Contents 1 History 1.1 As a non-commercial educational station 1.2 As a commercial independent station 1.2.1 Aborted sale to Pappas Telecasting 1.3 As a Fox affiliate 2 Subchannel history 2.1 KOKH-DT2 2.2 KOKH-DT3 3 Digital television 3.1 Digital channels 3.2 Analog-to-digital transition 4 Programming 4.1 Sports programming 5 News operation 5.1 News department history 5.2 On-air staff 5.2.1 Notable current on-air staff 5.2.2 Notable former on-air staff 6 References 7 External links

History[edit] For the history of UHF channel 25 in Oklahoma City prior to 1959, see KTVQ (Oklahoma City). As a non-commercial educational station[edit] The station first signed on the air on February 2, 1959. KOKH was founded by Independent School District No. 89 of Oklahoma County (now Oklahoma City Public Schools). On July 25, 1958, while it was in the midst of protracted hearings regarding the predecessor station's bankruptcy, the Republic Television and Radio Company (owner of the allocation's original occupant, ABC affiliate KTVQ, from November 1, 1953 until it was forced off the air by court order on December 15, 1955) donated the construction permit and license. Although the Federal Communications Commission (FCC) reserved the UHF channel 25 allocation in Oklahoma City for commercial broadcasting purposes, the school district proposed upon acquiring the permit to operate it as a non-commercial educational independent station.[1][2] The district requested for the television station to use the KOKH call letters assigned at the time to its public radio station on 88.9 FM (now KYLV). It originally operated from studio facilities based out of the district's Broadcasting Center on North Ellison Avenue and Northwest 17th Street in Oklahoma City's Mesta Park neighborhood, which also served as a production facility for National Educational Television affiliate KETA-TV (channel 13, now a PBS member station), which the Oklahoma Educational Television Authority (OETA) signed on as Oklahoma's first educational television station on April 13, 1956.[3] Channel 25's programming consisted of instructional and lecture-based telecourse programs developed in cooperation with the Oklahoma State Department of Education, which offered the course subjects attributable for college credit. In the summer of 1970, KOKH became the last television station in the Oklahoma City market to transmit programming in color, after RCA color transmission equipment – including three studio cameras, two videotape recorders, two film systems and two switchers – worth around $500,000 was donated to the school district.[4] As a commercial independent station[edit] In the fall of 1978, Oklahoma City Public Schools considered selling KOKH-TV, citing the station's operating expenses (which averaged $300,000 per year) had outran any benefits to the district and its struggles to raise $350,000 in matching funds to replace its existing transmitter and broadcast tower. The district planned to redirect the money it funneled into the television station to raise the salaries of area teachers. Internal studies had indicated that teachers employed with district schools seldom used the instructional programs carried by KOKH for classroom credit. On December 14, 1978, New York City-based John Blair & Co. for $3.5 million; Blair outbid two groups that were also competing for the UHF channel 14 allocation at that time, commercial broadcaster The Outlet Company and the noncommercial religious Trinity Broadcasting Network (which would sign on KTBO-TV on channel 14 in March 1981).[5][6][7][8] Blair formally took over KOKH's operations at 6:00 a.m. on October 1, 1979, converting it into the first commercial independent station in Oklahoma, and leaving OETA flagship KETA-TV as Oklahoma City's sole educational television station. It adopted a general entertainment format typical of a UHF-based independent, initially carrying a mix of cartoons, classic sitcoms, religious programs, some sports programming, and certain network programs preempted by NBC affiliate KTVY (channel 4, now KFOR-TV), ABC affiliate KOCO-TV (channel 5) and CBS affiliate KWTV (channel 9) to carry local or syndicated programming (among them, the NBC soap opera Search for Tomorrow, which KTVY preempted from 1982 to 1985,[9] and Nightline, which ABC contracted KOKH-TV to show live-to-air from September 1983 to February 1985, after KOCO attempted to push the newsmagazine to a post-midnight slot[10][11]). The station also heavily incorporated feature films onto its schedule, to such an extent that it was promoted as "Oklahoma's Great[est] Movie Station" from 1979 to 1986; KOKH usually carried four films per day – two each in the afternoon, and one to two films per night in prime time – Monday through Friday, and five to six films per day each weekend.[12] KOKH gained a competitor one month later on November 1, when Seraphim Media signed on the similarly formatted KGMC-TV (channel 34, now CW-affiliated sister station KOCB). This was followed by the launch of KAUT (channel 43) by Golden West Broadcasters on September 24, 1980, which initially featured an all-news format during the daytime hours and programming from subscription service Video Entertainment Unlimited (VEU) at night. During the early 1980s, KOKH signed on eight low-power UHF translators (in Elk City, Hollis, Erick, Strong City, Woodward, Ponca City and Ardmore) to extend its over-the-air coverage throughout the western two-thirds of Oklahoma and (via a repeater in Quanah) far northwest Texas.[13] Because of its status as the strongest of Oklahoma City market's three commercial independents, in the spring of 1986, KOKH was approached by News Corporation to become a charter affiliate of the fledgling Fox Broadcasting Company. Station management turned the offer down because Fox's request that its inaugural program, The Late Show Starring Joan Rivers, be aired at 10:00 p.m. (when the station's second scheduled film of the evening would normally be in progress) would have caused disruption to its prime time double feature strategy. On July 25, Fox reached an agreement with KAUT (then owned by Rollins Communications) to serve as the network's Oklahoma City affiliate.[12][14] In July 1986, John Blair & Co. was approached by private equity firm Reliance Capital Group to initiate a friendly takeover of the group; Reliance offered to acquire 61% of the common shares held by Blair for $31 per share, and exchange the remaining shares for a 15-year debenture at a $20.75 face value; Blair also offered to pay a $1.50 dividend on each of the unacquired shares, pending completion of the Reliance acquisition.[15] Blair and Co. considered the offer to prevent a hostile takeover by minority stockholder Macfadden Holdings, amid conflicting ideological concerns expressed by company shareholders over Macfadden's ownership of adult-oriented publications (McFadden planned to use the proceeds from its 1985 sale of pornographic magazine Cheri to take full control of Blair).[16][17] On November 5, in a corporate restructuring to focus on expanding its Spanish language network NetSpan and to pay off debt incurred by the Reliance purchase, Blair and Co. sold KOKH, and NBC affiliates KSBW-TV in Salinas and KSBY in San Luis Obispo, California to Nashville-based Gillett Communications for $86 million; the sale was finalized on December 31.[18][19][20][21] Gillett subsequently transferred KOKH, Fox affiliate WRLH-TV in Richmond, Virginia, NBC affiliate WEAU-TV in Eau Claire, Wisconsin, and CBS affiliates KOLN in Lincoln, Nebraska (as well as Grand Island satellite KGIN) and WWMT in Kalamazoo, Michigan to Busse Broadcast Communications – founded by former Gillett president Lawrence A. Busse, and operated as a trust company held by the children of George N. Gillett – to address ownership issues related to Gillett's purchase of a majority stake in Storer Communications; the transaction was finalized on August 27.[22][23] Aborted sale to Pappas Telecasting[edit] Despite just barely ranking as a top-40 Nielsen market at the time, the Oklahoma City market did not have enough television-viewing households to support what were essentially three independent stations, nor was there a supply of programming on the syndication market that could sufficiently fill their respective schedules. In the summer of 1988, Visalia, California-based Pappas Telecasting Companies proposed a deal with Busse to purchase KOKH. The complex $30-million asset transfer proposal would have resulted in Pappas acquiring the programming inventories of both KGMC and KAUT (including channel 43's Fox affiliation rights) and integrating many of their acquired programs onto channel 25's schedule, solidifying the station's status as Oklahoma City's dominant independent. Simultaneously, Seraphim Media would donate the license and certain intellectual assets of KGMC to the OETA – with the intent of converting it into a secondary PBS station – for $1 million, with Pappas acquiring equipment and property assets owned by the station for an additional $1 million. Heritage Media (through its Rollins Communications subsidiary) would sell KAUT to a religious broadcaster in turn, which would convert that station to a non-commercial religious format. By that point, the Oklahoma City market had three commercial independents that each competed for the best syndicated programming. Governor Henry Bellmon voiced concerns with OETA's involvement in the transaction, suggesting that the purchase of a second Oklahoma City station would result in the authority, which had limited appropriations to adequately operate its existing state network as it stood, constantly requesting additional state funding.[24] On August 17, 1988, OETA submitted an FCC application to purchase KGMC, after, in advance of a fundraising deadline set for that date, Pappas offered to provide a $1 million contribution toward purchasing the station, contingent upon the company completing the KOKH purchase. (After the KGMC proposal was voted down by OETA's Board of Directors that September, Seraphim Media chose to sell KGMC to Cleveland, Ohio-based Maddox Broadcasting Corp. – which would have refocused that station to primarily refocus a mix of religious and Home Shopping Network [HSN] programming – for $3.6 million, including $2.6 million in intellectual assets [such as transmitter facilities, studio equipment and licenses] that would not be acquired by Pappas; then on November 1, Heritage Media announced it would sell KAUT to the OETA for $9.25 million in assets, with Pappas agreeing to lease KAUT's transmitter facility to OETA for 25 years for an annual $1 operating fee plus an additional $1 million contribution should the acquisition be completed.) The National Black Media Coalition filed a petition asking for the FCC to deny the transaction, contending that OETA was not qualified to acquire KGMC (which had been the center of an investigation into disgraced stock trader Ivan Boesky's improper transference of his majority share of the station's parent company to his wife) under an FCC policy allowing stations facing revocation of their licenses to be sold to a group led by eitwomen or minorities at 75% of their market value.[25][26][27][28] On September 12, Visalia, California-based Pappas Telecasting announced that it would purchase KOKH from Busse for $9 million, plus the assumption of liabilities totaling up to $7 million. The company also planned to change the station's call letters to KOKC-TV (the KOKC calls are now used by a news/talk radio station on 1520 AM).[29][30][31][32][33][34][35] Although OETA planned to fund the conversion of channel 43 partly through start-up grants (including a $75,000 award by KOCO-TV management), in a move that hamstrung its attempt to acquire KAUT, the Oklahoma Legislature incorporated stipulations into the bill appropriating OETA's funding for FY1990 that prohibited the use of state funds "for any operational or capital expense of the proposed second educational television channel in Oklahoma City" and from proposing any additional funding to finance the acquisition if it did not obtain sufficient funding from private sources.[35][36][37] In late January 1989, Busse management denied Pappas's request to extend the completion deadline for the purchase past its scheduled January 31 deadline. The entire transaction fell through on February 3, when Busse formally terminated the purchase agreement with Pappas. Just three days earlier, the FCC had also dismissed the respective transfer applications for KGMC and KAUT.[38][39][40] As a Fox affiliate[edit] On April 23, 1991, Heritage Media announced its intent to purchase KOKH-TV from Busse Broadcast Communications for $7 million. In a downscaled version of the earlier Pappas proposal, the deal – which was contingent on approval of Heritage's acquisition of channel 25 – would result in KAUT's license, transmitter and master control equipment being donated to OETA, which would be given a two-year option to purchase the rest of KAUT's assets for $1.5 million.[35][41][42][36][43][44] On August 15, 1991, Heritage transferred KAUT's Fox affiliation rights and inventory of acquired programming over to KOKH-TV, which became branded as "KOKH Fox 25". The station also hired 30 of KAUT's former employees (including that station's outgoing general manager Harlan Reams, who would be appointed to that same post at KOKH), and acquired other equipment and intellectual property belonging to KAUT. Meanwhile, OETA – under a broadcasting pilot initiative between Heritage, the OETA Board of Directors, the OETA Foundation Board of Trustees, PBS, and Children's Television Workshop management, and funded in part with private contributions – switched channel 43 to an educational format that featured a mix of PBS and syndicated public television programs repurposed from the OETA state network, along with additional children's, lifestyle and telecourse programs that could not fit onto OETA's main schedule. (Channel 43, which adopted the KTLC call letters in September 1992, later reverted to an entertainment format as UPN affiliate KPSG in June 1998, following OETA's sale of the station to the Paramount Stations Group.)[41][45][46][47][48] For its first two years as a Fox affiliate, KOKH was programmed as a de facto independent station but not to the same extent that many of the network's stations were in the years following Fox's 1986 launch; as the affiliation moved to channel 25, Fox was preparing to expand its prime time programming to four nights a week (adding programming on Thursdays and Fridays to join its existing Saturday and Sunday lineups). Still, until Fox began offering programming on a nightly basis (with the addition of programming on Tuesday and Wednesday evenings) in January 1993, KOKH continued to air a movie at 7:00 p.m. on nights when network programs were not offered. It also became less reliant on movies during this period, due to the growing cable television industry impacting the ability of broadcast stations to acquire film content. Channel 25 would also rely on the network's Fox Kids block for its children's programming inventory, resulting in many syndicated children's programs that KOKH had aired to occupy portions of the weekday daytime and Saturday morning time periods being relegated to early morning time slots as well as around the morning and afternoon network blocks. On March 17, 1997, News Corporation announced that it would purchase Heritage Media for $1.35 billion. FCC approval was dependent upon Heritage divesting most or all of its stations, as its broadcast properties would put News Corporation – which was mainly interested in purchasing Heritage-owned marketing company ACTMEDIA, which, through its integration with News Corporation's existing marketing operations, would turn it into the world's largest in-store marketing company – over the defined 35% national market reach for an individual television station owner of that time. (The company's Fox Television Stations subsidiary had operated 22 Fox owned-and-operated stations and one independent station at the time, including twelve that it had just recently acquired from New World Communications.)[49][50][51][52] On July 16, 1997, Hunt Valley, Maryland-based Sinclair Broadcast Group announced that it would buy Heritage's television and radio stations from News Corporation for $630 million. However, the deal would create ownership conflicts between the television stations that Sinclair and Heritage each ran in several cities, including Oklahoma City's KOCB, which Sinclair had acquired from Superior Communications in 1996.[53][54][55][56] At the time, FCC media ownership rules restricted broadcasters from owning more than one commercial television station in any market; however, since the agency did not count such agreements as de facto ownership, Sinclair initiated local marketing agreements – a concept originated in the radio industry that it brought to television through the formation of a virtual duopoly between Fox affiliate WPGH-TV and independent station WPTT (now MyNetworkTV affiliate WPNT) in Pittsburgh in 1991 – to operate stations that it could not own legally in other markets. Through a series of sales made to address antitrust concerns raised by the U.S. Department of Justice's San Francisco field office over the deal, on August 7, 1997, Sinclair sold channel 25 to Sullivan Broadcast Holdings for $60 million.[57][58][59] Three days after Sullivan finalized the KOKH purchase, on February 4, 1998, Sinclair reversed course and exercised an option to buy channel 25 from Sullivan for $60 million; the deal preceded Sinclair's $100-million cash and debt acquisition of the entire 13-station Sullivan group on February 24, a deal which was finalized on July 1.[60][61][62][63] Under the terms, Sinclair began operating KOKH under a time brokerage agreement with Sullivan (which Sinclair retained as a separate entity to operate KOKH and three other Sullivan-owned Fox affiliates, WTAT-TV in Charleston, South Carolina, WVAH-TV in Charleston, West Virginia and WRGT-TV in Dayton, Ohio). With KOCB acting as the senior partner, this arrangement placed KOKH in the unusual position of being the junior partner in a virtual duopoly with an affiliate of the lower-rated WB network (the Big Four network affiliate normally serves as the senior partner in most virtual or legal duopolies involving a station affiliated with a minor network). In the spring of 1998, Glencairn, Ltd. announced that it would acquire KOKH, and transfer the LMA to that entity. The family of Sinclair Broadcast Group founder Julian Sinclair Smith owned 97% of the stock in Glencairn (which was to be paid, in turn, with Sinclair stock for the purchases), which would have effectively made the KOKH/KOCB combination a duopoly in violation of FCC rules of the time; Glencairn owned eleven television stations nationwide that Sinclair operated under local marketing agreements, and subsequently announced plans to sell five of its stations to Sinclair outright. This prompted the Rainbow/PUSH coalition to file petitions to the FCC to deny approval of the transaction, citing concerns over a single company holding two broadcast licenses in one market and arguing that Glencairn passed itself off as a minority-owned company (its president at the time, former Sinclair executive Edwin Edwards, is African American) when it was really an arm of Sinclair that used the LMA to gain control of the station. Kelley International Licensing, a subsidiary of KWTV owner Griffin Television, also filed a complaint on similar grounds.[64][65][66][67][68][69] The FCC levied a $40,000 fine against Sinclair in December 2001 for illegally controlling Glencairn, although it chose to approve the acquisitions.[70][71] However, as noted in a 2003 ruling on the matter by the United States Court of Appeals for the District of Columbia Circuit, the issue involving KOKH was rendered somewhat moot, as on August 5, 1999, the FCC began allowing broadcasters the ability to form duopolies between television stations, provided that eight independent owners remain in a market once a duopoly is formed and one of the stations does not rank among the four highest-rated. On November 17, 1999, the deal was restructured to allow Sinclair to acquire KOKH from Sullivan Broadcasting directly as part of a $53.2 million cash and debt forgiveness acquisition involving four other stations – Mission Broadcasting-owned UPN affiliates WUXP-TV (now a MyNetworkTV affiliate) in Nashville and WUPN-TV (now MyNetworkTV affiliate WMYV) in Greensboro, North Carolina, and Montecito Broadcast Group-owned independent station KFBT (now CW affiliate KVCW) in Las Vegas – along with acquiring five stations from Glencairn (whose control would be fully transferred from Edwards to Carolyn Smith, widow of Julian Smith) in an $8-million all-stock purchase; the deal created the Oklahoma City market's first television duopoly with KOCB.[72][73][74][75] During the late 1990s, KOKH lessened its reliance on running cartoons and classic sitcoms, and began acquiring more talk shows, reality series and court shows, although more recent sitcoms remained as part of its schedule. After Fox discontinued the Fox Kids weekday block in December 2001, KOKH continued to carry retained the remaining Saturday morning children's lineup (which was relaunched FoxBox in September 2002, and was later branded as 4Kids TV from September 2005 until December 2008, when the network stopped providing children's programming after it declined to renew its agreement with time-lease partner 4Kids Entertainment). The station subsequently switched its weekday daytime schedule, from 10:00 a.m. to 5:00 p.m., to a lineup dominated by court shows (such as Divorce Court, Judge Mathis and The People's Court); this reliance on the genre reached to the extent that it broadcast every court show available in syndication during the 2006-07 season. In September 2002, KOKH de-emphasized the "Fox 25" branding, opting to verbally identify the station alternatingly as "Fox Oklahoma City" or "Oklahoma City's Fox" in on-air promotions (though its channel 25 position continued to be featured within the station's logo); KOKH reverted to using the "Fox 25" branding full-time in 2006. On March 5, 2012, KOKH and KOCB became the last stations in the Oklahoma City market to begin carrying syndicated programs, station promos and other commercials in high definition. On May 8, 2017, Sinclair entered into an agreement to acquire Tribune Media – which has owned KFOR-TV and independent station KAUT-TV since December 2013 – for $3.9 billion, plus the assumption of $2.7 billion in debt held by Tribune, pending regulatory approval by the FCC and the U.S. Department of Justice's Antitrust Division.[76][77][78][79][80] On August 2, 2017, reports surfaced that 21st Century Fox was proposing a deal in which its Fox Television Stations division and Ion Media would contribute their respective stations into a joint venture, in which Fox programming would be shifted from as many as 26 Sinclair stations to the Ion-owned stations in markets where Sinclair and Tribune's stations conflict. As the initial deal would have combined Sinclair's 38 existing affiliates and Tribune's 14 Fox affiliates (comprising 28% of the network's national affiliate reach, with the bulk based among the top-50 markets), this proposal was seen as a tactic to place pressure on Sinclair to abandon the acquisition or to limit the group's reverse compensation leverage in future contract negotiations by forcing it to sell certain Fox stations involved, in exchange for renewing affiliation agreements that were set to expire at the end of 2017.[81][82] The chances of KOKH keeping its Fox affiliation increased somewhat in October 2017 when Ion elected its stations to have must-carry status – which only applies to a station's main feed, allowing Fox to possibly affiliate with a digital subchannel of KOPX-TV (channel 62) and other Ion-owned stations – for a three-year period, instead of retransmission consent.[83] In an FCC divestiture plan released on February 21, 2018, Sinclair stated it intended to divest either KOKH-TV or KFOR-TV to an unaffiliated third-party buyer to comply with FCC prohibitions on common ownership of two of the four highest-rated local stations in terms of total day viewership, and put them and their respective duopoly partners (KOCB and KAUT) into a divestiture trust independently overseen by Rafamedia LLC (owned by media broker Richard A. Foreman) until a buyer for one of the two Big Four network affiliates is found. Sinclair would also divest either KOCB or KAUT to comply with rules barring singular legal ownership of more than two full-power television stations in a single market (should the buyer not be the acquirer of the divested Big Four outlet, Sinclair would have the option of operating either outlet under a shared services agreement following the completion of the sale).[84][85][86] Earlier reports suggested that groups such as Nexstar Media Group, Tegna and the Meredith Corporation (none of which own any stations in Oklahoma City, and only the former of which has stations in nearby markets serving parts of Oklahoma; specifically, Lawton–Wichita Falls and Fort Smith–Fayetteville) were interested in purchasing other conflict stations spun off by Sinclair and Tribune.[87][88][89][90][91]

Subchannel history[edit] KOKH-DT2[edit] In August 2010, Sinclair signed a groupwide affiliation deal with country music-oriented digital subchannel service The Country Network (later renamed ZUUS Country, before reverting to its original name) to the 28 of the company's stations.[92] On November 4 of that year, KOKH-TV launched a digital subchannel on virtual channel 25.2 to serve as an affiliate of The Country Network; ZUUS Country was replaced by Grit on December 31, 2014, as part of a multi-station affiliation agreement between Sinclair Broadcast Group and network parent Katz Broadcasting.[93] On February 28, 2017, KOKH-DT2 disaffiliated from Grit to become a charter outlet of the similarly formatted Charge!, a movie-focused action-adventure network owned as a joint venture between Sinclair and MGM Television. KOKH-DT3[edit] On December 8, 2014, KOKH launched a digital subchannel on virtual channel 25.3, which became an affiliate of WeatherNation TV; the subchannel subsequently began to be carried by Cox Communications on digital channel 219.[93] On November 1, 2017, the subchannel became an affiliate of Stadium (KOKH-DT3 replaced KBZC-LD (channel 42) – which concurrently switched its primary channel to Heartland – as the Sinclair-Silver Chalice sports network venture's Oklahoma City affiliate).

Digital television[edit] Digital channels[edit] The station's digital channel is multiplexed: Channel Video Aspect PSIP Short Name Programming[94] 25.1 720p 16:9 KOKH-HD Main KOKH-TV programming / Fox 25.2 480i Charge Charge! 25.3 Stadium Stadium Analog-to-digital transition[edit] KOKH-TV discontinued regular programming on its analog signal, over UHF channel 25, on February 17, 2009, to conclude the federally mandated transition from analog to digital television.[95] The station's digital signal remained on its pre-transition UHF channel 24, using PSIP to display KOKH-TV's virtual channel as 25 on digital television receivers. As part of the SAFER Act,[96] KOKH kept its analog signal on the air until March 3 to inform viewers of the digital television transition through a loop of public service announcements from the National Association of Broadcasters.

Programming[edit] KOKH-TV currently carries the entirety of Fox's network programming schedule. Although from the block's launch in September 2014 until September 2016, the station did not carry Xploration Station, a live-action educational program block distributed by Steve Rotfeld Productions that is syndicated primarily to Fox stations, due to existing contracts held by Sinclair to carry E/I-compliant programs acquired via syndication (the block aired instead on MyNetworkTV affiliate KSBI [channel 52] during that timeframe); through an agreement between Rotfeld and Sinclair that expanded the block's clearance to the latter group's Fox affiliates,[97] KOKH began carrying Xploration Station on September 10, 2016, running the first two hours of the block on Saturdays (leading into Fox's Weekend Marketplace infomercial block) and the final hour on Sunday mornings. Syndicated programs broadcast by KOKH-TV (as of September 2017[update]) include The Wendy Williams Show, Judge Judy, Hot Bench, The People's Court, Modern Family and TMZ. The station also produces Living Oklahoma, an hour-long talk and lifestyle program hosted by Mitch English (who replaced original co-host and KOKH morning traffic reporter Shelby Cashman in February 2017, coinciding with a revamp of the station's morning newscast under the new title Good Day OK and Cashman's added duties as sole anchor of the 11:00 a.m. newscast) and Meg Alexander (who formerly worked as an anchor at KFOR-TV from 1997 to 2015), which premiered on October 5, 2015; the program currently airs weekday mornings at 9:00 a.m.[98] On November 10, 2005, KOKH and KOCB became the flagship stations for the Oklahoma Lottery, which held its televised Pick 3 and Cash 5 evening drawings at the duopoly's Wilshire Boulevard studios during the run of the duopoly's contract with the Oklahoma Lottery Commission. The drawings – which were simulcast on KOCB – aired nightly at 9:20 following the "B" block of the 9:00 p.m. newscast; channel 25 aired them on tape delay on nights when the prime time newscast was delayed due to Fox Sports event overruns.[99][100][101][102] After reductions to the Oklahoma Lottery Commission's budget resulted in the televised draws being replaced with drawings conducted via random number generator at the Oklahoma Lottery offices in July 2009, KOKH aired a rundown of winning numbers for both of the lottery's original online games and Hot Lotto during the 9:00 p.m. newscast. From when Oklahoma became a participant in the multi-state drawing in January 2006 until the stations stopped carrying all lottery results in 2013, KOKH/KOCB also aired live Powerball drawings each Wednesday and Saturday, which KOKH aired following the 9:00 newscast (live drawings for Mega Millions – of which Oklahoma became a participant in January 2011 – were only available in the Oklahoma City market through WGN America, which discontinued national carriage of the live Powerball and Mega Millions drawings in 2013; the winning numbers for those drawings and other Oklahoma Lottery games are now only shown on a ticker seen during KOKH's morning and 11:00 a.m. newscasts). Sports programming[edit] As an independent station, during the early and mid-1980s, KOKH carried some locally produced and syndicated sporting events. Among these broadcasts were college basketball games produced by MetroSports (a sports syndication service created as a joint venture between Anheuser-Busch and Katz Communications), and some rodeo competitions held in Oklahoma City (including the National Finals Rodeo), which were produced by its "Studio 25" production unit.[103][104] In August 1983, KOKH became the first television station in the U.S. to air syndicated National Football League (NFL) preseason games outside of the home markets of the individual teams (carrying games involving the Dallas Cowboys, Washington Redskins, Kansas City Chiefs and San Diego Chargers that year), which aired on a day-behind basis.[11] In October 1983, KOKH reached an agreement with MetroSports to acquire the local television rights to broadcast college basketball games from the Big Eight Conference. The package – which gave the station local rights to televise games involving the Oklahoma Sooners and the Oklahoma State Cowboys, whose games had respectively been carried by NBC affiliate KTVY and independent station KAUT through the 1982-83 season – consisted of games that aired on Saturday afternoons and on either Tuesday or Wednesday nights during the NCAA Division I Basketball season.[105] Since September 1994, KOKH-TV has served as the television partner of the Dallas Cowboys for the Oklahoma City market, holding local rights to air various team-related programs during the regular season (including the Cowboys Postgame Show, Special Edition with Jerry Jones and the head coach's weekly analysis program The Jason Garrett Show, along with specials such as the Making of the Dallas Cowboys Cheerleaders Calendar and postseason team reviews). Most Cowboys telecasts carried on KOKH are those carried by Fox, which through the network's contract with the NFL, holds primary broadcast rights to the National Football Conference (NFC). In addition to carrying Fox-televised games involving in-conference opponents, since 2014, Cowboys games carried on the station also include certain cross-flexed games against opponents in the American Football Conference (AFC) that were originally scheduled to air on CBS. Most Cowboys preseason games not televised by Fox or by other broadcast or cable networks are carried over-the-air locally on sister station KOCB through the duopoly's agreement with the team's syndication service.

News operation[edit] As of September 2017[update], KOKH presently broadcasts 39½ hours of locally produced newscasts each week (7½ hours on weekdays, and one hour each on Saturdays and Sundays). In addition, the station produces the sports highlight and discussion program Fox 25 Sports Sunday (hosted by sports director Myron Patton, sports anchors Curtis Fitzpatrick or Sam Gannon, and WWLS-FM (98.1) radio host Jim Traber), airing Sundays at 10:00 p.m.; it also produces a 15-minute sports wrap-up segment, which is treated as a standalone program, that airs Sunday through Fridays during the prime time newscast. KOKH also provides local weather updates for Cumulus Media-owned radio stations WWLS-FM, KYIS (98.9 FM), KQOB (96.9 FM), KKWD (104.9 FM), KATT-FM (100.5) and KWPN (640 AM). KOKH's newscasts regularly place fourth among the market's news-producing stations, behind local news and network programs on KFOR, KOCO and KWTV, although its morning and 9:00 p.m. newscasts beat the KFOR-produced newscasts on KAUT. News department history[edit] From October 1, 1979 until July 31, 1991, KOKH aired two-minute-long newsbriefs each hour, branded as Newstouch 25, daily from 6:00 a.m. until sign-off (usually around 1:30 a.m.); some morning and late night updates were pre-recorded. Among the anchors of the updates were Mike Monday (later known for being the pitchman for now-defunct local furniture/electronics store Sight and Sound), Karie Ross, Felicia Ferguson (winner of the 1985 Miss Oklahoma pageant), Janis Walkingstick and Kelly Ogle (now an evening anchor at KWTV). Until 1988, the station also produced Weathertouch 25, two-minute-long weather updates that aired on the half-hour during the broadcast day; the segments (featuring weathercasters such as former KOCO and eventual OETA meteorologist Ross Dixon, Dan Satterfield, and eventual KFOR-TV meteorologist Kevin Foreman, who would) utilized the first colorized radar scan converter and satellite picture colorizer in Oklahoma, as well as live radar data from the National Weather Service Terminal Doppler at Will Rogers World Airport. As an independent station, KOKH also produced several public affairs and interview programs including Meet The Mayor (an interview program featuring discussions and viewer questions with the Mayor of Oklahoma City), Woman to Woman (which featured discussions about women's issues) and Sunday PM (a weekly talk show focusing on prominent people, issues and events in Oklahoma City). In a June 1994 interview with The Daily Oklahoman, Harlan Reams, then KOKH's president and general manager, stated that the station would not offer a regular newscast, even with the likelihood that its ratings and revenue would increase once Fox took over the National Football Conference television contract that fall. During its early years with Fox, KOKH even preempted the Fox News Extra segment inserts (produced by New York City O&O WNYW) that aired during commercial breaks within Fox's prime time lineup, choosing to air station promotions in their place.[106] After the April 19, 1995 bombing of the Alfred P. Murrah Federal Building, Fox urged KOKH management to develop a full-scale news department. Reams would later concede to Fox's request and commenced plans to build the news operation in August 1995, with the planned prime time newscast set to premiere in the late spring of 1996. With the cooperation of news director Bob Schadel (who served as assistant news director at KOCO-TV from 1983 to 1995), Reams and the latter's successor, Steven Herman, the newscast was structured to match the "Fox attitude" in a bid to court younger viewers, but instituted a more conventional style (minimizing sensationalistic content) to appeal to area viewers.[107] KOKH's current news department launched on May 27, 1996, with the premiere of The Nine O'Clock News (retitled the Fox 25 Primetime News at Nine in November 2000), which originally aired for a half-hour Monday through Fridays.[108] It was first anchored by former KOCO and KWTV anchor Jack Bowen and Burns Flat native Kirsten McIntyre (previously an anchor/reporter at KAUZ-TV in Wichita Falls), both of whom had earlier co-hosted Ground Zero, a half-hour special (which aired on KOKH on February 27, 1996, four months prior to the newscast's launch) that showed previously restricted footage recorded by first responders during the Murrah Building bombing's aftermath.[109][110] They were accompanied by chief meteorologist Tim Ross (who brought a quirky approach to his weather segments, even naming the extended forecast graphic, the "Fearless 5-Day Forecast") and sports director Mike Steely (a former colleague of McIntyre's while he was sports director at KAUZ, and who continued to work as a sports talk host at KEBC [1340 AM, now KGHM; the KEBC calls now reside on 1560 AM] after joining KOKH, before moving to WWLS [AM] [now KWPN] in 1998).[111][112] Heritage Media and KOKH invested over $1 million into the new news operation. The station also converted its main "Studio 25" production studio at the Wilshire Boulevard facility into a "working newsroom" set similar in design to the "NewsPlex" set used by ABC affiliate KETV in Omaha from 1996 to 2015, and incorporated Avid nonlinear, Internet-based editing equipment, becoming one of the first stations in the United States to use the technology. (KOKH would move production of its newscasts to a renovated production stage within the building on April 13, 2014, with the debut of an HD-ready news set built by Devlin Design Group that features a dedicated weather center, several large widescreen monitors, and a multi-purpose area used for interviews, and the morning and Sports Sunday broadcasts).[108][113] As the market's first prime time newscast, KOKH held steady in the 9:00 p.m. timeslot, even with competition from network programs on KFOR, KOCO-TV and KWTV. The weeknight editions of the newscast were expanded to one hour on August 4, 1997; this was followed by the addition of hour-long Sunday edition on September 12, 1999, and an hour-long Saturday edition that premiered the following month on October 2 (the latter of which, along with the Friday editions, was originally co-anchored by Brad Wheelis and Colleen O'Quinn, who both resigned in 2000 after failing to reach contract renewal terms). Prior to the expansion, hour-long editions of The Nine O'Clock News were only produced to cover significant breaking news events (such as for the death penalty sentencing of Murrah bombing conspirator Timothy McVeigh on June 13, 1997). To further cement its status as an alternative for KFOR, KWTV and KOCO's half-hour 10:00 p.m. shows, news director Henry Chu (who replaced Schadel in the late summer of 1998) moved to expand the number of stories, including national and international items, incorporated into each night's broadcast than those covered on the market's other late newscasts.[114][115] Over time, however, the news department began experiencing heavy turnover with its on-air staff that continues to this day. Ross – who was replaced by the more conventional Chuck Bell – was fired in early 1999, citing that his style did not work in a serious weather market. Steely – who was replaced by then-sports reporter Zach Klein – resigned from KOKH in June 1999 over creative disagreements with station management and difficulties working two sports broadcasting jobs. Bowen and McIntyre continued to anchor together until November 2000, when Bowen left after his contract was not renewed by the station.[116] Turnover in the news department was so significant that in 2000, the station temporarily used solo anchors for the weekday and weekend newscasts, while Bell conducted the weather segment seven nights a week.[117] As is the case with competitor KOCO, the fairly heavy turnover that KOKH has experienced with its on-air staff has led to some unfamiliarity that some of its on-air personalities have in the market. In late 2002, Sinclair Broadcast Group announced plans to launch News Central, a local/national format that would provide national news segments that would be centralcasted for insertion into local newscasts on the group's news-producing outlets. When NewsCentral launched in January 2003, production of the program's weather reports on Friday and Saturday nights was transferred to production facilities at the ground floor of Sinclair's headquarters in Hunt Valley, Maryland; it also began carrying The Point (now titled Behind the Headlines), a one-minute conservative political commentary feature by Sinclair's then-vice president Mark Hyman. When the News Central inserts expanded to regular daily airings on March 31, 2003, KOKH continued to maintain anchors and reporters based out of its studios to produce local news segments for its newscasts, while all weather and sports segments began to be produced out of the Sinclair headquarters. The station's weather and sports staff (including chief meteorologist Amy Gardner, weekend evening meteorologist Greg Whitworth, sports director Zach Klein, and sports anchor/reporters Ari Bergeron and Mark Ross) as well as eight other production employees with the news department were laid off. (Local sports headlines began being handled by the news anchor on duty.)[118][119] The first time that KOKH programmed news outside its established 9:00 slot was in February 2004, when it premiered the Fox 25 Late Edition, a half-hour weeknight 10:00 p.m. newscast (it is currently one of more than three dozen Fox stations in the U.S. that produces a newscast in the traditional late news timeslot, 10:00 p.m. in the Central Time Zone). In 2005, the station debuted Oklahoma's Most Wanted, a weekly segment based on the format of former Fox series America's Most Wanted that aired during the Saturday edition of the 9:00 p.m. newscast, which profiled wanted criminals being sought by law enforcement for various felonies. As part of corporate cutbacks at Sinclair's news operations, the company shuttered its News Central division on March 31, 2006. KOKH was one of the few participants in the venture not affiliated with the Big Three networks to retain their news department. Meteorologists Scott Padgett (a former News Central meteorologist, who did segments for KOKH during the format's run), and Greg Whitworth (whom the station employed as a weekend evening meteorologist from 1999 until the outsourcing-induced layoffs) were hired to staff the reinstated weather department. Its sports department was restarted that December, when Myron Patton (then a WWLS radio host, who formerly served as a sports anchor at KOCO-TV from 1988 to 1994, and is currently the longest-serving member of KOKH's on-air news staff) and Liam McHugh were hired as sports anchors.[120][121] KOKH concurrently launched Fox 25 Sports Sunday that month as a 15-minute Sunday evening sports wrap-up program at 9:45 p.m. (It would expand into a half-hour weekly broadcast at 10:00 p.m. three months later on March 25, 2007, adopting a panel discussion format.)[122] On April 9, 2007, KOKH debuted the Fox 25 Morning News, a three-hour newscast that originally aired weekday mornings from 6:00 to 9:00 a.m. (the program would add a fourth hour at 5:00 a.m. on January 4, 2010; this was followed on January 31, 2011, by the debut of an hour-long extension of the newscast at 9:00 a.m., Good Day Oklahoma, featuring a mix of news updates and discussions, interviews and community event information).[123] In September 2007, KOKH was sued by the Equal Employment Opportunity Commission on claims of racial and gender discrimination made by crime reporter Phyllis Williams (one of the news operation's original assignment reporters, who worked at KOKH from 1996 until late 2007). The suit – which sought back compensation, and compensatory and punitive damages – claimed that Williams was paid a lower salary than white female reporters of similar comparability and male reporters of various races, and that station management did not offer her a contract until several months after she filed a discrimination complaint with the EEOC in 2005; in March 2011, KOKH management reached a settlement with Williams, awarding her $45,000 in damages and additional monetary consideration.[124][125] On October 11, 2010, KOKH became the first Oklahoma City area station to stream its local newscasts, breaking news and severe weather coverage on smartphone and other mobile devices. On August 14, 2013, KOKH became the fourth overall and the last remaining English-language station in the Oklahoma City market to begin broadcasting its newscasts in high definition. On July 6, 2014, the station debuted The Middle Ground, a Sunday morning discussion program focusing on state and national political issues that was produced by the Oklahoma Council of Public Affairs; the program was cancelled in April 2015.[126] In February 2014, KOKH began producing an online-only weeknight 5:00 p.m. newscast streamed on the station's website; channel 25 began airing the 5:00 p.m. program as an hour-long early evening newscast on September 1 of that year, replacing sitcom reruns that had long aired at that hour. On March 7, 2016, KOKH launched an hour-long newscast at 11:00 a.m., the first midday newscast to air in that timeslot in Oklahoma City; the station accordingly overhauled its morning schedule, with the Fox 25 Morning News being shortened to a four-hour broadcast while Living Oklahoma was moved to the 9:00 a.m. hour (the Good Day titling previously used for the former 9:00 a.m. hour of the morning newscast was reinstated on the morning show on January 28, 2017, when the program was relaunched as Good Day OK).[127][128] On-air staff[edit] Notable current on-air staff[edit] Mitch English – co-host of Living Oklahoma Jim Traber – commentator Notable former on-air staff[edit] Liam McHugh – sports anchor (2007–2009; now with NBC Sports) Jessica Willey – reporter (1998–2000; now at KTRK-TV in Houston)

References[edit] ^ "Closed Circuit" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. August 4, 1958. p. 61. Retrieved October 20, 2017 – via American Radio History.  ^ "Changing Hands" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. August 11, 1958. p. 93. Retrieved October 20, 2017 – via American Radio History.  "Changing Hands" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. August 11, 1958. p. 94. Retrieved October 20, 2017 – via American Radio History.  ^ "Wider Horizons" (PDF). Oklahoma Today. Oklahoma Planning and Resources Board. April 1963. pp. 10–13.  ^ "Color conversion" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. February 23, 1970. p. 61. Retrieved October 20, 2017 – via American Radio History.  ^ "High bidder for Oklahoma City U is John Blair Co" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. December 18, 1978. p. 30. Retrieved October 20, 2017 – via American Radio History.  ^ "Noncommercial U draws hungry looks from commercial side" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. November 13, 1978. p. 51. Retrieved October 20, 2017 – via American Radio History.  ^ Tim Chavez (June 24, 1990). "TV Independents Hanging In There Amid Competition". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 28, 2017.  ^ "Changing Hands" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. July 2, 1979. p. 79. Retrieved October 20, 2017 – via American Radio History.  ^ Glen Phillips (September 15, 1985). "Say goodbye to Dave Hood". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved October 20, 2017.  ^ Joe Angus (September 25, 1983). "5 changes face of 5 p.m. news". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved October 20, 2017.  ^ a b "How an indie used football to find ratings happiness" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. August 22, 1983. p. 18. Retrieved October 20, 2017 – via American Radio History.  ^ a b Tim Chavez (June 24, 1990). "TV Independents Hanging In There Amid Competition". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 30, 2017.  ^ Joe Angus (July 3, 1983). "TV celebrates Happy Fourth". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved July 18, 2017.  ^ "KAUT Selected to Affiliate with Fox Broadcasting Co". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. July 25, 1986 – via Questia Online Library.  ^ "Capitol Well to Be Plugged; Blair Sweetens Takeover Bid". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. July 4, 1986. Retrieved June 28, 2017.  ^ Allan Cromley (May 7, 1986). "Publisher Tries To Take Over KOKH Owner". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 28, 2017.  ^ "Blair Favors Reliance Bid". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. July 25, 1986. Retrieved June 28, 2017.  ^ Paul Richter (November 12, 1986). "John Blair Will Sell Three TV Stations for $86 Million". Los Angeles Times. Times Mirror Company. Retrieved June 28, 2017.  ^ Allan Cromley (November 5, 1986). "Nashville Firm Buying City Station". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 28, 2017.  ^ "John Blair & Co. Will Sell 3 TV Stations, Including KOKH". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. November 12, 1986 – via Questia Online Library.  ^ "Unexperienced Gillett Predicts Few Changes as Owner of KOKH-TV". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. December 20, 1986 – via Questia Online Library.  ^ "WWMT sold; no programming changes seen". Battle Creek Enquirer. Gannett Company. September 30, 1987. p. 5. Retrieved June 28, 2017.  (subscription required) ^ "Property Transferred". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. September 18, 1987. Retrieved June 28, 2017.  ^ "Bellmon Not Sold On TV Deal". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. August 10, 1988. Retrieved March 5, 2018.  ^ Paul English (August 6, 1988). "OETA Foundation Seeks Funds for KGMC-TV". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 28, 2017.  ^ "OETA Files Application of Intent to Purchase KGMC-TV". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. August 18, 1988 – via Questia Online Library.  ^ "KGMC to Operate Under Agreement". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. February 18, 1989 – via Questia Online Library.  ^ "NBMC objects to Oklahoma City TV sale" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. October 10, 1988. p. 63. Retrieved October 20, 2017 – via American Radio History.  ^ Paul English (August 6, 1988). "OETA Foundation Seeks Funds for KGMC-TV". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 29, 2017.  ^ Tim Ray (August 18, 1988). "OETA Files Application of Intent to Purchase KGMC-TV". The Journal Record. Journal Record Publishing Company – via Questia Online Library.  ^ "KGMC to Operate Under Agreement". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. February 18, 1989 – via Questia Online Library.  ^ Paul English (August 18, 1988). "OETA Foundation Seeks Federal OK Of Buying Station". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved March 5, 2018.  ^ Paul English (September 10, 1988). "OETA's Efforts To Operate Station Falter". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved March 5, 2018.  ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. November 21, 1988. p. 69. Retrieved March 5, 2018 – via American Radio History.  ^ a b c Tim Chavez (April 24, 1991). "KAUT Owners Agree To Buy Channel 25". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 23, 2017.  ^ a b "Second time may be charm for new OETA outlet". Tulsa World. World Publishing Company. Associated Press. April 24, 1991. Retrieved June 24, 2017.  ^ Wayne Singleterry (February 13, 1989). "Robert Allen: New Literacy Channel to Be "A Godsend' for Oklahoma". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 29, 2017.  ^ Jon Denton (January 18, 1989). "UHF Picture Expected to Change Soon". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 26, 2017.  ^ Jon Denton (February 16, 1989). "City Television Deal Falls Through Chain Breaks When Californian Misses Deadline to Buy Channel 25". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 29, 2017.  ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. February 20, 1989. p. 52. Retrieved March 5, 2018 – via American Radio History.  ^ a b "OETA Agrees To Donation". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. April 24, 1991. Retrieved June 24, 2017.  ^ Lou Anne Wolfe (April 24, 1991). "Heritage Media Plans to Buy Channel 25". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. Retrieved June 30, 2017 – via Questia Online Library.  ^ "Changing Hands" (PDF). Broadcasting. Times Mirror Company. November 26, 1990. p. 54. Retrieved October 20, 2017 – via American Radio History.  ^ "Changing Hands" (PDF). Broadcasting. Times Mirror Company. June 3, 1991. p. 40. Retrieved October 20, 2017 – via American Radio History.  ^ "TV Stations To Change Thursday". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. August 11, 1991. Retrieved June 26, 2017.  ^ "KOKH, KAUT to Change Operations on Thursday". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. August 13, 1991 – via Questia Online Library.  ^ "KOKH-TV Fox 25 to Challenge Major Network Affiliates". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. August 23, 1991 – via Questia Online Library.  ^ Tim Chavez (August 4, 1991). "FINE TUNING". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 28, 2017.  ^ Elizabeth A. Rathbun (January 20, 1997). "Buyers aplenty for Heritage" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. p. 17. Retrieved October 20, 2017 – via American Radio History.  ^ Geraldine Fabrikant (March 18, 1997). "News Corporation Buying Heritage Media of Dallas". The New York Times. The New York Times Company. Retrieved June 28, 2017.  ^ Jon Denton (March 21, 1997). "Murdoch to Buy Fox 25 TV Station". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved July 18, 2017.  ^ "News Corporation to acquire Heritage Media Corporation" (Press release). News Corporation. Business Wire. March 17, 1997 – via The Free Library.  ^ Elizabeth A. Rathbun (July 21, 1997). "Sinclair builds radio/TV clusters" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. p. 8. Retrieved October 20, 2017 – via American Radio History.  ^ "Sinclair to Acquire Heritage Media Stations" (PDF) (Press release). Sinclair Broadcast Group. July 16, 1997. Retrieved June 28, 2017.  ^ "SINCLAIR TO BUY HERITAGE RADIO AND TV STATIONS". The New York Times. The New York Times Company. Reuters. July 17, 1997. Retrieved July 6, 2017.  ^ "Sinclair still planning to buy Heritage stations". The Baltimore Sun. Tribune Publishing. July 29, 1997. Retrieved July 6, 2017.  ^ "SULLIVAN BROADCASTING TO BUY TV STATION FOR $60 MILLION". The New York Times. The New York Times Company. Bloomberg, L.P. August 7, 1997. Retrieved June 28, 2017.  ^ "Sinclair to Sell KOKH-TV to Sullivan; Sale Contingent on News Corporation-Heritage Merger" (Press release). Sinclair Broadcast Group. August 7, 1997. Archived from the original (PDF) on June 28, 2017. Retrieved June 28, 2017.  ^ "Changing Hands" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. August 18, 1997. p. 31. Retrieved October 20, 2017 – via American Radio History.  ^ "Sinclair to Sell Burlington/Plattsburgh TV Stations; Also Completes Purchase of Certain Heritage TV Stations" (Press release). Sinclair Broadcast Group. February 4, 1998. Archived from the original (PDF) on June 28, 2017. Retrieved June 28, 2017.  ^ "Sinclair to acquire Sullivan Broadcast Holdings deal for 13 TV stations". Baltimore Business Journal. American City Business Journals. February 24, 1998. Retrieved June 28, 2017.  ^ Gregory Potts (February 25, 1998). "Sinclair Again Acquires KOKH". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. Retrieved June 28, 2017 – via Questia Online Library.  ^ Steve McClellan (March 2, 1998). "Sullivan buy continues Sinclair spree" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. p. 6. Retrieved October 20, 2017 – via American Radio History.  ^ Steven A. Holmes (April 11, 1999). "TV Station Deal Draws Opposition". The New York Times. The New York Times Company. Retrieved June 28, 2017.  ^ Chris McConnell (March 2, 1998). "Sinclair defends Glencairn relationship" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. p. 19. Retrieved October 20, 2017 – via American Radio History.  ^ Paul Farhi (April 10, 1999). "Station Owner Accused of Fronting for Another Firm". The Washington Post. The Washington Post Company. Retrieved June 28, 2017.  ^ "PUSH pushing FCC over Sinclair/Glencairn". Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. July 13, 1998. Retrieved December 13, 2013 – via HighBeam Research.  ^ "Glencairn's dicey LMAs". Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. March 29, 1999. Retrieved December 13, 2013 – via HighBeam Research.  ^ Dan Trigoboff (August 10, 1998). "PUSH seeks FCC hearing on Glencairn" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. p. 18. Retrieved October 20, 2017 – via American Radio History.  ^ "RAINBOW/PUSH COALITION, Appellant, v. FEDERAL COMMUNICATIONS COMMISSION, Appellee. Sinclair Broadcast Group, Inc., et al., Intervenors". United States Court of Appeals for the District of Columbia Circuit. June 10, 2003. Retrieved June 28, 2017.  ^ Bill McConnell (December 17, 2001). "Sinclair loses, wins: FCC fines it for controlling Glencairn but allows Sullivan buy". Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. Retrieved June 28, 2017.  ^ Michael Schneider (November 17, 1999). "Sinclair files for duopolies". Variety. Cahners Business Information. Retrieved June 28, 2017.  ^ Jon Denton (November 18, 1999). "Group plans to buy city TV station". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 27, 2017.  ^ Mark Ribbing (November 18, 1999). "Sinclair to buy 10 stations it programs". Baltimore Sun. Tribune Publishing. Retrieved June 28, 2017.  ^ "FCC fines Sinclair for Glencairn control". Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. December 10, 2001.  ^ Stephen Battaglio (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast Group to buy Tribune Media for $3.9 billion plus debt". Los Angeles Times. Tronc. Retrieved June 6, 2017.  ^ Cynthia Littleton (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast Group Sets $3.9 Billion Deal to Acquire Tribune Media". Variety. Prometheus Global Media. Retrieved June 6, 2017.  ^ Todd Frankel (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast to buy Tribune Media for $3.9 billion, giving it control over 215 local TV stations". The Washington Post. Nash Holdings, LLC. Retrieved June 6, 2017.  ^ Liana Baker; Jessica Toonkel (May 7, 2017). "Sinclair Broadcast nears deal for Tribune Media". Reuters. Retrieved June 6, 2017.  ^ Harry A. Jessell; Mark K. Miller (May 8, 2017). "The New Sinclair: 72% Coverage + WGNA". TVNewsCheck. NewsCheck Media.  ^ Anousha Sakoui (August 2, 2017). "Fox in Talks With Ion Media to Operate Local TV Stations, Source Says". Bloomberg News. Bloomberg L.P. Retrieved December 23, 2017.  ^ David Lieberman (August 3, 2017). "Sinclair Broadcast Shares Slip On Report That Fox May Switch Affiliations To Ion". Penske Media Corporation. Retrieved December 23, 2017.  ^ John Eggerton (October 18, 2017). "Analyst: Ion Could Still Get Retrans for Fox Stations". Broadcasting & Cable. NewBay Media.  ^ David Shepardson (February 21, 2018). "Seeking Tribune deal approval, Sinclair offers to sell NY, Chicago stations". Reuters. Retrieved February 23, 2018.  ^ Harry A. Jessell (February 21, 2018). "Sinclair Unveils Tribune Merger Spin-Off Plan". TVNewsCheck. NewsCheck Media. Retrieved February 23, 2018.  ^ "AMENDMENT TO JUNE COMPREHENSIVE EXHIBIT". Federal Communications Commission. February 21, 2018.  ^ Scott Jones (November 30, 2017). "Exclusive! Sinclair to Sell 6-10 Stations to Fox Television". FTV Live. Retrieved December 23, 2017.  ^ Josh Kosman (November 29, 2017). "Sinclair set to OK antitrust deal, looks to move forward with $6.6B Tribune buyout". New York Post. News Corp. Retrieved December 23, 2017.  ^ Ben Munson (November 30, 2017). "Sinclair near deal with DOJ to sell stations for Tribune acquisition approval: report". Fierce Cable. Retrieved December 23, 2017.  ^ Luke Bouma (November 30, 2017). "Report: Sinclair Close to Deal With DOJ For Tribune Sale Approval". Cord Cutters News. Retrieved December 23, 2017.  ^ "WSJ: Justice Expected to Approve Sinclair's Purchase of Tribune". Newsmax. Newsmax Media LLC. December 14, 2017. Retrieved December 23, 2017.  ^ "Sinclair Broadcast Group to Air The Country Network" (Press release). Sinclair Broadcast Group. August 24, 2010 – via PR Newswire.  ^ a b "Oklahoma City TV station adds Grit TV, Weather Nation". The Oklahoman. The Anschutz Corporation. December 21, 2014. Retrieved June 27, 2017.  ^ "RabbitEars TV Query for KOKH". RabbitEars. Retrieved June 28, 2017.  ^ "DTV Tentative Channel Designations for the First and the Second Rounds" (PDF). Federal Communications Commission. Archived from the original (PDF) on August 29, 2013. Retrieved June 26, 2017.  ^ "UPDATED List of Participants in the Analog Nightlight Program" (PDF). Federal Communications Commission. June 12, 2009. Retrieved June 4, 2012.  ^ Paige Albiniak (March 17, 2015). "Sinclair to Partner With SRP for 'Xploration Station' Starting Fall 2016". Broadcasting & Cable. NewBay Media. Retrieved March 18, 2015.  ^ "TitanTV Programming Guide -- What's on TV, Movies, Reality Shows and Local News: KOKH-TV schedule". Titan TV. Broadcast Interactive Media, LLC. Retrieved November 18, 2015.  ^ "Oklahoma Lottery Commission Unanimously Authorizes Launch of Pick 3 Game". Oklahoma Lottery Commission (Press release). November 8, 2005. Retrieved July 5, 2017.  ^ Tony Thornton (September 14, 2005). "Lottery: Commission boosts incentive". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved October 20, 2017.  ^ "Oklahoma's lottery expands with daily 'Pick 3' game". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. November 9, 2005.  ^ "Oklahoma Lottery unveils scratch ticket designs". LotteryPost. October 4, 2005. Retrieved July 5, 2017.  ^ Kathy Perovich (December 3, 1982). "Sooner's television schedule shaping up". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved July 18, 2017.  ^ Glen Phillips (December 2, 1984). "Cable to air rodeo action". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved July 18, 2017.  ^ "Channel 25 Plans to Air Big 8 Games". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. October 15, 1983. Retrieved July 18, 2017.  ^ Jim Stafford (June 5, 1994). "Fox Won't Join Anchor Wars No News Good News at KOKH". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 27, 2017.  ^ "KOKH-TV Planning 9 p.m. Newscast". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. October 15, 1995. Retrieved June 27, 2017.  ^ a b "KOKH Adds "Nine O'Clock News" To Its Weeknight Program Lineup". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. May 26, 1996. Retrieved July 18, 2017.  ^ "Texas Reporter to Join KOKH Staff". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. April 21, 1996. Retrieved June 27, 2017.  ^ "Rescue Efforts After Bombing Examined in "Ground Zero"". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. February 25, 1996. Retrieved June 27, 2017.  ^ Mel Bracht (April 11, 1996). "KOKH-25 Hires Steely". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 27, 2017.  ^ Mel Bracht (June 19, 1999). "Steely Resigns as Sports Director". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 27, 2017.  ^ David Zizzo (October 13, 1996). "If You're Sound Asleep by 10, Fox Has Newscast Just for You". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved July 18, 2017.  ^ Mel Bracht (July 31, 1997). "KOCO Show Back As "Sports Extra"". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved October 18, 2017.  ^ Mel Bracht (October 15, 1999). "Fox affiliate launches weekend newscasts". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 27, 2017.  ^ Mel Bracht (November 3, 2000). "Anchor's job fading to a close". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 27, 2017.  ^ Mel Bracht (December 8, 2000). "KOCO-5 changes late news co-anchor". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 27, 2017.  ^ Mel Bracht (March 13, 2003). "KOKH to cut sports, weather staff". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 27, 2017.  ^ Mel Bracht (March 27, 2003). "Klein loses spot, Sinclair goes to centralcasting'". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 27, 2017.  ^ Mel Bracht (March 17, 2006). "MEDIA: KOKH-25 to expand local staff; News Central' to end". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 27, 2017.  ^ "Media notebook and ratings". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. January 19, 2007. Retrieved July 19, 2017.  ^ "Media notebook". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. March 23, 2007. Retrieved July 19, 2017.  ^ "Oklahoma City's KOKH Fox 25 debuts morning news show". Tierra Media Inc. April 7, 2007. Retrieved June 9, 2017.  ^ Paul Monies (September 20, 2007). "U.S. sues KOKH-25, alleges bias in reporter race, gender". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 27, 2017.  ^ "CHANNEL 25 SETTLES EEOC RACE AND SEX BIAS SUIT KOKH AND PARENT COMPANY, SINCLAIR BROADCAST GROUP, PAID BLACK FEMALE REPORTER LESS THAN COWORKERS, FEDERAL AGENCY CHARGED". States News Service. March 3, 2011. Retrieved June 28, 2017 – via HighBeam Research.  ^ "Carnuccio To Host New TV Show". The McCarville Report. July 5, 2014. Retrieved November 18, 2015.  ^ "Fox 25 announces launch of hour long 11 a.m. newscast beginning March 7". KOKH-TV. Sinclair Broadcast Group. March 4, 2016. Retrieved June 9, 2017.  ^ Roly Ortega (March 5, 2016). "KOKH is adding a midday newscast, coming up this Monday". The Changing Newscasts Blog. Retrieved June 9, 2017. 

External links[edit] Official website KOCB website Query the FCC's TV station database for KOKH-TV Query the FCC's TV station database for K49KK Query the FCC's TV station database for K44IW Query the FCC's TV station database for K16IR Query the FCC's TV station database for K42AG BIAfn's Media Web Database -- Information on KOKH-TV v t e Broadcast television in Central, Northwestern and West-central Oklahoma, including Oklahoma City Reception may vary by location and some stations may only be viewable with cable television Network O&Os are in bold Local stations English KFOR-TV (4.1 NBC, 4.2 Antenna, 4.3 Justice) KOCO-TV (5.1 ABC, 5.2 MeTV) KWTV-DT (9.1 CBS, 9.2 News 9 Now) KETA-TV (13.1 PBS/OETA, 13.2 OETA Okla, 13.3 Create, 13.4 PBS Kids) KTOU-LD 21 (21.1 HSN, 21.3 HSN2, 21.4 Jewelry Television, 21.5 The Country Network, 21.6 OnTV4U) KOKH-TV (25.1 Fox, 25.2 Charge!, 25.3 Stadium) KOCB (34.1 CW, 34.2 TBD, 34.3 Comet) KAUT-TV (43.1 Ind., 43.2 This, 43.3 Escape) KOHC-CD (45.3 Retro TV) KSBI (52.1 MNTV) KOPX-TV (62.1 Ion, 62.2 Qubo, 62.3 Ion Life, 62.4 Ion Shop, 62.5 QVC Over Air, 62.6 HSN) Spanish KLHO-LD (31.2 LATV) KTUZ-TV (30.1 TMD, 36.1 UNI, 48.1 Estrella) KUOK-CD 36.1 (UNI) KOHC-CD (45.1 Azteca, 45.2 LATV, 45.4 Off Air) KOCY-LD (48.1 Estrella) Religious English KTBO-TV (14.1 TBN, 14.2 Hillsong, 14.3 JUCE/Smile, 14.5 TBN Salsa) KUOT-CD 19 (19.1 Cornerstone, 19.2 IBN Television, 19.3 3ABN, 19.4 3ABN Latino, 19.5 3ABN Proclaim!) KTOU-LD 21 (21.2 SonLife) KOCM (46.1 Daystar) Spanish KTBO-TV (14.4 Enlace) KLHO-LD (31.1 TV Alabanza, 31.2 Off Air, 31.3 Vida Vision, 31.4 TV Alabanza) Outlying areas KWET (12.1 PBS, 12.2 OETA Okla, 12.3 Create, 12.4 PBS Kids; Cheyenne) KOMI-CD (24.1 Youtoo America; Woodward) KTEW-LD (27.1 Retro TV, 27.3 Azteca; Ponca City) KXOK-LD (31.1 Retro TV, 31.3 Azteca; Enid) KUOK (35.1 Univision, Woodward) KBZC-LD (42.1 Heartland, 42.2 Tuff TV, 42.3 Buzzr, 42.4 GetTV, 42.5 QVC, 42.6 QVC2, 42.7 Shop LC, Enid) KUOC-LD (48.1 Buzzr, 48.2 SonLife, 48.3 Decades, 48.4 Movies!, 48.5 AMG TV, 48.6 NewsMax, 48.7 AccuWeather, Enid) Adjacent locals Tulsa KJRH-TV (2.1 NBC, 2.2 Bounce TV, 2.3 Laff)) KOTV-DT (6.1 CBS, 6.2 CW, 6.3 News on 6 Now) KTUL-TV (8.1 ABC, 8.2 Comet, 8.3 Antenna) KOED-TV (11.1 PBS/OETA, 11.2 OETA Okla, 11.3 Create, 11.4 PBS Kids) KQCW-DT (19.1 The CW, 19.2 This TV) KOKI-TV (23.1 Fox, 23.2 MeTV, 23.3 Escape) KMYT-TV (41.1 MNTV, 41.2 GetTV, 41.3 Grit, 41.4 H&I) Sherman/Ada KTEN (10.1 NBC, 10.2 CW, 10.3 ABC) KXII (12.1 CBS, 12.2 MNTV, 12.3 Fox) Wichita KSNW (3.1 NBC) KAKE (10.1 ABC, 10.2 MeTV) KWCH-DT (12.1 CBS, 12.2 WX, 12.3 H&I) KSAS-TV (24.1 Fox, 24.2 TBD, 24.3 Comet) Wichita Falls KFDX-TV (3.1 NBC, 3.2 MNTV, 3.3 Laff) KAUZ-TV (6.1 CBS, 6.2 CW) KSWO-TV (7.1 ABC, 7.2 TMD, 7.3 This) Cable channels City Channel 20 (City of Oklahoma City) Fox Sports Oklahoma OKC-ETC PEGASYS-TV YurView Oklahoma Defunct stations KVIJ-TV 8 (ABC, Sayre) KUOK-CA 11 (UNI, Norman) KLPR-TV 14 (Ind.) KMPT 19 (ABC/DuMont) KOKT-LP 20 (UNI, Sulphur) KTVQ 25 (ABC) KWEM-LP 31 (A1, Stillwater) KXOC-LP 41 (This TV, Oklahoma City) News Now 53 (cable)1 1 This channel currently exists as News 9 Now, available on KWTV-DT 9.2 and on area cable systems. Oklahoma broadcast television areas by city Ada/Sherman, TX Amarillo, TX Fort Smith, AR (Eastern OK) Joplin, MO (Northeast OK) Lawton/Wichita Falls, TX Oklahoma City Metro Texarkana, TX–AR/Shreveport, LA Tulsa (East Central OK) v t e Fox network affiliates in the state of Oklahoma KOKI 23 (Tulsa) KOKH 25 (Oklahoma City) See also ABC CBS CW Fox Ion MyNetworkTV NBC PBS Other stations in Oklahoma v t e Sinclair Broadcast Group sorted by primary channel network affiliations ABC KAEF-TV KATU KATV KDNL-TV KHGI-TV / KWNB-TV / KHGI-CD KOMO-TV KRCR-TV KTUL KTVO KTXS-TV / KTXE-LD KVII-TV / KVIH-TV WATM-TV WBMA-LD WCHS-TV WCTI-TV WEAR-TV WGTU / WGTQ 1 WHAM-TV 1 WICD WICS WKEF WJLA-TV WLOS WPDE-TV WSET-TV WSYX WTVC WXLV-TV CBS KBAK-TV KBOI-TV KDBC-TV KEYE-TV KFDM KGAN KGBT-TV KHQA-TV KIMA-TV / KEPR-TV KLEW-TV KMEG 1 KRCG KTVL KUTV KVAL-TV / KCBY-TV / KPIC WGFL 1 WGME-TV WHP-TV WKRC-TV WPEC WRGB WSBT-TV WTVH 1 WWMT The CW KECA-LD KFDM KFRE-TV KMYS 1 KOCB KTXS-TV / KTXE-LD KVCW KXVO 1 KYUU-LD WBUI 1 WBSF 1 WCWF WCWN WCYB-DT2 WFLI-TV 1 WHAM-DT2 1 WLFL WNAB 1 WNUV 1 WSTQ-LP WSWB 1 WTLF 1 WTTO / WDBB WTVX WUCW WVTV WWHO 1 WWMB 1 Fox KABB KBFX-CD KBSI KBTV-TV 1 KBVU 1 KCVU 1 KDSM-TV KFOX-TV KFXA 1 KFXL-TV KMPH-TV KOKH-TV KPTH KPTM KRXI-TV KSAS-TV KSCC WACH WBFF WDKY-TV WEMT 1 WFXL WGXA WLUK-TV WMSN-TV WOLF-TV 1 WPFO 1 WPGH-TV WRGT-TV 1 WRLH-TV WRSP-TV / WCCU 1 WSMH WTAT-TV 1 WTGS WTTE 1 WUHF WUTV WVAH-TV 1 WYDO 1 WYZZ-TV 1 WWCP-TV WZTV MyNetworkTV KAME-TV 1 KDBC-TV KECA-LD KMTW 1 KMYU KRVU-LD / KZVU-LD KTOV-LP KUTV KVCW-DT2 WABM WCIV WDKA WFGX WMYA-TV 1 WMYG-LP 1 WMYV WNYO-TV WPNT WQMY 1 WRDC WSTR-TV 1 WTCN-CA WTVZ-TV WUTB 1 WUXP-TV WVTV-DT2 3 NBC KECI-TV / KCFW-TV / KTVM-TV / KDBZ-CD KMTR / KMCB / KTCW 1 KRNV-DT 1 KSNV WCYB-TV WEYI-TV 1 WJAC-TV WJAR WNBW-DT 1 WNWO-TV WOAI-TV WPBN-TV / WTOM-TV WPMI-TV 1 WSTM-TV WTOV-TV WTWC-TV Spanish-language Azteca WWHB-CA Univision KEUV-LP KUCO-LP KUNP KUNS-TV KUNW-CD / KVVK-CD / KORX-CA UniMás KKTF-LD Other stations Antenna TV KXVU-LD Comet KENV-DT 1 WHOI Ind. KJZZ-TV WJTC 1 MeTV KTES-LD WYME-CD WTLH 1 Stadium KTXD-TV TBD KXPX-LP This TV WDSI-TV 1 Radio stations KOMO KOMO-FM 2 KPLZ-FM KVI Channels Subchannel/streaming networks Charge! Comet Honor Club Stadium TBD Cable channels NewsChannel 8 (DC metro) Tennis Channel/Tennis (magazine) Defunct American Sports Network Programming News Full Measure w/ Sharyl Attkisson News Central Circa News Other KidsClick Ring of Honor Acquisitions Act III Broadcasting Allbritton Communications Barrington Broadcasting Bonten Media Group Fisher Communications Four Points Media Group Freedom Communications Guy Gannett Communications Heritage Media Newport Television River City Broadcasting Tribune Media (pending) 1 Operated by Sinclair under an LMA. 2 Owned by South Sound Broadcasting, Sinclair programs this station, as a simulcast of KOMO (AM). Full purchase is currently pending. 3 Formerly separately licensed as WCGV-TV and merged with WVTV's spectrum, but remains on its former channel number as a separate station Retrieved from "" Categories: Fox network affiliatesCharge! (TV network) affiliatesStadium (sports network) affiliatesSinclair Broadcast GroupTelevision channels and stations established in 1959Television stations in Oklahoma City1959 establishments in OklahomaHidden categories: Pages containing links to subscription-only contentPages using deprecated image syntaxCoordinates on WikidataArticles containing potentially dated statements from September 2017All articles containing potentially dated statementsOfficial website different in Wikidata and Wikipedia

Navigation menu Personal tools Not logged inTalkContributionsCreate accountLog in Namespaces ArticleTalk Variants Views ReadEditView history More Search Navigation Main pageContentsFeatured contentCurrent eventsRandom articleDonate to WikipediaWikipedia store Interaction HelpAbout WikipediaCommunity portalRecent changesContact page Tools What links hereRelated changesUpload fileSpecial pagesPermanent linkPage informationWikidata itemCite this page Print/export Create a bookDownload as PDFPrintable version Languages Add links This page was last edited on 22 March 2018, at 21:53. Text is available under the Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc., a non-profit organization. Privacy policy About Wikipedia Disclaimers Contact Wikipedia Developers Cookie statement Mobile view (window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function(){mw.config.set({"wgPageParseReport":{"limitreport":{"cputime":"1.132","walltime":"1.258","ppvisitednodes":{"value":6449,"limit":1000000},"ppgeneratednodes":{"value":0,"limit":1500000},"postexpandincludesize":{"value":315139,"limit":2097152},"templateargumentsize":{"value":8493,"limit":2097152},"expansiondepth":{"value":17,"limit":40},"expensivefunctioncount":{"value":9,"limit":500},"unstrip-depth":{"value":0,"limit":20},"unstrip-size":{"value":141123,"limit":5000000},"entityaccesscount":{"value":1,"limit":400},"timingprofile":["100.00% 1086.121 1 -total"," 68.45% 743.412 1 Template:Reflist"," 32.18% 349.544 78 Template:Cite_news"," 19.69% 213.841 45 Template:Cite_web"," 15.58% 169.172 1 Template:Infobox_broadcast"," 15.05% 163.480 1 Template:Infobox"," 4.05% 43.939 2 Template:Nowrap"," 4.01% 43.528 6 Template:Navbox"," 3.92% 42.530 1 Template:Coord"," 3.60% 39.065 1 Template:Convert"]},"scribunto":{"limitreport-timeusage":{"value":"0.644","limit":"10.000"},"limitreport-memusage":{"value":8218619,"limit":52428800}},"cachereport":{"origin":"mw1336","timestamp":"20180322215324","ttl":1900800,"transientcontent":false}}});});(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function(){mw.config.set({"wgBackendResponseTime":128,"wgHostname":"mw1332"});});

KOKH-TV - Photos and All Basic Informations

KOKH-TV More Links

Wikipedia:Pending ChangesOklahoma CityUnited StatesChannel (broadcasting)Digital Terrestrial TelevisionUltra High FrequencyVirtual ChannelProgram And System Information ProtocolDigital SubchannelFox Broadcasting CompanyCharge! (TV Network)Stadium (sports Network)Broadcast Relay StationSayre, OklahomaStrong City, OklahomaHollis, OklahomaElk City, OklahomaNetwork AffiliateSinclair Broadcast GroupTribune MediaLimited Liability CompanyCall SignSister StationKOCBNetwork AffiliateIndependent Station (North America)Independent Station (North America)ZUUS CountryGrit (TV Network)WeatherNation TVEffective Radiated PowerKilowattHeight Above Average TerrainFacility IDGeographic Coordinate SystemFederal Communications CommissionVirtual ChannelUltra High FrequencyDigital Terrestrial TelevisionFox Broadcasting CompanyNetwork AffiliateTelevision StationCity Of LicenseOklahoma CityOklahomaUnited StatesSinclair Broadcast GroupDuopoly (broadcasting)The CWKOCBCBSKWTV-DTMyNetworkTVKSBIOklahoma Educational Television AuthorityPBSNetwork AffiliateCable TelevisionCox CommunicationsDigital CableOklahoma City Metropolitan AreaAT&T U-verseDirect-broadcast Satellite TelevisionDirecTVDish NetworkKTVQ (Oklahoma City)Groundhog DayOklahoma County, OklahomaOklahoma City Public SchoolsAmerican Broadcasting CompanyPlanning PermissionBroadcast LicenseFederal Communications CommissionNon-commercial EducationalIndependent Station (North America)Public BroadcastingKYLVNational Educational TelevisionPBSNetwork AffiliateOklahoma Educational Television AuthorityDistance EducationOklahoma State Department Of EducationColor TelevisionRCANew York CityThe Outlet CompanyTrinity Broadcasting NetworkKTBO-TVFlagship (broadcasting)Animated CartoonSitcomReligious BroadcastingNBCKFOR-TVKOCO-TVCBSKWTV-DTSoap OperaSearch For TomorrowNightlineFeature FilmPrime TimeThe CWSister StationKOCBKAUT-TVGene AutryPay TelevisionVEUBroadcast Relay StationElk City, OklahomaHollis, OklahomaErick, OklahomaStrong City, OklahomaWoodward, OklahomaPonca City, OklahomaArdmore, OklahomaQuanah, TexasTexasMedia MarketNews CorporationFox Broadcasting CompanyThe Late Show (Fox TV Series)Joan RiversPrivate Equity FirmReliance CapitalDividendHostile TakeoverMacfadden Communications GroupPornographySpanish Language In The United StatesTelemundoKSBW-TVSalinas, CaliforniaKSBYSan Luis Obispo, CaliforniaNashville, TennesseeGeorge N. Gillett, Jr.New Year's EveWRLH-TVRichmond, VirginiaWEAU-TVEau Claire, WisconsinKOLNLincoln, NebraskaGrand Island, NebraskaBroadcast Relay StationWWMTKalamazoo, MichiganStorer CommunicationsNielsen HoldingsVisalia, CaliforniaPappas TelecastingHeritage MediaMedia MarketGovernor Of OklahomaHenry BellmonState NetworkClevelandHome Shopping NetworkIvan BoeskyVisalia, CaliforniaPappas TelecastingKOKC (AM)Oklahoma LegislatureFiscal YearMaster ControlGeneral ManagerSesame WorkshopUPNParamount Stations GroupFox KidsFox Television StationsNew World PicturesHunt Valley, MarylandSinclair Broadcast GroupLocal Marketing AgreementWPGH-TVWPNTPittsburghAntitrustUnited States Department Of JusticeSan FranciscoWTAT-TVCharleston, South CarolinaWVAH-TVCharleston, West VirginiaWRGT-TVDayton, OhioThe WBBig Three Television NetworksCunningham BroadcastingDuopoly (broadcasting)Rainbow/PUSHAfrican AmericanGriffin CommunicationsUnited States Court Of Appeals For The District Of Columbia CircuitMission BroadcastingWUXP-TVMyNetworkTVWMYVGreensboro, North CarolinaNorth CarolinaMontecito Broadcast GroupKVCWLas VegasKMYSWMYA-TVWRDCWABMWVTVTalk ShowReality TelevisionJudge ShowFoxBox4Kids TV4Kids EntertainmentDivorce CourtJudge MathisThe People's CourtPromo (media)High-definition TelevisionTribune MediaUnited States Department Of Justice Antitrust Division21st Century FoxFox Television StationsIon MediaJoint VentureReverse CompensationRight Of First RefusalMust-carryDigital SubchannelKOPX-TVRetransmission ConsentNexstar Media GroupTegna, Inc.Meredith CorporationLawton, OklahomaWichita Falls, TexasFort Smith, ArkansasFayetteville, ArkansasCountry MusicDigital SubchannelThe Country NetworkGrit (TV Network)New Year's EveKatz BroadcastingJoint VentureMGM TelevisionWeatherNation TVDigital CableStadium (sports Network)KBZC-LDHeartland (TV Network)Chicago White SoxMultiplex (TV)Digital SubchannelDisplay ResolutionAspect Ratio (image)Program And System Information Protocol720p16:9480iCharge! (TV Network)Stadium (sports Network)Ultra High FrequencyDigital Television Transition In The United StatesProgram And System Information ProtocolVirtual ChannelShort-term Analog Flash And Emergency Readiness ActDigital Television Transition In The United StatesPublic Service AnnouncementNational Association Of BroadcastersXploration StationSteve Rotfeld ProductionsE/IKSBIWeekend MarketplaceBroadcast SyndicationThe Wendy Williams ShowJudge JudyHot BenchThe People's CourtModern FamilyTMZ On TVMitch EnglishOklahoma LotterySimulcastingFox Sports (United States)Random Number GeneratorHot LottoPowerballMega MillionsWGN AmericaNews TickerCollege BasketballJoint VentureAnheuser-BuschNational Finals RodeoNational Football LeagueDallas CowboysWashington RedskinsKansas City ChiefsLos Angeles ChargersBig Eight ConferenceOklahoma Sooners Men's BasketballOklahoma State Cowboys BasketballCollege Basketball1994 Dallas Cowboys SeasonJerry JonesJason GarrettDallas Cowboys CheerleadersFox NFLNational Football ConferenceAmerican Football ConferenceNFL On CBSSports DirectorWWLS-FMJim TraberCumulus MediaKYISKQOBKKWDKATT-FMKWPN (AM)Miss OklahomaWeather RadarWeather SatelliteNational Weather ServiceTerminal Doppler Weather RadarWill Rogers World AirportPublic Affairs (broadcasting)Mayor Of Oklahoma CityThe OklahomanNew York CityWNYWOklahoma City BombingAlfred P. Murrah Federal BuildingNews DirectorBurns Flat, OklahomaKAUZ-TVWichita Falls, TexasSports DirectorSports RadioKGHM (AM)KETVOmaha, NebraskaCapital PunishmentTimothy McVeighNews CentralCentralcastingConservatism In The United StatesCentral Time ZoneAmerica's Most WantedLiam McHughEqual Employment Opportunity CommissionSmartphoneAmerican EnglishSunday Morning Talk ShowOklahoma Council Of Public AffairsMitch EnglishJim TraberLiam McHughNBC SportsJessica WilleyKTRK-TVHoustonPDFBroadcasting & CableOklahoma TodayThe OklahomanThe Journal RecordQuestia Online LibraryLos Angeles TimesTimes Mirror CompanyBattle Creek EnquirerGannett CompanyTulsa WorldAssociated PressTimes Mirror CompanyReed Business InformationNews CorporationBusiness WireSinclair Broadcast GroupThe Baltimore SunThe New York TimesThe New York Times CompanyBloomberg, L.P.American City Business JournalsThe Washington PostGraham Media GroupUnited States Court Of Appeals For The District Of Columbia CircuitVariety (magazine)Baltimore SunTroncLos Angeles TimesTroncPrometheus Global MediaJeff BezosReutersBloomberg L.P.Deadline.comPenske Media CorporationNew York PostNews Corp.NewsmaxRabbitEarsFederal Communications CommissionOklahoma LotteryTemplate:Oklahoma City TVTemplate Talk:Oklahoma City TVTerrestrial TelevisionCentral OklahomaNorthwestern OklahomaWestern OklahomaOklahoma CityCable TelevisionOwned-and-operated Television Stations In The United StatesKFOR-TVNBCAntenna TVJustice NetworkKOCO-TVAmerican Broadcasting CompanyMeTVKWTV-DTCBSNews 9 Now / News On 6 NowOklahoma Educational Television AuthorityPBSOklahoma Educational Television AuthorityCreate (TV Network)PBS KidsKTOU-LDHome Shopping NetworkHome Shopping NetworkJewelry TelevisionThe Country NetworkOnTV4UFox Broadcasting CompanyCharge! (TV Network)Stadium (sports Network)KOCBThe CWTBD (TV Network)Comet (TV Network)KAUT-TVIndependent Station (North America)This TVEscape (TV Network)KOHC-CDRetro Television NetworkKSBIMyNetworkTVKOPX-TVIon TelevisionQuboIon LifeIon ShopQVCHome Shopping NetworkKLHO-LDLATVKTUZ-TVTelemundoKUOKUnivisionKOCY-LDEstrella TVKUOKUnivisionKOHC-CDAzteca (TV Network)LATVKOCY-LDEstrella TVKTBO-TVTrinity Broadcasting NetworkHillsong ChannelJUCE TVSmile (TV Network)TBN SalsaKUOT-CDCornerstone TelevisionThree Angels Broadcasting NetworkThree Angels Broadcasting NetworkThree Angels Broadcasting NetworkKTOU-LDJimmy SwaggartKOCMDaystar (TV Network)KTBO-TVTBN Enlace USAKLHO-LDOklahoma Educational Television AuthorityPBSCheyenne, OklahomaKOMI-CDYoutoo AmericaWoodward, OklahomaKTEW-LDRetro Television NetworkAzteca (TV Network)Ponca City, OklahomaKXOK-LDRetro Television NetworkAzteca (TV Network)Enid, OklahomaKUOKUnivisionKBZC-LDHeartland (TV Network)Tuff TVBuzzrGetTVQVCShop LCKUOC-LDBuzzrDecades (TV Network)Movies!AMG TVNewsmax TVThe Local AccuWeather ChannelTemplate:Tulsa TVKJRH-TVNBCBounce TVLaff (TV Network)KOTV-DTCBSKQCW-DTNews 9 Now / News On 6 NowKTUL-TVAmerican Broadcasting CompanyComet (TV Network)Antenna TVOklahoma Educational Television AuthorityPBSOklahoma Educational Television AuthorityKQCW-DTThe CWThis TVKOKI-TVFox Broadcasting CompanyMeTVEscape (TV Network)KMYT-TVMyNetworkTVGetTVGrit (TV Network)Heroes And IconsTemplate:Sherman/Ada TVKTENNBCThe CWAmerican Broadcasting CompanyKXIICBSMyNetworkTVFox Broadcasting CompanyTemplate:Wichita TVKSNWNBCKAKEAmerican Broadcasting CompanyMeTVKWCH-DTCBSHeroes And IconsKSAS-TVFox Broadcasting CompanyTBD (TV Network)Comet (TV Network)Template:Wichita Falls TVKFDX-TVNBCMyNetworkTVLaff (TV Network)KAUZ-TVCBSThe CWKSWO-TVAmerican Broadcasting CompanyTelemundoThis TVCable TelevisionOklahoma CityFox Sports OklahomaPEGASYS-TVYurView OklahomaKVII-TVAmerican Broadcasting CompanySayre, OklahomaKUOK-CAUnivisionNorman, OklahomaIndependent Station (North America)American Broadcasting CompanyDuMont Television NetworkKUOKUnivisiónSulphur, OklahomaKTVQ (Oklahoma City)American Broadcasting CompanyKWEM-LP (defunct)America OneStillwater, OklahomaKXOC-LPThis TVOklahoma CityNews Now 53OklahomaTerrestrial TelevisionTemplate:Sherman/Ada TVTemplate:Amarillo TVTemplate:Fort Smith TVTemplate:Joplin TVTemplate:Wichita Falls TVTemplate:Oklahoma City TVTemplate:Shreveport-Texarkana TVTemplate:Tulsa TVTemplate:Fox OklahomaTemplate Talk:Fox OklahomaFox Broadcasting CompanyOklahomaKOKI-TVTemplate:Tulsa TVTemplate:Oklahoma City TVTemplate:ABC OklahomaTemplate:CBS OklahomaTemplate:CW OklahomaTemplate:Fox OklahomaTemplate:ION OklahomaTemplate:MNTV OklahomaTemplate:NBC OklahomaTemplate:PBS OklahomaTemplate:Other Oklahoma StationsTemplate:SBGITemplate Talk:SBGISinclair Broadcast GroupList Of Stations Owned Or Operated By Sinclair Broadcast GroupAmerican Broadcasting CompanyKAEF-TVKATUKATVKDNL-TVKHGI-TVKOMO-TVKRCR-TVKTULKTVOKTXS-TVKVII-TVWATM-TVWBMA-LDWCHS-TVWCTI-TVWEAR-TVWGTUWHAM-TVWICD (TV)WICSWKEFWJLA-TVWLOSWPDE-TVWSET-TVWSYXWTVCWXLV-TVCBSKBAK-TVKBOI-TVKDBC-TVKEYE-TVKFDMKGANKGBT-TVKHQA-TVKIMA-TVKEPR-TVKLEW-TVKMEGKRCGKTVLKUTVKVAL-TVWGFLWGME-TVWHP-TVWKRC-TVWPECWRGBWSBT-TVWTVHWWMTThe CWKECA-LDKFDMKFRE-TVKMYSKOCBKTXS-TVKVCWKXVOKYUU-LDWBUIWBSFWCWFWCWNWCYB-DT2WFLI-TVWHAM-DT2WLFLWNABWNUVWSTQ-LPWSWBWTLFWTTOWTVXWUCWWVTVWWHOWWMBFox Broadcasting CompanyKABBKBFX-CDKBSIKBTV-TVKBVU (TV)KCVUKDSM-TVKFOX-TVKFXAKFXL-TVKMPH-TVKPTHKPTMKRXI-TVKSAS-TVKSCCWACHWBFFWDKY-TVWEMTWFXLWGXAWLUK-TVWMSN-TVWOLF-TVWPFOWPGH-TVWRGT-TVWRLH-TVWRSP-TVWSMHWTAT-TVWTGSWTTEWUHFWUTVWVAH-TVWYDOWYZZ-TVWWCP-TVWZTVMyNetworkTVKAME-TVKDBC-TVKECA-LDKMTWKMYUKRVU-LDKTOV-LPKUTVKVCWWABMWCIVWDKAWFGXWMYA-TVWMYG-LPWMYVWNYO-TVWPNTWQMYWRDCWSTR-TVWTCN-CAWTVZ-TVWUTBWUXP-TVWVTV-DT2NBCNBC MontanaKMTRKRNV-DTKSNVWCYB-TVWEYI-TVWJAC-TVWJARWNBW-DTWNWO-TVWOAI-TVWPBN-TVWPMI-TVWSTM-TVWTOV-TVWTWC-TVAzteca (TV Network)WWHB-CAUnivisionKEUV-LPKUCO-LPKUNPKUNS-TVKUNW-CDUniMásKKTF-LDAntenna TVKXVU-LDComet (TV Network)KENV-DTWHOI (TV)Independent Station (North America)KJZZ-TVWJTCMeTVKTES-LDWYME-CDWTLHStadium (sports Network)KTXD-TVTBD (TV Network)KXPX-LPThis TVWDSI-TVKOMO (AM)KOMO-FMKPLZ-FMKVICharge! (TV Network)Comet (TV Network)Honor ClubStadium (sports Network)TBD (TV Network)NewsChannel 8 (cable Channel)Washington Metropolitan AreaTennis ChannelTennis (magazine)American Sports NetworkFull Measure With Sharyl AttkissonNews CentralCirca NewsKidsClickRing Of HonorAct III BroadcastingAllbritton CommunicationsBarrington BroadcastingBonten Media GroupFisher CommunicationsFour Points Media GroupFreedom CommunicationsGuy Gannett CommunicationsHeritage MediaNewport TelevisionRiver City BroadcastingTribune MediaProposed Acquisition Of Tribune Media By Sinclair Broadcast GroupLocal Marketing AgreementHelp:CategoryCategory:Fox Network AffiliatesCategory:Charge! (TV Network) AffiliatesCategory:Stadium (sports Network) AffiliatesCategory:Sinclair Broadcast GroupCategory:Television Channels And Stations Established In 1959Category:Television Stations In Oklahoma CityCategory:1959 Establishments In OklahomaCategory:Pages Containing Links To Subscription-only ContentCategory:Pages Using Deprecated Image SyntaxCategory:Coordinates On WikidataCategory:Articles Containing Potentially Dated Statements From September 2017Category:All Articles Containing Potentially Dated StatementsCategory:Official Website Different In Wikidata And WikipediaDiscussion About Edits From This IP Address [n]A List Of Edits Made From This IP Address [y]View The Content Page [c]Discussion About The Content Page [t]Edit This Page [e]Visit The Main Page [z]Guides To Browsing WikipediaFeatured Content – The Best Of WikipediaFind Background Information On Current EventsLoad A Random Article [x]Guidance On How To Use And Edit WikipediaFind Out About WikipediaAbout The Project, What You Can Do, Where To Find ThingsA List Of Recent Changes In The Wiki [r]List Of All English Wikipedia Pages Containing Links To This Page [j]Recent Changes In Pages Linked From This Page [k]Upload Files [u]A List Of All Special Pages [q]Wikipedia:AboutWikipedia:General Disclaimer

view link view link view link view link view link