an effort to reach a new agreement, at this time it does not appear that these efforts will be successful. Although Sinclair does not believe that it is constructive to negotiate its private business relationships in public, Sinclair is informing the public in advance of the end of carriage because it is aware of the impact on a segment of the public from the end of the relationship between the Sinclair stations and DirecTV." DirecTV stated "we will compensate Sinclair fairly, but our customers should not be forced to pay more than twice as much for the same programs that remain available completely free of charge over the air and online."[199] A new carriage agreement was reached between Sinclair and DirecTV on February 28, hours before the previous deal was to have expired.[200]

Sinclair stations[edit] Main article: List of stations owned or operated by Sinclair Broadcast Group Most of the television stations run by Sinclair are owned by the company outright, however the company operates many others through either a local marketing agreements or shared services agreements. The company's stations are affiliates of various television networks, like ABC, CBS, NBC and Fox. Sinclair also owned or managed several affiliates of the WB and UPN networks, which both launched in January 1995. In September 2006, The WB and UPN merged their operations into a new network, The CW. Eight of Sinclair's WB stations, along with independent station KFBT (now KVCW) in Las Vegas, became affiliates of the new network. At the same time, Sinclair aligned 17 of its stations (ten former WB affiliates, six former UPN stations, and independent WFGX) with MyNetworkTV, a programming service owned by Fox's parent News Corporation. Sinclair's relationship with Fox/News Corporation was also strengthened after Sinclair agreed to a six-year affiliation renewal for its 19 Fox-affiliated stations. The deal also included flagship WBFF in Baltimore, despite Fox already owning a station in that same market, MyNetworkTV owned-and-operated station WUTB; Sinclair would eventually purchase WUTB outright in 2012.

Holdings[edit] Network group Sinclair Networks, LLC[201] – a company created by Sinclair in January 2014, with the hiring of its chief operating officer Doron Gorshein. The company runs:[59] American Sports Network/Stadium, an ad-hoc sports programming distributor and muticast network announced on July 17, 2014.[59] Charge! (2016) action multicast network Comet (2015) sci-fi multicast network TBD (2016) short form multicast network Sinclair Original Programming – a division whose formation was announced by the company in August 2014; led by chief operating officer Arthur Hasson, the division will concentrate on entertainment and commercial content.[60] On October 12, 2015, Sinclair Original Programming and the programming department was merged into Sinclair Programming and moved into Sinclair Television Group.[72] The Tennis Channel, Inc./Tennis media (acquired March 2017)[80] Tennis magazine (acquired March 2017)[80] Tennis Channel (acquired 2016)[80] Baseline daily newsletter[202] Chesapeake Television[edit] Chesapeake Television Type Division Industry Television broadcasting Services Broadcast television Advertising Parent Sinclair Broadcast Group, Inc. Website Chesapeake Television is a subsidiary of Sinclair Broadcast Group that owns television stations in smaller markets. Chesapeake was founded in 2013, to acquire small-market stations purchased through Sinclair's run of acquisitions. As early as January 2013, Sinclair was looking at forming a new subsidiary group for its smaller-market stations.[203] With the February 2013 announcement of the company's purchase of Barrington Broadcasting, Sinclair announced the formation of a subsidiary for this purpose, Chesapeake Television, to be headed by Steve Pruett (former CEO of Communications Corporation of America and the current chairman of the Fox network's affiliate board).[22] The four stations, as well as a fifth acquired through an LMA, that Sinclair purchased from Cox Media Group and the Barrington stations formed the initial nuclei of the group.[204] Stations[edit] City of License / market Station Channel TV (RF) Years owned Affiliation Reno, NV KRNV-TV 4 (4.1) 2013- NBC Reno, NV KRXI-TV 11 (11.1) 2013- Fox Reno, NV KAME-TV 21 (21.1) MyNetworkTV owned by Deerfield Media (operated under an LMA) Steubenville, OH - Wheeling, WV WTOV-TV 9 (9) 2013- NBC Johnstown - Altoona, PA WJAC-TV 6 (34) El Paso, TX KFOX-TV 14 (15) Fox[205] Sinclair Television Group[edit] Sinclair Television Group, Inc. Type Public subsidiary Industry Television broadcasting Key people Steve Pruett (Co-COO)[70] Services Broadcast television Advertising Parent Sinclair Broadcast Group Divisions Comet Sinclair Programming Subsidiaries Tornante-Sinclair LLC[71] Website Sinclair Television Group, Inc. is a subsidiary of Sinclair Broadcast Group that owns television stations in mid-sized markets.[22] In June 2015, Sinclair TV Group, Inc. formed Tornante-Sinclair LLC, a TV production company, with Michael Eisner's Tornante Co. With MGM on October 31, 2015, Comet was launched as a sci-fi broadcast subchannel network.[70][71] Equity holdings[edit] Acrodyne Technical Services, LLC – broadcasting equipment install, repairs Dielectric, LLC – broadcasting equipment designer and manufacturer Sterling Venture Partners, L.P. – private equity firm Allegiance Capital Limited Partnership – private mezzanine venture capital fund Patriot Capital II, L.P. – small businesses structured debt and mezzanine financing Ring of Honor Wrestling Entertainment, LLC Timeline Labs, LLC Keyser Capital – a wholly owned subsidiary Triangle Sign & Service, LLC – commercial signs manufacture and installs Alarm Funding Associates, LLC (-2017) regional security funding, alarm operating and bulk acquisition company Bay Creek South, LLC – planned resort communities (just less than 1,800 acres) near Cape Charles, Virginia Patriot Capital III, LP – private equity firm Sinclair Investment Group, LLC – a property investment company[206] Circa News Keyser Capital sold on March 7, 2017 Alarm Funding Associates, LLC to Riverside Partners' RPAFA Investors, LLC for $200 million netting pre-tax $70 million.[207]

Affiliated companies[edit] Affiliated companies in the case of Sinclair Broadcast Group are corporations formed to hold ownership of television stations, where SBG would run afoul of FCC ownership regulations, then sign Local marketing agreement to run the stations. The companies include, in addition to those mentioned in some detail below: Deerfield Media Howard Stirk Holdings is a licensing holding company formed to acquire certain television stations formerly owned by Barrington Broadcasting. It is owned by Armstrong Williams, founder and CEO of communications firm The Graham Williams Group.[22] Mercury Broadcasting Company – a company that previously maintained local marketing agreements for its two stations with other companies; Sinclair took over the agreements for the stations in 2013. Sinclair purchased one of them outright, while its Wichita station KMTW remains under Mercury ownership, albeit operated by Sinclair under an LMA. WDKA Acquisition Corporation Cunningham Broadcasting[edit] Cunningham Broadcasting (formerly known as Glencairn Ltd.) is a station holding company affiliated with Sinclair Broadcast Group via a relationship with the company's owners. Per a filing with the Securities and Exchange Commission, Cunningham is owned by the estate of Carolyn C. Smith, the estate of Sinclair's controlling shareholders' parent, and trusts for the children of Sinclair's controlling shareholders. All six Cunningham stations have local marketing agreements with Sinclair-owned/managed stations. Based on these arrangements, Glencairn/Cunningham has served merely as a shell corporation with the sole purpose of evading FCC ownership rules.[208]

References[edit] ^ a b c d e "Sinclair Broadcast Group Annual Reports 2016" (PDF). Sinclair Broadcast Group.  ^ a b "Here's what happened the last time Sinclair bought a big-city station". The Washington Post. Retrieved 9 May 2017.  ^ a b c d e "Fox's Unfamiliar but Powerful Television Rival: Sinclair". The New York Times. Retrieved 9 May 2017.  ^ a b "Sinclair's TV program on Kerry is called illegal donation to Bush". Baltimore Sun. Retrieved 9 May 2017.  ^ "PUSH pushing FCC over Sinclair/Glencairn". Broadcasting & Cable. HighBeam Research. July 13, 1998. Retrieved December 13, 2013.  ^ "Glencairn's dicey LMAs". Broadcasting & Cable. HighBeam Research. March 29, 1999. Retrieved December 13, 2013.  ^ "FCC fines Sinclair for Glencairn control". Broadcasting & Cable. December 10, 2001.  ^ "Sinclair Broadcast warns of possible bankruptcy". Reuters. July 14, 2009. Retrieved July 14, 2009.  ^ "Sinclair Grabs Four Points Stations for $200 Mil". Broadcasting & Cable. September 8, 2011.  ^ "Sinclair Buys Four Points Media For $200M". TVNewsCheck. September 8, 2011.  ^ a b "Sinclair Buying Freedom For $385 Million". TVNewsCheck. November 2, 2011.  ^ Mary Ann Milbourn (November 2, 2011). "O.C. Register owner sells TV stations". Orange County Register. Retrieved November 2, 2011.  ^ "Sinclair Inks Shared Services Deal for WWHO Columbus". Broadcasting & Cable. Retrieved 2017-08-15.  ^ "Sinclair Reups With Fox, Gets WUTB Option". TVNewsCheck. May 15, 2012.  ^ a b "Sinclair Broadcast to buy 7 TV outlets for $452.5M". MarketWatch. July 19, 2012.  ^ "Newport Sells 22 Stations For $1 Billion". TVNewsCheck. Retrieved July 20, 2012.  ^ Tweets and Retweets From the Editors (February 6, 2013). "Sinclair In An Acquisition State Of Mind". Retrieved January 4, 2014. CS1 maint: Extra text: authors list (link) ^ "Application for consent to assignment of broadcast station construction permit or license". CDBS Public Access. Federal Communications Commission. Retrieved August 23, 2012.  ^ "Sinclair's Rochester Dealings Detailed". Radio & Television Business Report. Retrieved January 4, 2014.  ^ Michael Malone (February 25, 2013). "Sinclair to Acquire Five Cox Stations". Broadcasting & Cable. Archived from the original on March 1, 2013. Retrieved February 25, 2013.  ^ a b "Sinclair Buys Four Cox Stations". TVNewsCheck. February 25, 2013. Retrieved February 25, 2013.  ^ a b c d e f g Michael Malone (February 28, 2013). "Sinclair's Chesapeake TV Acquires Barrington Stations". Broadcasting & Cable. Retrieved March 1, 2013.  ^ Haber, Gary (February 25, 2013). "Sinclair to pay $99M for four Cox Media TV stations". Baltimore Business Journal. Retrieved February 26, 2013.  ^ "Application For Consent To Assignment Of Broadcast Station Construction Permit Or License". CDBS Public Access. August 9, 2013. Retrieved August 9, 2013.  ^ "FCC approves sales of three Syracuse TV stations". November 19, 2013.  ^ a b "Official: Sinclair Buys Fisher For $373.3M". TVNewsCheck. April 11, 2013. Retrieved April 12, 2013.  ^ "Entercom to buy 43 Sinclair radio stations". The New York Times. July 28, 1999. Retrieved April 12, 2013.  ^ "Sinclair to sell 6 stations to Emmis, settling lawsuit". The New York Times. June 23, 2000. Retrieved April 12, 2013.  ^ "SHAREHOLDER ALERT: Levi & Korsinsky, LLP Notifies Investors of Claims of Breaches of Fiduciary Duty by the Board of Fisher Communications, Inc. in Connection With the Sale of the Company to Sinclair Broadcast Group, Inc" (press release). The Wall Street Journal. Archived from the original on January 10, 2014. Retrieved April 24, 2013.  ^ "Fisher Communications, Inc. (FSCI) Investor Lawsuit to Stop Takeover by Sinclair Broadcast Group Announced by Shareholders Foundation" (Press release). NASDAQ. Retrieved April 24, 2013. [dead link] ^ "Fisher Reaches Settlement In Shareholder Suit". All Access. July 29, 2013. Retrieved August 6, 2013.  ^ "Fisher Shareholders Approve Sale To Sinclair". NetNewsCheck. NewsCheckMedia. August 6, 2013. Retrieved August 6, 2013.  ^ "Sinclair Broadcast Group Closes On Fisher Communications Acquisition". All Access. August 8, 2013. Retrieved August 8, 2013.  ^ "Sinclair Buys 6 Titan Television Stations". TVNewsCheck. June 3, 2013. Retrieved June 4, 2013.  ^ "Application For Consent To Transfer Control Of Entity Holding Broadcast Station Construction Permit Or License (KDBC-TV)". CDBS Public Access. Federal Communications Commission. Retrieved June 4, 2013.  ^ Diaz, Paula (May 11, 2013). "General manager at KFOX, John Witte, retires". El Paso Times. Archived from the original on June 29, 2013. Retrieved June 4, 2013.  ^ "Application For Consent To Transfer Control Of Entity Holding Broadcast Station Construction Permit Or License". Federal Communications Commission. August 7, 2013. Retrieved August 12, 2013.  ^ Retrieved January 4, 2014.  Missing or empty |title= (help) ^ "Sinclair Closes on Stations Purchased by Titan TV Broadcast Group" (PDF). Sinclair Broadcast Group. October 3, 2013. Archived from the original (PDF) on October 13, 2013. Retrieved January 4, 2014.  ^ "Sinclair to Buy Dielectric for <$5 Million". TV Technology. June 18, 2013. Archived from the original on March 3, 2016.  ^ "Sinclair to Buy TV Stations From Allbritton". The New York Times. Retrieved July 29, 2013.  ^ "Sinclair Buying Allbritton Stations For $985M". TVNewsCheck. July 29, 2013. Retrieved July 29, 2013.  ^ "Sinclair To Surrender Licenses To Three TV Stations, Blames New FCC TV Ownership Restrictions". All Access. May 29, 2014.  ^ Joe Flint (May 29, 2014). "Sinclair to surrender licenses to three TV stations". Los Angeles Times. Retrieved July 24, 2014.  ^ "Media General Buying WHTM For $83.4M". TVNewsCheck. June 23, 2014. Retrieved June 23, 2014.  ^ John Eggerton (July 24, 2014). "FCC Approves Sinclair/Allbritton Deal". Broadcasting & Cable. Retrieved July 24, 2014.  ^ "Sinclair's Deal For Allbritton Closes". Broadcasting & Cable. August 1, 2014. Retrieved August 4, 2014.  ^ Haber, Gary (September 25, 2013). "Sinclair Broadcast Group to pay $90M for eight New Age Media TV stations". Baltimore Business Journal. Retrieved September 25, 2013.  ^ "Sinclair To Buy 8 New Age Stations for $90M". TVNewsCheck. September 25, 2013. Retrieved September 25, 2013.  ^ Kirkpatrick, Daniel (October 31, 2014). "Re: New Age Media of Pennsylvania License, LLC..." (PDF). CDBS Public Access. Retrieved November 15, 2014.  ^ Daniel A. Kirkpatrick (October 31, 2014). "Re: MPS Media of Scranton License, LLC..." (PDF). CDBS Public Access. Federal Communications Commission. Retrieved November 15, 2014.  ^ Daniel A. Kirkpatrick (October 31, 2014). "Re: New Age Media of Tallahassee License, LLC..." (PDF). CDBS Public Access. Federal Communications Commission. Retrieved November 15, 2014.  ^ Daniel A. Kirkpatrick (October 31, 2014). "Re: MPS Media of Tallahassee License, LLC..." (PDF). CDBS Public Access. Federal Communications Commission. Retrieved November 15, 2014.  ^ Daniel A. Kirkpatrick (October 31, 2014). "Re: New Age Media of Gainesville License, LLC..." (PDF). CDBS Public Access. Federal Communications Commission. Retrieved November 15, 2014.  ^ Daniel A. Kirkpatrick (October 31, 2014). "Re: MPS Media of Gainesville License, LLC..." (PDF). CDBS Public Access. Federal Communications Commission. Retrieved November 15, 2014.  ^ a b "Sinclair Reports Third Quarter 2014 Financial Results" (PDF) (Press release). Baltimore: Sinclair Broadcast Group. November 5, 2014. Archived from the original (PDF) on November 29, 2014. Retrieved November 15, 2014.  ^ "Sinclair Broadcast Group, Inc. Form 10-Q". November 10, 2014. Retrieved November 15, 2014.  ^ "GetTV Signs Big Affiliation Deal With Sinclair". TVNewsCheck. June 23, 2014. Retrieved July 9, 2014.  ^ a b c Michael Malone (July 17, 2014). "Sinclair Launches American Sports Network". Broadcasting & Cable. NewBay Media, LLC. Retrieved July 24, 2014.  ^ a b Rick Seltzer (August 21, 2014). "Sinclair launches division to create original TV content". Baltimore Business Journal. American City Business Journals. Retrieved September 8, 2014.  ^ "Media General, LIN Sell Stations In 5 Markets". TVNewsCheck. August 20, 2014. Retrieved August 20, 2014.  ^ Michael Malone (August 20, 2014). "Media General, LIN Divest Stations in Five Markets". Broadcasting & Cable. Retrieved August 20, 2014.  ^ "FCC Okays Media General/LIN Merger". Broadcasting & Cable. December 12, 2014.  ^ "Sinclair Buying KSNV Las Vegas For $120M". TVNewsCheck. September 3, 2014. Retrieved September 3, 2014.  ^ "Application For Consent To Assignment Of Broadcast Station Construction Permit Or License". CDBS Public Access, Federal Communications Commission. Charleston Television, LLC. Retrieved September 15, 2014.  ^ "Howard Stirk Holdings Grabs WCIV for $50,000". Broadcasting & Cable. Retrieved September 19, 2014.  ^ "DESCRIPTION OF TRANSACTION AND UNIQUE SERVICE TO BE PROVIDED". CDBS Public Access, Federal Communications Commission. Howard Stirk Holdings. Retrieved September 21, 2014.  ^ "APPLICATION FOR CONSENT TO ASSIGNMENT OF BROADCAST STATION CONSTRUCTION PERMIT OR LICENSE". CDBS Public Access, Federal Communications Commission. TV Alabama, Inc. Retrieved September 26, 2014.  ^ "APPLICATION FOR CONSENT TO ASSIGNMENT OF BROADCAST STATION CONSTRUCTION PERMIT OR LICENSE (WJSU-TV)". CDBS Public Access. Federal Communications Commission. September 30, 2014. Retrieved October 3, 2014.  ^ a b c Mirabella, Lorraine (August 5, 2015). "Sinclair Broadcast exceeds second-quarter profit forecasts". Baltimore Sun. Retrieved October 15, 2015.  ^ a b c Mirabella, Lorraine (June 29, 2015). "Sinclair Broadcast forms venture with former Disney CEO Eisner to create TV shows". Baltimore Sun. Retrieved October 15, 2015.  ^ a b Kuperberg, Jonathan (October 12, 2015). "Sinclair Ups Pair of Execs to Consolidate TV Programming, Reorganize Promotion, Publicity". Broadcasting & Cable. NewBay Media. Retrieved October 29, 2015.  ^ "Sinclair Scores Tennis Channel With $350M Acquisition Deal". Retrieved 27 January 2016.  ^ Kurz, Phil (September 30, 2016). "Sinclair Launches Six Drone Teams; 40 Planned by End of 2017". TV News Check. Retrieved November 3, 2016.  ^ Gilgore, Sara (March 2, 2016). "New online lifestyle magazine to debut in Greater Washington". Washington Business Journal. American City Business Journals. Retrieved December 28, 2016.  ^ Mirabella, Lorraine (December 8, 2016). "Sinclair launches first-of-kind TV network featuring digital content". Baltimore Sun. Baltimore Sun Media Group. Retrieved December 28, 2016.  ^ Bouma, Luke (February 19, 2017). "Meet TBD TV The Newest OTA/Online TV Station". Cord Cutters News. Retrieved March 1, 2017.  ^ Buckman, Adam (January 17, 2017). "MGM, Sinclair Unwrap New Action Diginet". TVNewsCheck. NewsCheckMedia. Retrieved March 1, 2017.  ^ Mirabella, Lorraine (November 11, 2016). "Sinclair Broadcast shuffles top management in second round of changes". Baltimore Sun. Tronc. Retrieved December 28, 2016.  ^ a b c d "Sinclair Broadcast acquires, magazine for $8 million". Baltimore Business Journal. American City Business Journals. Retrieved 2 March 2017.  ^ "Sinclair Buying Bonten Stations For $240M". TVNewsCheck. Retrieved April 21, 2017.  ^ FCC Approves Sinclair-Bonten Deal, Broadcasting & Cable, 30 June 2017, Retrieved 30 June 2017. ^ Sinclair Closes On Acquisition Of Bonten Media Group Holdings, Inc., Sinclair Broadcast Group, 5 September 2017, Retrieved 6 September 2017. ^ Consummation Notice, CDBS Public Access, Federal Communications Commission, Retrieved 6 September 2017. ^ Consummation Notice, CDBS Public Access, Federal Communications Commission, Retrieved 6 September 2017. ^ Consummation Notice, CDBS Public Access, Federal Communications Commission, Retrieved 6 September 2017. ^ Sherman, Alex (April 19, 2017). "Sinclair Said Aiming to Buy Tribune for High $30s a Share". Bloomberg. Retrieved April 19, 2017.  ^ Toonkel, Jessica; Baker, Liana (March 1, 2017). "Exclusive: Sinclair approaches Tribune Media about possible deal - sources". Reuters. Retrieved May 19, 2017.  ^ Sherman, Alex; Sakoui, Anousha; Hammond, Ed (March 16, 2017). "Fox Said Approached to Thwart Possible Tribune-Sinclair Deal". Bloomberg. Retrieved May 19, 2017.  ^ Byers, Dylan (April 30, 2017). "Fox, Blackstone considering bid for Tribune Media". CNN Money. Retrieved May 19, 2017.  ^ Merced, Michael; Steel, Emily (April 30, 2017). "21st Century Fox and Blackstone Said to Be Interested in Buying Tribune Media". The New York Times. Retrieved May 19, 2017.  ^ Merced, Michael; Fandos, Nicholas (May 3, 2017). "Fox's Unfamiliar but Powerful Television Rival: Sinclair". The New York Times. Retrieved May 19, 2017.  ^ Merced, Michael (May 7, 2017). "Sinclair Is Said to Be Near a Deal to Buy Tribune Media". The New York Times. Retrieved May 7, 2017.  ^ Flint, Joe (May 7, 2017). "Sinclair Broadcast Near Deal to Buy Tribune Media for About $4 Billion". The Wall Street Journal. Retrieved May 7, 2017.  ^ Anousha Sakoui (May 8, 2017). "Fox Still Has a Card to Play as Sinclair Scoops Up Tribune". Bloomberg L.P. Retrieved May 19, 2017.  ^ Baker, Liana; Toonkel, Jessica (May 7, 2017). "Exclusive: Sinclair Broadcast nears deal for Tribune Media". Reuters. Retrieved May 7, 2017.  ^ Stedman, Alex (May 7, 2017). "Sinclair Reportedly Near Deal to Buy Tribune Media". Variety. Retrieved May 7, 2017.  ^ Economist, Business Section, May 13th-19th 2017, page 6 ^ Harry A. Jessell (May 9, 2017). "Tribune Didn't Make Sense For Nexstar". TVNewsCheck. NewsCheck Media. Retrieved May 22, 2017.  ^ Goldberg, Lesley (May 10, 2017). "'Underground' Seeks New Home as Sinclair Deal Leads to "Complete Pause" at WGN America". The Hollywood Reporter. Retrieved May 10, 2017.  ^ Littleton, Cynthia (May 8, 2017). "Sinclair Plans Big Changes for WGN America, Eyes MVPD Offering With Tribune Media Deal". Variety. Retrieved May 10, 2017.  ^ Battaglio, Stephen (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast Group to buy Tribune Media for $3.9 billion plus debt". Los Angeles Times. Retrieved May 8, 2017.  ^ Littleton, Cynthia (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast Group Sets $3.9 Billion Deal to Acquire Tribune Media". Variety. Retrieved May 10, 2017.  ^ a b Merced, Michael (May 7, 2017). "Sinclair Is Said to Be Near a Deal to Buy Tribune Media". The New York Times. Retrieved May 10, 2017.  ^ Stephen Battaglio (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast Group to buy Tribune Media for $3.9 billion plus debt". Los Angeles Times. Tronc. Retrieved May 10, 2017.  ^ Frankel, Todd (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast to buy Tribune Media for $3.9 billion, giving it control over 215 local TV stations". The Washington Post. Retrieved May 8, 2017.  ^ Baker, Liana; Toonkel, Jessica (May 7, 2017). "Sinclair Broadcast nears deal for Tribune Media". Reuters. Retrieved May 8, 2017.  ^ Stedman, Alex (May 7, 2017). "Sinclair Reportedly Near Deal to Buy Tribune Media". Variety. Retrieved May 10, 2017.  ^ a b c Johnson, Ted (May 8, 2017). "Sinclair Will Come Under Scrutiny as It Seeks Approval for Tribune Merger". Variety. Retrieved May 10, 2017.  ^ Eggerton, John (April 19, 2017). "Pelosi, Pallone Urge Pai To Ditch UHF Discount's Return". Multichannel News. Retrieved April 24, 2017.  ^ a b Smith, Kevin (May 8, 2017). "Sinclair buying Tribune Media Co. raises anti-trust, freedom of speech concerns, experts say". San Gabriel Valley Tribune. Retrieved May 10, 2017.  ^ Johnson, Ted (June 1, 2017). "Sinclair-Tribune Merger Faces Roadblock as Court Puts Hold on FCC Station Ownership Rule". Variety. Retrieved June 6, 2017.  ^ John Eggerton (May 28, 2017). "Free Press Seeks Emergency Stay of UHF Discount Return". Broadcasting & Cable. Retrieved June 6, 2017.  ^ Eggerton, John (June 1, 2017). "Federal Court Stays FCC UHF Discount Decision, for Now". Broadcasting & Cable. Retrieved June 6, 2017.  ^ Jessell, Harry (May 15, 2017). "Groups File To Block Return Of UHF Discount". TVNewsCheck. Retrieved June 6, 2017.  ^ Munson, Ben (June 2, 2017). "D.C. Appeals Court halts return of FCC's UHF discount for TV broadcasters". FierceCable. Retrieved June 6, 2017.  ^ Miller, Mark (June 15, 2017). "Court Rejects Request To Stay UHF Discount". TV NewCheck. Retrieved June 15, 2017.  ^ Littleton, Cynthia (June 15, 2017). "Appeals Court Removes FCC Roadblock to Sinclair-Tribune Merger". Variety. Retrieved June 15, 2017.  ^ Eggerton, John (June 15, 2017). "Court Won't Block FCC's UHF Discount Return". Broadcasting & Cable. Retrieved June 15, 2017.  ^ Sakoui, Anousha (August 2, 2017). "Fox in Talks With Ion Media to Operate Local TV Stations, Source Says". Bloomberg. Retrieved August 3, 2017.  ^ Lieberman, David (August 3, 2017). "Sinclair Broadcast Shares Slip On Report That Fox May Switch Affiliations To Ion". Deadline Hollywood. Retrieved August 3, 2017.  ^ Hipes, Patrick; Hayes, Dade (October 19, 2017). "Tribune Shareholders OK Sinclair Deal As Regulators Stop Clock On Review Process". Deadline Hollywood. Retrieved October 19, 2017.  ^ "Tribune Media shareholders OK Sinclair takeover". Chicago Sun Times. October 19, 2017. Retrieved October 19, 2017.  ^ "Tribune Media Company: Tribune Media Company Stockholders Approve Sinclair Merger". October 19, 2017. Retrieved October 19, 2017.  ^ Channick, Robert (October 19, 2017). "Tribune Media shareholders vote in favor of Sinclair merger". Chicago Tribune. Retrieved October 19, 2017.  ^ Feder, Robert (October 20, 2017). "Robservations: Tribune Media deal with Sinclair in FCC's hands". Retrieved October 20, 2017.  ^ Munson, Ben (October 20, 2017). "Tribune Media shareholders approve $3.9B Sinclair merger". Fierce Cable. Retrieved October 21, 2017.  ^ Johnson, Ted (October 24, 2017). "FCC Eliminates Rule That Required Stations to Have a Main Studio in Local Coverage Area". Variety. Retrieved October 24, 2017.  ^ Fung, Brian (October 24, 2017). "The FCC just ended a decades-old rule designed to keep TV and radio under local control". The Washington Post. Retrieved October 24, 2017.  ^ Shields, Todd (October 24, 2017). "Broadcasters No Longer Need a Local Studio as FCC Changes Rule". Bloomberg. Retrieved October 24, 2017.  ^ Hayes, Dade (October 24, 2017). "FCC Votes To End 77-Year-Old "Main Studio Rule" In Boost To Sinclair". Deadline Hollywood. Retrieved October 24, 2017.  ^ Fung, Brian (October 24, 2017). "FCC ends decades-old rule designed to keep TV and radio under local control". Chicago Tribune. Retrieved October 24, 2017.  ^ Kosman, Josh (November 29, 2017). "Sinclair set to OK antitrust deal, looks to move forward with $6.6B Tribune buyout". New York Post. Retrieved November 30, 2017.  ^ Munson, Ben (November 30, 2017). "Sinclair near deal with DOJ to sell stations for Tribune acquisition approval: report". Fierce Cable. Retrieved November 30, 2017.  ^ Bouma, Luke (November 30, 2017). "Report: Sinclair Close to Deal With DOJ For Tribune Sale Approval". Cord Cutters News. Retrieved November 30, 2017.  ^ Jones, Scott (November 30, 2017). "Exclusive! Sinclair to Sell 6-10 Stations to Fox Television". FTV Live. Retrieved December 6, 2017.  ^ "WSJ: Justice Expected to Approve Sinclair's Purchase of Tribune". Newsmax. December 14, 2017. Retrieved December 14, 2017.  ^ "Murdoch looks to add 10 Sinclair stations to Fox". Financial Times. Retrieved 2018-01-10. (subscription required) ^ "Fox May Buy 10 Sinclair Stations". TVSpy. Retrieved 2018-01-10.  ^ "Howard Stirk Holdings seeks to acquire 7 local affiliates in early 2018". Armstrong Williams. Retrieved January 20, 2018.  ^ ^ a b "Sinclair Broadcast Group thrusts itself into the news". Los Angeles Times. Retrieved April 13, 2013.  ^ Michael Malone. "Sinclair, Newsmax in Online Partnership". Broadcasting & Cable. Retrieved April 21, 2013.  ^ "Recent News". ROH Wrestling. Archived from the original on November 14, 2013. Retrieved January 4, 2014.  ^ "ROH announces length of Dest. America TV deal". Pro Wrestling Torch. Retrieved 2017-08-15.  ^ Michael Malone (July 23, 2015). "Sinclair's 'Full Measure With Sharyl Attkisson' Launches in October". Broadcasting & Cable. NewBay Media. Retrieved October 18, 2015.  ^ "Sinclair launching KidsClick programming block July 1". Nick and More. May 9, 2017. Retrieved October 22, 2017.  ^ a b c d "Sinclair known for conservative political tilt". Seattle Times. Retrieved April 12, 2013.  ^ a b c Marzsalek, Diana (November 8, 2012). "Sinclair Rejects Criticism Of Election". TV News Check. Retrieved April 13, 2013.  ^ a b Katie Benner (October 12, 2004). "Sinclair under fire for Kerry film". CNN.  ^ Littleton, Cynthia (2017-04-17). "Trump Spokesman Boris Epshteyn Joins Sinclair Broadcast Group as Political Analyst". Variety. Retrieved 2017-07-30.  ^ Byers, Dylan (2017-05-09). "Sinclair's influence grows, thanks to Trump". CNNMoney. Retrieved 2017-07-30.  ^ Boehlert, Eric. "Sleaze and smear at Sinclair". Salon. Retrieved 2017-07-30.  ^ a b Farhi, Paul (December 22, 2016). "How the nation's largest owner of TV stations helped Donald Trump's campaign". The Washington Post. Retrieved June 17, 2017.  ^ [Sinclair Requires TV Stations to Air Segments That Tilt to the Right "Sinclair Requires TV Stations to Air Segments That Tilt to the Right"] Check |url= value (help). The New York Times. Retrieved 13 May 2017.  ^ Fessler, Leah. "John Oliver exposes the Breitbart-like right wing media giant that's taking over your local news". Quartz. Retrieved 2017-08-01.  ^ Nevins, Jake (2017-07-03). "John Oliver: Sinclair Broadcasting brings 'troubling' rightwing bias to local news". The Guardian. ISSN 0261-3077. Retrieved 2017-08-01.  ^ McClintock, Pamela (2004-04-28). "Inside Move: 'Nightline' becomes 'The Fallen'". Variety. Retrieved 2017-08-09.  ^ "Sinclair crew to cover Iraq". Baltimore Sun. Retrieved 9 May 2017.  ^ "In Iraq, going for the upbeat". Baltimore Sun. Retrieved 9 May 2017.  ^ "Names of U.S. war dead read on 'Nightline'". Associated Press. Retrieved April 12, 2013.  ^ "". Washington Dispatch. Archived from the original on October 15, 2004. Retrieved January 4, 2014.  ^ "DNC News: Sinclair Broadcasting Group". Democratic National Committee. October 11, 2004. Archived from the original on October 29, 2004. Retrieved April 13, 2013.  ^ ^ "Sinclair fires reporter for criticizing anti-Kerry program". CNN. October 19, 2004. Retrieved April 13, 2013.  ^ "Breaking Point: 25 Milutes that will Change America". National Republican Trust. Archived from the original on November 16, 2013. Retrieved January 4, 2014.  ^ "Fox affiliates run infomercial in swing states suggesting Obama funded by Hamas, wants to 'kill some crackers'". The Raw Story. November 1, 2010. Retrieved January 4, 2014.  ^ "'Kill Some Crackers': GOP Group Pays Fox Affiliates To Influence Election With Anti-Obama Propaganda". ThinkProgress. November 1, 2010.  ^ a b Dawsy, Josh; Gold, Hadas (December 16, 2016). "Kushner: We struck deal with Sinclair for straighter coverage". Politico. Retrieved April 21, 2017.  ^ Battaglio, Stephen (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast Group to buy Tribune Media for $3.9 billion plus debt". Los Angeles Times. Retrieved May 10, 2017.  ^ Littleton, Cynthia (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast Group Sets $3.9 Billion Deal to Acquire Tribune Media". Variety. Retrieved May 10, 2017.  ^ Farrell, Mike. "Suddenlink, Sinclair in Retrans Clash". Multichannel News. Archived from the original on September 14, 2007.  ^ Farrell, Mike. "Suddenlink, Sinclair Seattle Retrans Flap". Multichannel News. Archived from the original on April 15, 2008.  ^ "Des Moines Register". Retrieved 2014-01-04. [dead link] ^ Archived April 15, 2008, at the Wayback Machine. ^ "Des Moines Register". Retrieved 2014-01-04. [dead link] ^ Telegraph Herald. 171 (32). Dubuque, Iowa. February 1, 2007. p. 1.  Missing or empty |title= (help) ^ Shirley Brady (February 2, 2007). "Cable360". Cable360. Archived from the original on July 20, 2012. Retrieved January 4, 2014.  ^ "Mediacom Loses Customers During Dispute". KCCI. Hearst Television. May 4, 2007. Archived from the original on February 7, 2012.  ^ Eggerton, John (December 22, 2009). "Legislators Ask FCC To Intervene In Sinclair-Mediacom Dispute". Multichannel News. Retrieved December 22, 2009.  ^ Katy Bachman. "Sinclair, Mediacom Extend Retrans Talks". Mediaweek. Archived from the original on January 4, 2010.  ^ Farrell, Mike (January 7, 2010). "Mediacom Reaches Retrans Agreement With Sinclair". Multichannel News. Retrieved January 7, 2010.  ^ Archived April 15, 2008, at the Wayback Machine. ^ "Here We Go Again: Sinclair Threatens Time Warner Cable Subs With Loss of 33 Stations in 21 Cities". Stop the Cap!. November 11, 2010. Retrieved January 4, 2014.  ^ "Sinclair, cable talks extended to Jan. 14". Portland Press Herald. January 1, 2011. Retrieved January 4, 2014.  ^ "Time Warner Cable may be able to outFox Sinclair". Radio and Television Business Report. December 7, 2010. Archived from the original on December 8, 2011.  ^ Michael Reynolds (January 15, 2011). "Time Warner Cable, Sinclair Ink Retrans Pact". Broadcasting & Cable. Retrieved January 4, 2014.  ^ Becker, Ann (January 5, 2007). "Sinclair Could Pull 30 Stations Off Comcast". Broadcasting & Cable. Archived from the original on April 15, 2008. Retrieved April 15, 2008.  ^ Archived April 15, 2008, at the Wayback Machine. ^ [1][dead link] ^ [2][dead link] ^ "Comcast nixes cash-only compensation for TV retransmission rights". MarketWatch. Retrieved January 4, 2014.  ^ [3] Archived March 16, 2007, at the Wayback Machine. ^ "Comcast | Sinclair reaches tentative agreement with Comcast". Baltimore Sun. March 3, 2011. Retrieved January 4, 2014.  ^ Jim Barthold (March 4, 2011). "Sinclair, Comcast beat FCC clock, quietly sign retrans deal". FierceCable. Retrieved January 4, 2014.  ^ "TV blackout threatened in station-provider dispute". The Daily News Online. August 2012. Archived from the original on August 17, 2012. Retrieved January 4, 2014.  ^ "Sinclair Stations Remain On Dish Network After They Reach Carriage Agreement". August 16, 2012. Retrieved February 4, 2014.  ^ "Dish Loses 129 Sinclair Stations in Biggest TV Blackout Ever". August 26, 2015. Retrieved August 26, 2015.  ^ "Sinclair and DirecTV closing in on carriage deadline". Radio & Television Business Report. February 28, 2013. Retrieved January 4, 2014.  ^ Tweets and Retweets From the Editors (February 28, 2013). "Sinclair And DirecTV Make Retrans Deal". Retrieved January 4, 2014. CS1 maint: Extra text: authors list (link) ^ Bagley, Beau (May 18, 2015). "Minor League Baseball to be televised nationally on ASN". Nexstar Broadcasting Group. Archived from the original on January 7, 2016. Retrieved August 6, 2015.  ^ Marszalek, Diana (March 1, 2017). "Sinclair Buys 'Tennis' Magazine". Broadcasting & Cable. NewBay Media. Retrieved March 8, 2017.  ^ Michael Malone (January 18, 2013). "Exclusive: Sinclair's Smith, Fox Affils Board Chairman Pruett Plan Station Group Launch". Broadcasting & Cable. Retrieved September 3, 2013.  ^ Merrill Knox (March 1, 2013). "Sinclair Buying Barrington TV Stations For $370M". TVSpy. (Prometheus Global Media). Retrieved September 10, 2014.  ^ Knox, Merrill (February 26, 2013). "Cox Media to Sell Five Stations to Sinclair". Media Bistro. Prometheus Global Media. Retrieved September 9, 2014.  ^ "Investments". Sinclair Broadcast Group, Inc. Archived from the original on August 24, 2014. Retrieved September 11, 2014.  ^ "BRIEF-Sinclair Broadcast Group's Investment, Keyser Capital, sells Alarm Funding Associates". Reuters. March 7, 2017. Retrieved March 8, 2017.  ^ Thomas Heath; Cecilia Kang (September 2, 2013). "Media company snatches up local TV stations as part of plan to build a national powerhouse". The Washington Post. p. 2. Retrieved September 3, 2013. 

External links[edit] Official website CJR Who Owns What: Sinclair Broadcast Group v t e Sinclair Broadcast Group sorted by primary channel network affiliations ABC KAEF-TV KATU KATV KDNL-TV KHGI-TV / KWNB-TV / KHGI-CD KOMO-TV KRCR-TV KTUL KTVO KTXS-TV / KTXE-LD KVII-TV / KVIH-TV WATM-TV WBMA-LD WCHS-TV WCTI-TV WEAR-TV WGTU / WGTQ 1 WHAM-TV 1 WICD WICS WKEF WJLA-TV WLOS WPDE-TV WSET-TV WSYX WTVC WXLV-TV CBS KBAK-TV KBOI-TV KDBC-TV KEYE-TV KFDM KGAN KGBT-TV KHQA-TV KIMA-TV / KEPR-TV KLEW-TV KMEG 1 KRCG KTVL KUTV KVAL-TV / KCBY-TV / KPIC WGFL 1 WGME-TV WHP-TV WKRC-TV WPEC WRGB WSBT-TV WTVH 1 WWMT The CW KECA-LD KFDM KFRE-TV KMYS 1 KOCB KTXS-TV / KTXE-LD KVCW KXVO 1 KYUU-LD WBUI 1 WBSF 1 WCWF WCWN WCYB-DT2 WFLI-TV 1 WHAM-DT2 1 WLFL WNAB 1 WNUV 1 WSTQ-LP WSWB 1 WTLF 1 WTTO / WDBB WTVX WUCW WVTV WWHO 1 WWMB 1 Fox KABB KBFX-CD KBSI KBTV-TV 1 KBVU 1 KCVU 1 KDSM-TV KFOX-TV KFXA 1 KFXL-TV KMPH-TV KOKH-TV KPTH KPTM KRXI-TV KSAS-TV KSCC WACH WBFF WDKY-TV WEMT 1 WFXL WGXA WLUK-TV WMSN-TV WOLF-TV 1 WPFO 1 WPGH-TV WRGT-TV 1 WRLH-TV WRSP-TV / WCCU 1 WSMH WTAT-TV 1 WTGS WTTE 1 WUHF WUTV WVAH-TV 1 WYDO 1 WYZZ-TV 1 WWCP-TV WZTV MyNetworkTV KAME-TV 1 KDBC-TV KECA-LD KMTW 1 KMYU KRVU-LD / KZVU-LD KTOV-LP KUTV KVCW-DT2 WABM WCIV WDKA WFGX WMYA-TV 1 WMYG-LP 1 WMYV WNYO-TV WPNT WQMY 1 WRDC WSTR-TV 1 WTCN-CA WTVZ-TV WUTB 1 WUXP-TV WVTV-DT2 3 NBC KECI-TV / KCFW-TV / KTVM-TV / KDBZ-CD KMTR / KMCB / KTCW 1 KRNV-DT 1 KSNV WCYB-TV WEYI-TV 1 WJAC-TV WJAR WNBW-DT 1 WNWO-TV WOAI-TV WPBN-TV / WTOM-TV WPMI-TV 1 WSTM-TV WTOV-TV WTWC-TV Spanish-language Azteca WWHB-CA Univision KEUV-LP KUCO-LP KUNP KUNS-TV KUNW-CD / KVVK-CD / KORX-CA UniMás KKTF-LD Other stations Antenna TV KXVU-LD Comet KENV-DT 1 WHOI Ind. KJZZ-TV WJTC 1 MeTV KTES-LD WYME-CD WTLH 1 TBD KXPX-LP This TV WDSI-TV 1 Radio stations KOMO KOMO-FM 2 KPLZ-FM KVI Channels Subchannel/streaming networks Charge! Comet Honor Club Stadium TBD Cable channels NewsChannel 8 (DC metro) Tennis Channel/Tennis (magazine) Defunct American Sports Network Programming News Full Measure w/ Sharyl Attkisson News Central Circa News Other KidsClick Ring of Honor Acquisitions Act III Broadcasting Allbritton Communications Barrington Broadcasting Bonten Media Group Fisher Communications Four Points Media Group Freedom Communications Guy Gannett Communications Heritage Media Newport Television River City Broadcasting Tribune Media (pending) 1 Operated by Sinclair under an LMA. 2 Owned by South Sound Broadcasting, Sinclair programs this station, as a simulcast of KOMO (AM). Full purchase is currently pending. 3 Formerly separately licensed as WCGV-TV and merged with WVTV's spectrum, but remains on its former channel number as a separate station v t e Ring of Honor Championships Primary World reigns Secondary Television reigns Tag Team World Tag Team reigns Six-Man Women Women of Honor Other Top of the Class Trophy reigns Pure reigns Triple Crown Talent Roster Alumni Programming Ring of Honor Wrestling Pay-per-views Honor Club Miscellaneous Sinclair Broadcast Group Shimmer Women Athletes Women of Honor Global Professional Wrestling Alliance Tournaments Survival of the Fittest Top Prospect Tag Wars Honor Rumble ROH Dojo Partnerships Consejo Mundial de Lucha Libre New Japan Pro-Wrestling Pro Wrestling Guerrilla World Wonder Ring Stardom Retrieved from "" Categories: Sinclair Broadcast Group1971 establishments in MarylandCompanies based in Hunt Valley, MarylandCompanies listed on NASDAQGeorge W. Bush administration controversiesMedia companies established in 1971Media companies of the United StatesTelevision broadcasting companies of the United StatesRadio broadcasting companies of the United StatesHidden categories: CS1 maint: Extra text: authors listAll articles with dead external linksArticles with dead external links from March 2017Pages with citations lacking titlesPages with citations having bare URLsPages containing links to subscription-only contentPages with URL errorsArticles with dead external links from January 2014Webarchive template wayback linksArticles slanted towards recent events from December 2013All articles with unsourced statementsArticles with unsourced statements from March 2014Articles with unsourced statements from September 2013

Navigation menu Personal tools Not logged inTalkContributionsCreate accountLog in Namespaces ArticleTalk Variants Views ReadEditView history More Search Navigation Main pageContentsFeatured contentCurrent eventsRandom articleDonate to WikipediaWikipedia store Interaction HelpAbout WikipediaCommunity portalRecent changesContact page Tools What links hereRelated changesUpload fileSpecial pagesPermanent linkPage informationWikidata itemCite this page Print/export Create a bookDownload as PDFPrintable version In other projects Wikimedia Commons Languages DeutschFrançaisKapampangan Edit links This page was last edited on 22 February 2018, at 00:23. Text is available under the Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc., a non-profit organization. Privacy policy About Wikipedia Disclaimers Contact Wikipedia Developers Cookie statement Mobile view (window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function(){mw.config.set({"wgPageParseReport":{"limitreport":{"cputime":"1.372","walltime":"1.503","ppvisitednodes":{"value":10636,"limit":1000000},"ppgeneratednodes":{"value":0,"limit":1500000},"postexpandincludesize":{"value":420099,"limit":2097152},"templateargumentsize":{"value":8957,"limit":2097152},"expansiondepth":{"value":17,"limit":40},"expensivefunctioncount":{"value":6,"limit":500},"entityaccesscount":{"value":1,"limit":400},"timingprofile":["100.00% 1332.783 1 -total"," 71.28% 949.990 1 Template:Reflist"," 33.09% 441.078 117 Template:Cite_web"," 20.31% 270.702 74 Template:Cite_news"," 11.56% 154.027 3 Template:Infobox_company"," 10.35% 137.931 3 Template:Infobox"," 3.38% 45.071 7 Template:Fix"," 2.30% 30.692 14 Template:Category_handler"," 2.21% 29.393 1 Template:Recentism"," 2.14% 28.459 2 Template:Citation_needed"]},"scribunto":{"limitreport-timeusage":{"value":"0.785","limit":"10.000"},"limitreport-memusage":{"value":6836635,"limit":52428800}},"cachereport":{"origin":"mw1331","timestamp":"20180223164138","ttl":1900800,"transientcontent":false}}});});(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function(){mw.config.set({"wgBackendResponseTime":113,"wgHostname":"mw1268"});});

Sinclair_Broadcast_Group - Photos and All Basic Informations

Sinclair_Broadcast_Group More Links

SBG (disambiguation)List Of Business EntitiesPublic CompanyTicker SymbolNASDAQBroadcast MediaTelecommunicationsMass MediaBaltimoreMarylandUnited StatesJulian Sinclair SmithHunt Valley, MarylandMarylandUnited StatesDavid D. SmithChairmanPresident (corporate Title)CEOChief Operating OfficerBroadcast TelevisionRadioUnited States DollarNet IncomeUnited States DollarAssetUnited States DollarEquity (finance)United States DollarDivision (business)SubsidiaryTennis ChannelRing Of HonorTribune MediaUnited StatesTelecommunicationJulian Sinclair SmithHunt Valley, MarylandTelevision StationUnited StatesSouthern United StatesMidwestern United StatesDigital SubchannelComet (TV Network)Charge! (TV Network)Stadium (sports Network)TBD (TV Network)Tennis ChannelPacific NorthwestProfessional WrestlingRing Of HonorStreaming MediaHonor ClubNASDAQDavid D. SmithConservatism In The United StatesConcentration Of Media OwnershipLocal Marketing AgreementWikipedia:RecentismHelp:Maintenance Template RemovalWBFFBaltimore, MarylandWPNTPittsburgh, PennsylvaniaWTTEColumbus, OhioIndependent Station (North America)Fox Broadcasting CompanyEnlargeDavid D. SmithAct III BroadcastingRiver City BroadcastingLocal Marketing AgreementGeneral ManagerCunningham BroadcastingWPGH-TVDuopoly (broadcasting)KOKH-TVOklahoma CityRainbow/PUSHJesse JacksonFederal Communications CommissionAfrican AmericanKOCBSecurities And Exchange CommissionChapter 11, Title 11, United States CodeFour Points Media GroupCerberus Capital ManagementFederal Trade CommissionNexstar Media GroupLocal Marketing AgreementFreedom CommunicationsColumbus, OhioWWHOLIN MediaWSYXWTTEMyNetworkTVWUTBFox Television StationsRaleigh, North CarolinaWLFLWRDCLas Vegas, NevadaKVCWKHSVCincinnati, OhioWSTR-TVNorfolk, VirginiaWTVZThe WBNewport TelevisionWKRC-TVCincinnatiWOAI-TVSan AntonioWHP-TVWXBUHarrisburg, PennsylvaniaWPMI-TVWJTCMobile, AlabamaKSAS-TVKMTWWichita, KansasTampa, FloridaWTTAWSTR-TVKMYSDeerfield MediaBeaumont, TexasKBTV-TVKFDMWHAM-TVRochester, New YorkCox Media GroupKFOX-TVEl Paso, TexasWJAC-TVJohnstown, PennsylvaniaKRXI-TVReno, NevadaWTOV-TVSteubenville, OhioKAME-TVPittsburghWPGH-TVWPNTBarrington BroadcastingSchaumburg, IllinoisWYZZ-TVPeoria, IllinoisBloomington, IllinoisWSYTWNYS-TVSyracuse, New YorkNorthwest BroadcastingFisher CommunicationsSeattleKMTREugene, OregonKVAL-TVEntercomEmmis CommunicationsBoard Of DirectorsFiduciaryKMPH-TVKFRE-TVFresno, CaliforniaKPTMOmaha, NebraskaKPTHSioux City, IowaKXVOKMEGKDBC-TVNational Broadband Plan (United States)Allbritton CommunicationsPoliticoWashington, D.C.WJLA-TVUnited States Cable NewsNewsChannel 8 (cable Channel)WABMWTTOBirmingham, AlabamaWHP-TVWCIVCharleston, South CarolinaArmstrong WilliamsLancaster, PennsylvaniaWTAT-TVWikipedia:Citation NeededWSESTuscaloosa, AlabamaWGWWAnniston, AlabamaBroadcast Relay StationWBMA-LDWGWGWHTM-TVMedia GeneralWSWBScranton, PennsylvaniaWilkes-Barre, PennsylvaniaWTLHTallahassee, FloridaWNBW-DTGainesville, FloridaWTLFWTWC-TVGetTVAmerican Sports NetworkCollege SportsHarrisburg, PennsylvaniaKXRM-TVKXTU-LDColorado Springs, ColoradoWJARProvidence, Rhode IslandWLUK-TVWCWFGreen Bay, WisconsinWTGSSavannah, GeorgiaLas Vegas, NevadaKHSVKSNVKVCWMGM TelevisionComet (TV Network)Tennis ChannelUnmanned Aerial VehicleWJLA-TVTBD (TV Network)MillennialsCharge! (TV Network)Tennis (magazine)EarnoutUHF Television BroadcastingBonten Media GroupProposed Acquisition Of Tribune Media By Sinclair Broadcast GroupTribune MediaChicagoTribune MediaTom Wheeler (FCC)ATSCNTSCNew York CityWPIXWJLA-TVKTLAWGN-TVPhiladelphiaWPHL-TVDallasKDAFWJW (TV)ClevelandOhioYoungstown, OhioLima, OhioMarietta, OhioWGN AmericaAntenna TVChicagoland TelevisionFood NetworkThis TV21st Century FoxFox Broadcasting CompanyReverse Compensation21st Century FoxJames MurdochFox Television StationsFinancial TimesThe Blackstone GroupUnited States Department Of JusticeSeattleSalt Lake CityOklahoma CityHarrisburg, PennsylvaniaGrand Rapids, MichiganKalamazoo, MichiganSt. LouisPortland, OregonNorfolk, VirginiaVirginia Beach, VirginiaGreensboro, North CarolinaWinston-Salem, North CarolinaHigh Point, North CarolinaRichmond, VirginiaScranton, PennsylvaniaWilkes-Barre, PennsylvaniaDes Moines, IowaAjit PaiLocal Marketing AgreementParty Leaders Of The United States House Of RepresentativesNancy PelosiUnited States House Committee On Energy And CommerceFrank PalloneDistrict Of Columbia Court Of AppealsFree Press (organization)United Church Of ChristPrometheus Radio ProjectNational Hispanic Media CoalitionCommon CauseMergers And AcquisitionsIon MediaFox NewsMakan DelrahimNexstar Media GroupTegna, Inc.Meredith CorporationFox Television StationsKCPQKZJOSeattleU.S. Department Of JusticeFinancial TimesKOKH-TVKDVRKSTU-TVKOCBWRLH-TVKDNL-TVWGNTWCWGHearst TelevisionLockwood Broadcast GroupWXII-TVNew York CityChicagoSan DiegoIndianapolisSouth Central PennsylvaniaPiedmont TriadSeattleSt. LouisSalt Lake CityOklahoma CityGrand Rapids, MichiganRichmond, VirginiaDes Moines, IowaNews CentralMark E. HymanConservatismEditorialRing Of HonorRing Of Honor WrestlingDestination AmericaFull Measure With Sharyl AttkissonPublic Affairs (broadcasting)Sharyl AttkissonKidsClickThis TVConservatism In The United StatesRepublican Party (United States)WJLA-TVBoris EpshteynWhite HouseTrump AdministrationDonald TrumpRepublican Party (United States)Center For Public IntegrityConcentration Of Media OwnershipWBFFSeptember 11 AttacksGeorge W. BushKOMO-TVProgressivismHBOLast Week Tonight With John OliverJohn OliverMichael FlynnBreitbart NewsNightlineTed Koppel2003 Invasion Of IraqHistory Of Iraq (2003–11)IraqUnited States Presidential Election, 2004Prime TimeStolen HonorJohn KerryVietnam WarCarlton SherwoodTom RidgeAnti-warActivismSwift Boat Veterans For TruthDemocratic National CommitteeFederal Election CommissionJon LiebermanThe Baltimore SunInfomercialBarack ObamaNational Republican Trust Political Action GroupHamasVan JonesJohn HoldrenAnita DunnKevin JenningsCarol BrownerCass SunsteinWMSN-TVKBSIWDKY-TVWPGH-TVKDSM-TVWXLV-TVSwing StateUnited States Elections, 2010United States Presidential Election, 20122011 Libyan Civil WarHealth Care Reform In The United StatesWSYXABC World News TonightMitt RomneyJared KushnerDonald TrumpCNNHillary ClintonTim KaineHearst TelevisionThe Washington PostFree Press (organization)Quid Pro QuoBoris EpshteynCarriage DisputeCharter CommunicationsHuntington, West VirginiaCharleston, West VirginiaSuddenlink CommunicationsWCHS-TVWVAH-TVBeckley, West VirginiaWikipedia:Citation NeededMediacomAntitrustIowaUnited States Court Of Appeals For The Eighth CircuitMust-carryImpasseArbitrationUnited States CongressDaniel InouyeUnited States Senate Committee On Commerce, Science And TransportationTed StevensKevin Martin (FCC)Orange BowlIowa Hawkeyes Football2010 BCS National Championship GameAlabamaTime Warner CableBroadcasting & CableComcastDish NetworkList Of Stations Owned Or Operated By Sinclair Broadcast GroupLocal Marketing AgreementTelevision NetworkAmerican Broadcasting CompanyCBSNBCFox Broadcasting CompanyThe WBUPNThe CWWFGXMyNetworkTVNews CorporationWUTBAmerican Sports NetworkStadium (sports Network)Charge! (TV Network)Comet (TV Network)TBD (TV Network)Tennis (magazine)Tennis ChannelList Of Business EntitiesAdvertisingParent CompanyCommunications Corporation Of AmericaCity Of LicenseMedia MarketVirtual ChannelDigital Terrestrial TelevisionReno, NevadaKRNV-TVNBCReno, NevadaKRXI-TVFox Broadcasting CompanyReno, NevadaKAME-TVMyNetworkTVDeerfield MediaLocal Marketing AgreementSteubenville, OhioWheeling, West VirginiaWTOV-TVNBCJohnstown, PennsylvaniaAltoona, PennsylvaniaWJAC-TVEl Paso, TexasKFOX-TVList Of Business EntitiesChief Operating OfficerParent CompanyDivision (business)Comet (TV Network)SubsidiaryMGM TelevisionComet (TV Network)Ring Of HonorCape Charles, VirginiaCirca NewsLocal Marketing AgreementDeerfield MediaHoward Stirk HoldingsArmstrong WilliamsKMTWWDKACunningham BroadcastingShell CorporationBroadcasting & CableOrange County RegisterCategory:CS1 Maint: Extra Text: Authors ListFederal Communications CommissionBaltimore Business JournalThe New York TimesNASDAQWikipedia:Link RotEl Paso TimesHelp:CS1 ErrorsLos Angeles TimesBroadcasting & CableBroadcasting & CableFederal Communications CommissionFederal Communications CommissionFederal Communications CommissionReutersThe Wall Street JournalBloomberg L.P.Variety (magazine)Variety (magazine)The Washington PostSan Gabriel Valley TribuneArmstrong WilliamsHelp:CS1 ErrorsInternational Standard Serial NumberAssociated PressDemocratic National CommitteeWikipedia:Link RotWayback MachineWikipedia:Link RotTelegraph HeraldDubuque, IowaHelp:CS1 ErrorsKCCIHearst TelevisionWayback MachinePortland Press HeraldWayback MachineWikipedia:Link RotWikipedia:Link RotMarketWatchWayback MachineBaltimore SunCategory:CS1 Maint: Extra Text: Authors ListNexstar Media GroupAdWeekMediabistro.comThe Washington PostTemplate:SBGITemplate Talk:SBGIList Of Stations Owned Or Operated By Sinclair Broadcast GroupAmerican Broadcasting CompanyKAEF-TVKATUKATVKDNL-TVKHGI-TVKOMO-TVKRCR-TVKTULKTVOKTXS-TVKVII-TVWATM-TVWBMA-LDWCHS-TVWCTI-TVWEAR-TVWGTUWHAM-TVWICD (TV)WICSWKEFWJLA-TVWLOSWPDE-TVWSET-TVWSYXWTVCWXLV-TVCBSKBAK-TVKBOI-TVKDBC-TVKEYE-TVKFDMKGANKGBT-TVKHQA-TVKIMA-TVKEPR-TVKLEW-TVKMEGKRCGKTVLKUTVKVAL-TVWGFLWGME-TVWHP-TVWKRC-TVWPECWRGBWSBT-TVWTVHWWMTThe CWKECA-LDKFDMKFRE-TVKMYSKOCBKTXS-TVKVCWKXVOKYUU-LDWBUIWBSFWCWFWCWNWCYB-DT2WFLI-TVWHAM-DT2WLFLWNABWNUVWSTQ-LPWSWBWTLFWTTOWTVXWUCWWVTVWWHOWWMBFox Broadcasting CompanyKABBKBFX-CDKBSIKBTV-TVKBVU (TV)KCVUKDSM-TVKFOX-TVKFXAKFXL-TVKMPH-TVKOKH-TVKPTHKPTMKRXI-TVKSAS-TVKSCCWACHWBFFWDKY-TVWEMTWFXLWGXAWLUK-TVWMSN-TVWOLF-TVWPFOWPGH-TVWRGT-TVWRLH-TVWRSP-TVWSMHWTAT-TVWTGSWTTEWUHFWUTVWVAH-TVWYDOWYZZ-TVWWCP-TVWZTVMyNetworkTVKAME-TVKDBC-TVKECA-LDKMTWKMYUKRVU-LDKTOV-LPKUTVKVCWWABMWCIVWDKAWFGXWMYA-TVWMYG-LPWMYVWNYO-TVWPNTWQMYWRDCWSTR-TVWTCN-CAWTVZ-TVWUTBWUXP-TVWVTV-DT2NBCNBC MontanaKMTRKRNV-DTKSNVWCYB-TVWEYI-TVWJAC-TVWJARWNBW-DTWNWO-TVWOAI-TVWPBN-TVWPMI-TVWSTM-TVWTOV-TVWTWC-TVAzteca (TV Network)WWHB-CAUnivisionKEUV-LPKUCO-LPKUNPKUNS-TVKUNW-CDUniMásKKTF-LDAntenna TVKXVU-LDComet (TV Network)KENV-DTWHOI (TV)Independent Station (North America)KJZZ-TVWJTCMeTVKTES-LDWYME-CDWTLHTBD (TV Network)KXPX-LPThis TVWDSI-TVKOMO (AM)KOMO-FMKPLZ-FMKVICharge! (TV Network)Comet (TV Network)Honor ClubStadium (sports Network)TBD (TV Network)NewsChannel 8 (cable Channel)Washington Metropolitan AreaTennis ChannelTennis (magazine)American Sports NetworkFull Measure With Sharyl AttkissonNews CentralCirca NewsKidsClickRing Of HonorAct III BroadcastingAllbritton CommunicationsBarrington BroadcastingBonten Media GroupFisher CommunicationsFour Points Media GroupFreedom CommunicationsGuy Gannett CommunicationsHeritage MediaNewport TelevisionRiver City BroadcastingTribune MediaProposed Acquisition Of Tribune Media By Sinclair Broadcast GroupLocal Marketing AgreementTemplate:Ring Of HonorTemplate Talk:Ring Of HonorRing Of HonorROH World ChampionshipList Of ROH World ChampionsROH World Television ChampionshipROH Television ChampionshipROH World Tag Team ChampionshipList Of ROH World Tag Team ChampionsROH World Six-Man Tag Team ChampionshipWomen Of HonorWomen Of Honor ChampionshipROH Top Of The Class TrophyROH Top Of The Class TrophyROH Pure ChampionshipROH Pure ChampionshipTriple Crown (professional Wrestling)List Of Ring Of Honor PersonnelList Of Ring Of Honor AlumniRing Of Honor WrestlingList Of Ring Of Honor Pay-per-view EventsHonor ClubShimmer Women AthletesWomen Of HonorGlobal Professional Wrestling AllianceRing Of Honor TournamentsROH Survival Of The FittestROH Top Prospect TournamentROH Tag Wars TournamentROH Honor RumbleROH Wrestling AcademyConsejo Mundial De Lucha LibreNew Japan Pro-WrestlingPro Wrestling GuerrillaWorld Wonder Ring StardomHelp:CategoryCategory:Sinclair Broadcast GroupCategory:1971 Establishments In MarylandCategory:Companies Based In Hunt Valley, MarylandCategory:Companies Listed On NASDAQCategory:George W. Bush Administration ControversiesCategory:Media Companies Established In 1971Category:Media Companies Of The United StatesCategory:Television Broadcasting Companies Of The United StatesCategory:Radio Broadcasting Companies Of The United StatesCategory:CS1 Maint: Extra Text: Authors ListCategory:All Articles With Dead External LinksCategory:Articles With Dead External Links From March 2017Category:Pages With Citations Lacking TitlesCategory:Pages With Citations Having Bare URLsCategory:Pages Containing Links To Subscription-only ContentCategory:Pages With URL ErrorsCategory:Articles With Dead External Links From January 2014Category:Webarchive Template Wayback LinksCategory:Articles Slanted Towards Recent Events From December 2013Category:All Articles With Unsourced StatementsCategory:Articles With Unsourced Statements From March 2014Category:Articles With Unsourced Statements From September 2013Discussion About Edits From This IP Address [n]A List Of Edits Made From This IP Address [y]View The Content Page [c]Discussion About The Content Page [t]Edit This Page [e]Visit The Main Page [z]Guides To Browsing WikipediaFeatured Content – The Best Of WikipediaFind Background Information On Current EventsLoad A Random Article [x]Guidance On How To Use And Edit WikipediaFind Out About WikipediaAbout The Project, What You Can Do, Where To Find ThingsA List Of Recent Changes In The Wiki [r]List Of All English Wikipedia Pages Containing Links To This Page [j]Recent Changes In Pages Linked From This Page [k]Upload Files [u]A List Of All Special Pages [q]Wikipedia:AboutWikipedia:General Disclaimer

view link view link view link view link view link